Reklama

Reklama

VOD (1)

Slavné filmové drama se hned po svém uvedení v amerických a následně i ve světových kinech zařadilo mezi komerčně nejúspěšnější tituly 70. let. Příběh úspěšného reklamního pracovníka Teda Kramera, který po nečekaném odchodu manželky zůstává sám se svým sedmiletým synem, vzniklo podle stejnojmenného románu Averyho Cormana (přeloženého i do češtiny) a svojí tematikou se přesně strefilo do ožehavých problémů neúplné rodiny a ženské emancipace, jež se v té době řešily snad ve všech médiích. Působivě realizovaný film je postaven na bezchybných hereckých výkonech protagonistů titulních úloh, tehdy už zavedené herecké hvězdy Dustina Hoffmana a pomalu ale jistě se prosazující Meryl Streepové. Jim velmi zdařile sekundují i herci v epizodních rolích (zejména Jane Alexanderová v roli rodinné přítelkyně Margaret a Howard Duff jako advokát Shaunessy). Zvláštní zmínku si zaslouží představitel sedmiletého Billyho Justin Henry. Jeho výkon je mimořádně přesvědčivý, k čemuž nepochybně přispělo i režisérovo moudré rozhodnutí natáčet celý film v chronologickém sledu. Za pozornost stojí i promyšlená výtvarná stránka filmu, na níž měl lví podíl francouzský kameraman kubánského původu Nestor Almendros, a využití klasických hudebních motivů z děl Henryho Purcella a Antonia Vivaldiho. Kromě diváckého úspěchu film Kramerová versus Kramer posbíral i desítky nejrůznějších ocenění, mezi nimiž vyniká pět Oscarů (nejlepší film, režie, scénář podle předlohy, mužský herecký výkon v hlavní roli - D. Hoffman, ženský herecký výkon ve vedlejší roli - M. Streepová). Rozhodnutí hollywoodského studia Columbia klasifikovat kvůli lepším oscarovým šancím roli Joanny Kramerové jako vedlejší nakonec paradoxně zabránilo filmu v zisku všech pěti hlavních Oscarů, k čemuž do té doby došlo pouze dvakrát (Stalo se jedné noci - 1934, Přelet nad kukaččím hnízdem - 1975) a potom zatím jen jednou (Mlčení jehňátek - 1991). (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (419)

tron 

všechny recenze uživatele

„Som tu preto, lebo mi záleží na Joanne.“ – „Tak nech ti na nej záleží v tvojom byte.“ 70. roky v plnej paráde. Meryl Streepová mala v tom čase za sebou síce len pár filmov, ale už cenu Emmy (za seriál „Holocaust“) a nomináciu na Oscara (LOVEC JELEŇOV). Za KRAMEROVÁ VERZUS KRAMER dostala Zlatý glóbus a Oscara a pred sebou mala také filmy, ako sú SPOMIENKY NA AFRIKU či DOM DUCHOV. To Dustin Hoffman mal za sebou nominácie na Oscara za ABSOLVENTA a POLNOČNÉHO KOVBOJA a ďalej také snímky, ako sú (anti)western MALÝ VEĽKÝ MUŽ, kultový hixploitation Sama Peckinpaha STRAW DOGS, väzenského MOTÝLIKA po boku Veľkého Stevea McQueena a VŠETKÝCH PREZIDENTOVÝCH MUŽOV s Robertom Redfordom. KRAMEROVÁ VERZUS KRAMER mu prinieslo Oscara a nasledovali hity, ako TOOTSIE, RAIN MAN či SPÁČI. Ani režisér Robert Benton nie je žiadna nula, v tom čase mal na svojom konte už scenáre k BONNIE A CLYDE a SUPERMANOVI, pravda, ďalšie roky mu viac nepriali (BILLY BATHGATE) ako priali (ĽUDSKÁ ŠKVRNA). A samotný film KRAMEROVÁ VERZUS KRAMER? Čo vám budem hovoriť, 70. roky v plnej paráde. Knižka je rovnako dobrá. ()

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Bravurně zrežírované drama sice s jednoduchým námětem, ale s kupou působivých scén, jejichž záměr není jen diváka dojmout, ale ukázat, kolik citu a emocí jsou schopni rodiče ze sebe vydat, když jim najednou záleží na tom co je pro ně v životě to nejcennější. Všech 5 oscarů je zasloužených a doufám, že se někdy dokopu k plnému hodnocení. ()

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

V rámci skupiny snímků, které se snaží z jakékoli perspektivy prozkoumat problematiku rozpadajícího se manželství, je právě tohle veleslavné dílko stále neochvějně na špici. A pomyslný metál za zásluhy připadá především Dustinu Hoffmanovi, který opět potvrzuje svou hereckou genialitu, a samozřejmě také protihráčce Meryl Streep, jejíž výkon je i na malém prostoru velmi objemný a silný. Ale oscarový vítěz za rok, kdy Coppola udeřil nejen na filmový svět se svou legendární a fantastickou Apokalypsou? To vážně ne... To je zřejmě jediná vada na kráse téhle podnětné dramatické rozprávky. 85% ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Kramerová Vs. Kramer je podivuhodný snímek - spojuje ryze soudobý děj s ryze klasickou hudbou, elementy hluboce přirozeně lidské a reálné s takřka pohádkovými (viz třeba shánění zaměstnání), a z hlediska historického záležitosti, které hýbaly tehdejší společností, s těmi, které se do dneška vůbec nezměnily. Jde taky o jeden z filmů, který se těžko převypravovává, protože drtivá většina vypravěčů bude někomu stranit, a tím dokáže celý děj přetočit naruby. Je to skutečně dost osobní "věc", a lví podíl na její síle mají samozřejmě Dustin Hoffman a Meryl Streepová, kteří tu hrají jak z partesu. Oba se na první pohled proměňují, ale ve skutečnosti ukazují to, že lidská osobnost je velmi složitá, a nejinak je tomu i s lidskými potřebami a touhami. Rozhodně nedoporučuji ke sledování osobám, které se nevyrovnaly s vlastním rozvodem...což je na nic, protože si jich to drtivá většina neuvědomuje:) A pro všechny mám potom tento vzkaz - je to film z USA, a je přes třicet let starý. Pokud z tohohle chcete čerpat svoje poznatky o fungování rozvodového a opatrovnického řízení u nás (což podle mých poznatků z praxe děláte), tak rovnou můžete fundovaně komentovat úroveň naší policie podle příhod četníků ze Saint Tropez;) Dávám lehce neusazených 80%. ()

boshke 

všechny recenze uživatele

Kvality se filmu jistě upřít nedají. Ale já byl většinu času spíše nasranej. Hlavně kvůli Joanně. Ta si prostě z ničeho nic ze dne na den sbalí kufry, políbí Billyho na čelíčko, řekne mu, že ho miluje, a odjíždí na rok a půl hledat sama sebe. Pak se vrátí, suše Tedovi oznámí, že už se našla a že se s ním bude soudit o dítě, které rok a půl ani neviděla. Ano, Ted očividně do jejího odchodu nebyl nejlepším otcem, snad ani manželem, ale ona se prostě zachovala jako sobecká, blbá husa. Úplný závěr to, dejme tomu, celkem zachraňuje, ale tak jako tak se nelze ubránit dojmu, že kdyby to milé Joanně seplo dříve, ušetřil by každý tak půl mega na právníkovi a Billy by nemusel mít pocuchané nervy... Jak píši, film je to bezesporu dobrý, herecké výkony na jedničku, ale nedokážu si představit, že si ho ještě někdy pustím... 90% ()

Galerie (123)

Zajímavosti (42)

  • Billyho (Justin Henry) brekot ve filmu je skutečný. Režisér mu řekl, aby myslel na něco velmi smutného. (Kulmon)
  • Hned v prvním záběru natáčení filmu Dustin Hoffman (Ted) naprosto bez varování vlepil Meryl Streep (Joanna) šílenou facku, Údajně chtěl, aby její zlost na něho byla opravdová. (raininface)

Reklama

Reklama