Reklama

Reklama

VOD (1)

Slavné filmové drama se hned po svém uvedení v amerických a následně i ve světových kinech zařadilo mezi komerčně nejúspěšnější tituly 70. let. Příběh úspěšného reklamního pracovníka Teda Kramera, který po nečekaném odchodu manželky zůstává sám se svým sedmiletým synem, vzniklo podle stejnojmenného románu Averyho Cormana (přeloženého i do češtiny) a svojí tematikou se přesně strefilo do ožehavých problémů neúplné rodiny a ženské emancipace, jež se v té době řešily snad ve všech médiích. Působivě realizovaný film je postaven na bezchybných hereckých výkonech protagonistů titulních úloh, tehdy už zavedené herecké hvězdy Dustina Hoffmana a pomalu ale jistě se prosazující Meryl Streepové. Jim velmi zdařile sekundují i herci v epizodních rolích (zejména Jane Alexanderová v roli rodinné přítelkyně Margaret a Howard Duff jako advokát Shaunessy). Zvláštní zmínku si zaslouží představitel sedmiletého Billyho Justin Henry. Jeho výkon je mimořádně přesvědčivý, k čemuž nepochybně přispělo i režisérovo moudré rozhodnutí natáčet celý film v chronologickém sledu. Za pozornost stojí i promyšlená výtvarná stránka filmu, na níž měl lví podíl francouzský kameraman kubánského původu Nestor Almendros, a využití klasických hudebních motivů z děl Henryho Purcella a Antonia Vivaldiho. Kromě diváckého úspěchu film Kramerová versus Kramer posbíral i desítky nejrůznějších ocenění, mezi nimiž vyniká pět Oscarů (nejlepší film, režie, scénář podle předlohy, mužský herecký výkon v hlavní roli - D. Hoffman, ženský herecký výkon ve vedlejší roli - M. Streepová). Rozhodnutí hollywoodského studia Columbia klasifikovat kvůli lepším oscarovým šancím roli Joanny Kramerové jako vedlejší nakonec paradoxně zabránilo filmu v zisku všech pěti hlavních Oscarů, k čemuž do té doby došlo pouze dvakrát (Stalo se jedné noci - 1934, Přelet nad kukaččím hnízdem - 1975) a potom zatím jen jednou (Mlčení jehňátek - 1991). (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (419)

boshke 

všechny recenze uživatele

Kvality se filmu jistě upřít nedají. Ale já byl většinu času spíše nasranej. Hlavně kvůli Joanně. Ta si prostě z ničeho nic ze dne na den sbalí kufry, políbí Billyho na čelíčko, řekne mu, že ho miluje, a odjíždí na rok a půl hledat sama sebe. Pak se vrátí, suše Tedovi oznámí, že už se našla a že se s ním bude soudit o dítě, které rok a půl ani neviděla. Ano, Ted očividně do jejího odchodu nebyl nejlepším otcem, snad ani manželem, ale ona se prostě zachovala jako sobecká, blbá husa. Úplný závěr to, dejme tomu, celkem zachraňuje, ale tak jako tak se nelze ubránit dojmu, že kdyby to milé Joanně seplo dříve, ušetřil by každý tak půl mega na právníkovi a Billy by nemusel mít pocuchané nervy... Jak píši, film je to bezesporu dobrý, herecké výkony na jedničku, ale nedokážu si představit, že si ho ještě někdy pustím... 90% ()

Jossie 

všechny recenze uživatele

Žena, která nezvládne sama sebe a odejde dokonce od vlastního syna a pak se najednou vrátí a chce ho zpět, muž, žijící v domnění, že všechno je v pořádku a najednou zjistí, že není, přítelkyně, která ve snaze pomoci nakonec ubližuje a mezi tím vším se zmítá nešťastný malý chlapec. Herecký koncert Meryl Streep a Dustina Hoffmana. ()

Reklama

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Jedna z najlepších vzťahových drám histórie a to nemám až tak rád ani Hoffmana ani Streepovú, ale tu ich role boli zahrané fantasticky. Úžasne zahraný otec, ktorému ostane "na krku" dieťa a musí sa o neho postarať sám. Pohnútky matky som nepochopil, ani na začiatku, ani na konci, ale určite vzbudili veľké emócie. A to robí len fakt dobrý film. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Skvělý film, u kterého se myslím povedla ta výjimečná věc, že je autentickou zprávou své doby (aniž by jí byl neblaze poznamenán, jak se často říká o českých filmech ze stejné doby), a přitom je nadčasový a nestárnoucí. Film si mě získal již od prvních záběrů a nepustil až do velmi působivého konce. Jako vynikající hodnotím herecké výkony obou představitelů titulních rolí, režii, kameru, hudbu i střih. Jediné, co mě trochu mrzelo, byl zmatek kolem motivace odchodu Joanny Kramer od rodiny. Tady se sice píše něco o ženské emancipaci, ale mně to spíše přišlo jako psychická labilita hraničící s hysterií - ta postava mi byla skoro protivná, a v reálném životě bych se s někým takovým asi setkat nechtěl (natož s ním mít nedejbože dítě). Příliš sympatií ve mě nevyvolalo ani to jejich děcko, jehož věčnou ufňukanost a depresivní obličej jsem shledal téměř nesnesitelným. Naopak Ted Kramer je po mém soudu vysloveně sympaťák, který se neleká nečekaných výzev a který i ve vypjatých situacích vždy chladnokrevně najde nejlepší řešení. Skoro jako bych v něm viděl mladého Bena Braddocka, kterého si Hoffman zahrál o 12 let dříve ve svém debutu ABSOLVENT. Jak moc nemusím filmy ze 70. let ani tu éru jako takovou, tento si mě získal na celé čáře - za mě jasných 5 *. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Nadčasové vztahové drama, jehož myšlenkový a výrazový přesah jde napříč všemi generacemi. Minimum prostoru, maximum herectví, brilantní scénář a na danou dobu nezvykle dynamická režie. Retro verze Marriage Story, kde možná chybí mobily a počítače, avšak nosná myšlenka a vztahové problémy jsou vykresleny bravurně. ()

Galerie (123)

Zajímavosti (42)

  • Dustin Hoffman ponúkol rolu kolegyni, s ktorou sa vo filme vyspí Joan Lunden, v tom čase novinárke. Tá to však odmietla, keď sa dozvedela, že vo filme bude nahá. (megajalec)
  • Keď Ted Kramer (Dustin Hoffman) hodí pohár kúsok od Joanny (Meryl Streep), išlo o plán zo strany Hoffmana. Vedel o ňom iba kameraman, ktorému to povedal herec, aby neprestal kamerovať. Prekvapený a šokovaný výraz Joanny je autentický. Napriek tomu vydržala až do klapky a strihu. Po ňom vynadala Hoffmanovi, že ju tak vystrašil. (megajalec)

Reklama

Reklama