Režie:
Ari AsterScénář:
Ari AsterKamera:
Pawel PogorzelskiHudba:
Bobby KrlicHrají:
Florence Pugh, Jack Reynor, Will Poulter, William Jackson Harper, Vilhelm Blomgren, Julia Ragnarsson, Björn Andrésen, Archie Madekwe, Anna Åström (více)Obsahy(1)
Vztah Dani a Christiana už nestojí za nic. Možná to ale spraví výlet do severní Skandinávie s partou kamarádů. V odlehlé vesničce odstřihnuté od okolního světa se tu jednou za 90 let, na letní slunovrat, koná speciální slavnost. Mladí Američané si užívají bezstarostné prázdninové veselí v místě, kde slunce nikdy nezapadá. Vše se ale zvrtne, když je vesničané přizvou k rituálům, při kterých se místní ráj na zemi mění v čím dál děsivější peklo. Horor Ariho Astera (Děsivé dědictví) ukazuje, že za bílého dne se mohou odehrávat ty nejtemnější věci. (Aerofilms)
(více)Diskuze
Stačilo mi vidět pouhý trailer abych, rozpoznal(viz diskuze u filmu) jedinečnou přednost tohoto hororu a pak už jen sledovat jak někteří bystří a intelektem obdaření jedinci došli ke stejnému názoru. Slunovrat je horor, který otáčí celý žánr o 180 stupňů, rozbijí základní premisu a žánrové klišé hororu, kde horor potřebuje temné stíny a oblaka mlhy, Slunovrat přichází s jasným sluncem a rozkvetlou přírodou, kde horor potřebuje nelidské zvuky a monstra, Slunovrat přichází s úsměvy a smíchem. Slunovrat je antitezí hororu jak ho známe, přesto si zachovává napětí, úzkost, strach a buduje perfektní ponurou atmosféru. Co je vlastně na tom filmu tak děsivé? Tohle může být naprosto subjektivním kritériem, přesto se pokusím popsat obecnou objektivní rovinu. V první řadě hrdinové vstupují do mikrokosmu, autonomní izolované společnosti, která se řídí rituály a vše prožívají kolektivně a spolu. Je zde na první pohled kontrast mezi obecnými hodnotami křesťanské civilizace(život má nevyčíslitelnou hodnotu a cenu) a moderní západní společnosti( ve které se klade maximální důraz na individualitu a strach ze smrti a stáří, společnost řízenou zákony) na jedné straně a na druhé straně způsob myšlení "sekty", která vidí hodnotu lidského života někde jinde, nebojí se smrti, vše prožívá kolektivně a řídí se rituály a pověrami, které nám jsou úplně cizí a tak divák sleduje film s napětím, protože se nedokáže v takovéto společnosti orientovat a neví, jaký rituál bude následovat.
na příspěvěk reagoval Sayko
Ten chlápek je prostě božejší každým novějším filmem.
od něho beru všechno
“Next one will either be a zonky nightmare comedy or a big, sickly domestic melodrama.” ajeje..Ariho krasojizda po Hereditary a Midsommaru skoncila
❤️
Florence Pugh a její raketový start mezi hollywoodskou elitu, fakt strašně talentovaná a sympatická holka :)
na příspěvěk reagoval dr.horrible, Spiker01, Han_Quintet
Naprostý souhlas.
ok
V příkrém rozporu je scénáristická nevyzrálost a kvalitní práce režiséra, výpravy a herců. Film postrádá zápletku a závěrečnou gradaci . To vše zabaleno v úžasné podívané. 3 hvězdy bohužel.
na příspěvěk reagoval dr.horrible, Sayko
Myslíte, že to u nás vyjde na bluray disku?
To ti nelze doporucit, Svedsko uz neni co bylo a kolem autobusaku jsou decka z Maroka (znamena nebezpeci pro tebe) :D
A kdo je zna tak vi (osobni zkusenost) :)
Pan kolega psychor, erudovaný expert na horory vám to vysvětlil snad jasně, nebo si vážně myslíte že dělnický plebs(který tu převládá) dokáže ocenit kvalitu? Nebuďte naivní!
Tou druhou skupinou, pak jsou dělničtí synkové, jak jste dobře poznamenali, ty hypují každou debilitu, kde se mihne někdo v pláštěnce a má masku na ksichtu :) Osobně si myslím, že by mělo být hodnocení rozdělené do dvou kategorií plebská a elitářská, do elitářské by pak měli moci hodnotit jen ti, co prošli testem(žádná šméčka zasílaní tří komentářů) a pak by se začali dít věci. :)
ja se divim, ze se jeste nejakej zdejsi Afrocech nevzbouril kvuli tomu, ze v cerny barve jsou top sracky
Modrá je dobrá, ještě rok a je to v černých!
Horor je královský filmový žánr a jako takový klade na recipienta mnohonásobně vyšší požadavky. V populaci však mají největší procento zastoupení průměrné hodnoty (mainstreamové publikum), takže zdejší hodnocení neříká o objektivní kvalitě hororu zhola nic. Popkornový divák se chce v kině především bavit, ale špičkové horory mu nabízí přesný opak a vytrhávají ho z navyklých stereotypů, což zcela logicky vyústí v nízká procenta. Horor v červené barvě může disponovat nadprůměrnou kvalitou, ale téměř nikdy nevystoupí z bezpečných mantinelů společenské normy. Přelomová díla (The Witch, Martyrs či Mother!) zákonitě oblékají modrou a top kvalita se zpravidla nachází v pásmu 57% - 63 %.
na příspěvěk reagoval Han_Quintet, hirnlego
Jako ale tak není se čemu divit, když vidíme jak se tam chovali hlavní postavy
Kdyby to bylo podle komiksu... dzzhbžuh. Ještě jeden takhle vostrej postřeh, dudlíku, a pořežu se s nim při holení.
:3
To bych neřekl - dnešní diváci jsou až moc rozmlsaní. Jen málokdo dokáže docenit umění ve filmové podobě, které jde navíc proti stanoveným pravidlům žánru...
lidi jsou DMNTi, no. Kdyby to bylo podle komiksu, má to 90%
na příspěvěk reagoval DJ_bart, Yoshitsune, JamesSi, niethustra, Psychor, Han_Quintet