Režie:
Michael MannScénář:
Michael MannKamera:
Dante SpinottiHudba:
Elliot GoldenthalHrají:
Al Pacino, Robert De Niro, Val Kilmer, Tom Sizemore, Diane Venora, Amy Brenneman, Dennis Haysbert, Ashley Judd, Mykelti Williamson, Wes Studi, Ted Levine (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Jsou stejně schopní a stejně posedlí. A stojí proti sobě... Lupič Neil McCauley se specializuje na akce, při kterých jde o velké peníze. Ať už připravuje přepadení pancéřového vozu nebo vyloupení banky, vždy se může opřít o spolehlivé spolupracovníky. Každý jeho zločin je pečlivě naplánovaný a provedený s dokonalou profesionalitou. Když McCauley připravuje svou poslední velkou loupež, po které se chystá na odpočinek, je mu už v patách policejní detektiv Vincent Hanna. Potíž je v tom, že Hanna je stejně schopný a stejně posedlý svou prací jako McCauley. Oba muži toho mají společného víc, než se na první pohled zdá: ani jednomu z nich to například v soukromí neklape. Vincentu Hannovi se hroutí už třetí manželství, McCauley pro jistotu nikdy s nikým nenavázal trvalý vztah. Oba by si vlastně mohli skvěle rozumět. Jenže stojí na opačných stranách zákona a jejich setkání nemůže skončit nijak jinak, než soubojem na život a na smrt… Režisér Michael Mann (Miami Vice, Lovec lidí, Poslední Mohykán) natočil strhující kriminální příběh, ve kterém se vedle akčních scén soustředil na podrobný popis toho, jak jeho hrdinové žijí v soukromí a jak své činy připravují. Při uvedení do kin se reklamní slogany zmiňovaly o tom, že se zde poprvé na plátně setkali dva z největších amerických herců Al Pacino a Robert De Niro. Pravda je, že oba předtím hráli ve filmu Kmotr II (1974), kde však neměli žádnou společnou scénu. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (1 464)
Môj NAJ-obľúbenejší mafiánsky film, ktorý spolu s CASINOm a Goodfellas patria k mojej vrcholnej gangsterskej trojke. Len málokedy prežijem filmovú extázu najmä vďaka úžasnému hereckému ansáblu, kde Pacino a De Niro doslova vyrážajú dych a pri legendárnom rozhovore s ironickými poznámkami zaručia nefalšovaný filmový orgazmus. Troj-hodinová svižne a excelentne natočená, chvíľami akčná naháňačka na mačku a myš - scéna s niekoľkominútovou streľbou na ulici medzi desiatkami ľudí doplnená - ako píše Tsunami_X - perfektne futuristickým ,,betónovým" štýlom, spôsobí príjemné telesné mrazenie, hlavní hrdinovia čoby psychologicky charakterizované postavy, ktoré majú k svojmu správaniu - De Niro - špičkový zlodej, Pacino - inteligentný policajt - vždy pádny dôvod a diváka nútia všetko s nimi prežívať, neskonale bezchybný scenár, De Niro herecky trošku dokonalejší než jeho parťák. Nemôžem sa zdržať superlatívov, pre mňa famózna kriminálka a klenot medzi mafiánkami. ()
S Heat jsem svedl svůj vlastní nelítostný souboj. Podvakráte si ho zapl večer v televizi a pokaždé skoro usnul pomalým tempem vyprávěním, takže moje strana raději ustoupila od dívání. Ale rozhodl jsem se dát mu ještě jednu šanci, čerstvý a odpoledne. A tentokrát to klaplo. Nelítostný souboj je docela dost propracovaný, snaží se i rozvíjet charaktery hlavních postav, což se mu celkem daří, ale přecejenom trochu doplácí na přemrštěnou stopáž, která se prostě nevyhla nudnějším místům. A taky zbytečnému zaváhání McCauleyho na konci, které nevyznívá příliš uvěřitelně. Jinak je to ale kvalitní kriminálka vyšperkovaná soubojem mezi 2 profesionály ve svém oboru a oba jsou opravdu skvěle vybráni (sám přesně nevím, jestli jsem víc fandil Pacinovi nebo De Nirovi). Nejlepší mi přišlo setkání u kafe; kvalitní dialog s velmi zajímavou atmosférou. P.S. Ale ten štěk, který dostala Natálka v tomto filmu jen rok po Leonovi, si fakt nezasloužila. ()
Nelítostný souboj je film vyloženě postavený na dvojici pravděpodobně nejlepších herců všech dob - Roberta De Nira a Al Pacina a jejich nelítostném souboji :) Charaktery jsou jim napsány přímo na tělo a divák už od začátku očekává velkolepý boj špičkového policisty s profesionálním kriminálníkem... Kterého se mu samozřejmě dostane. Heat je komplexní kriminálka precizně zpracovávající jak akční scény, tak i jejich pozadí, tedy (devastující) vliv práce na soukromý život a psychiku. Pacino s De Nirem jsou tedy více, než jen vyrovnaní soupeři nejvyšší třídy, mají také mnoho společného a jejich závěrečný stisk rukou je jen důkazem, že i oni jsou si toho vědomi. Heat není dokonalý film, atmosféra a zábava nemusí být po celé tři hodiny vyrovnaná, ale rozhodně bych z něj nic nevystřihával, je to prostě výsledek cesty, kterou se Michael Mann vydal, když chtěl stvořit ultimátní kriminálku - což se povedlo. 9/10 ()
Mannova neo-noirová elegie si přes svůj vizuální chlad udržuje punc velkých westernových duelů (finále na mne působilo hodně "leoneovsky"), oproti kterým ale odmítá třídit postavy na dobré a zlé. Není až tak podstatné, čím kdo vyplňuje svou existenci. Pacino i De Niro hrají profesionály, kteří si svou oddaností zvolenému řemeslu kompenzují neuspokojivé osobní životy. I když se film díky prostředí a celkovému ladění v paměti snadno usadí jako výhradně mužská záležitost, opakovaná zhlédnutí odhalují, že skutečnými pilíři životů obou mužů (a tudíž i vyprávění) jsou ženy, bez kterých by životy charismatických rivalů pozbyly významu. Bonusem k mnohovrstevnatému scénáři a prvotřídnímu hereckému obsazení je bezchybná rytmizace vyprávění, díky které vám film bude připadat mnohem akčnější, než by papírově měl být, obsahuje-li prakticky jedinou větší akční scénu (jež každopádně patří k tomu nejpřesvědčivějšímu z heist subžánru). 90% Zajímavé komentáře: tron, Falcor, novoten, genetique, Theraphosa, castor, vik, lennyd, TD ()
Tří hodinovéj drahokam plný hereckých hvězd! Natočit film,který je tak kinetický, energický, zoufalý, strhující, neomalený a brilantní v tak jednoduchém příběhu, dokáže natočit málokdo. Al Pacino, De Niro a Kilmer předvádí snad nejlepší herecký výkon v kariéře. Toť klady. Zamrzí však velmi přepálená stopáž a nedostačující prostor ženského obsazení viz. Ashley Judd či malá Natalie Portman, ale jsem spokojenéj. Solidní Oldschool flick. 80% ()
Galerie (171)
Zajímavosti (80)
- Pracovní verzi scénáře o 180 stranách napsal režisér Michael Mann už v roce 1979. (Epistemolog)
- Michaelu Mannovi trvalo 10 let, než film zrealizoval. (movieband)
- Počas slávnej prestrelky pri bankovej lúpeži Mann nariadil hercom stvárňujúcim políciu, aby zámerne mierili a strieľali z pušiek iba v poloautomatickom režime. To malo ukázať, že polícia dávala pozor, aby nezasiahla okoloidúcich. Na rozdiel od toho lupiči, ktorí sa starajú len o vlastnú bezpečnosť, strieľajú zo svojich zbraní na plný automat. (Arsenal83)
Reklama