Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Princeznu Ellenu od narození provází příslib mocné kletby, kterou na ni uvrhla čarodějnice Murien. Kletba se má naplnit v den Elleniných dvacátých narozenin, jakmile zapadne slunce. Avšak ve chvíli, kdy zajde poslední sluneční paprsek a vše se zdá ztraceno, princezna zjišťuje, že zůstala uvězněná v čase. Pokaždé, když se kletba naplní, Ellena procitne do dne svých dvacátých narozenin a je nucena ho prožít celý znovu. Aby zachránila své království i sebe samotnou, musí v sobě nalézt odvahu a čisté srdce a dávné kletbě se jednou provždy postavit. (Bohemia MP)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (586)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Vždy jsem tvrdil, že naše země je z filmařského hlediska stvořená pro to, aby v ní vznikaly nádherné pohádky, popřípadě fantasy. Vždyť tyto dva žánry se nemají problém propojit. Máme tu členitou krajinu, šikovné řemeslníky a filmaře, kteří by nějaký námět mohli převést do reálného světa a to je vlastně i jeden z důvodů, proč se rok co rok těším na vánoční svátky - až se zase budu moci vpravit do těchto fantastických světů a přijít na jiné myšlenky. Navíc sem tam se to tvůrcům i podaří a udělají mi radost nějakým pěkným filmovým zážitkem. Aktuálně mám ale v hlavě Princeznu zakletou v čase. Nádherná víc fantasy, než pohádka, která pracuje s klasickým tématem časové smyčky, do toho nabízí neotřelá herecká jména, totálně ultra boží hudební podklad a efekty, za které by se nestyděl kdejaký fantasy trhák. Paráda! Tohle jsem si prostě musel užít. A myslím si, že jakmile bude příležitost, rád si tuto pohádku užiju znova! ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Přestože Princezna nečaruje s moc originálními vizuálními a vypravěčskými nápady, jde o zábavný mix různých žánrových vzorců a zřejmě nejvíc cool českou pohádku, jakou jsem doteď viděl. Scénář s množstvím vatových scén, slepých narativních uliček a jalových dialogů, někdy dvojnásob mučivých kvůli postsynchronům, by potřeboval pročistit (115 minut stopáže příběh fakt ospravedlnit nedokáže), distribuce informací je prapodivná a sázka na ty nejtradičnější hodnoty otravná (love conquers all). Zároveň se tvůrcům eklektickou kombinací domácí pohádkové tradice a moderních zahraničních fantasy (hádám, že režisér bude velký fanoušek Maleficent a disneyovek, v nichž nesmí chybět muzikálová vsuvka) podařilo vytvořit poměrně funkční a soudružný fikční svět, který nebudí nechtěný smích a pocit trapna (to jen když dojde na medovníkový product placement) a je řízen smysluplnými pravidly. Dojem velkoleposti navzdory zjevně omezené výpravě (vesměs jen jeden hrad s hrstkou dvořanů, jedna jeskyně a pár exteriérů) zdárně navozuje velkolepá hudba a obstojné triky. Přes zmíněnou tradičnost pak oceňuji, že hlavní postavou je žena, která navíc prochází určitým vývojem a jejíž úspěch závisí na opuštění role dámy v nesnázích, pasivně čekající, až princ prolomí její kletbu. Eliška Křenková coby suše hláškující, nad milostná a jiná dobrodružství protagonistky povznesená alchymistka, by pak zasloužila spin-off. 70% ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Originální (vykrádání) pohádkové pojednání, co útočí na pokoření pohádkových trvalek. Živočišně vyhlížející princezna Natalia Germani se den co den budí do stejného dne, načež je k ní povolán Marek Lambora coby sličný princ a odborník na zevní ženský genitál, aby vyřešil záhadu časové smyčky a za pomocí zázračného laserového depilátoru zbavil princeznu nežádoucího ochlupení. Zda uzříme hladké princeznino podpaží, co má vydržet dle propagačního letáku až tři týdny, je opravdu značně nejisté, ovšem v rámci pohádkové (atmo)sféry se před diváky rozprostírá poměrně ojediněle koncipovaná záležitost. Časová smyčka je v českých pohádkách něco nezvyklého, což skýtá pro tvůrce nové neotřelé obzory, zároveň to klade i jisté nároky v oblasti kreativity. A právě v tomto ohledu mně tento počin přišel slabší. Petr Kubík se profiluje coby novátorský režisér, to rozhodně, alespoň v rámci české filmové tvorby, ovšem má rezervy v gradaci dějství, potažmo vývojovém spektru postav. Zářný sexuální objev ze slovenských análních strání jménem Natalia Germani se opravdu povedl. Tahle holka film jednoznačně táhne. Horší je to s takovou Eliškou Křenkovou, která dobrodružnou výpravu za vysvobozením princezny doprovází, ta hrála a tvářila se fakt otřesně. Snést se dal i Lambora. Potíže vyvstaly i se ztvárněním postavy alchymisty Romanem Zachem, nevadil král Jana Révaie, velkým plusem byla čarodějnice Simony Zmrzlé, iniciátorka dávné kletby. Žádné pořádné pohádkové dobrodružství se neobejde bez příslušné trikové složky a technického zázemí. V tomto směru se mohlo určitě zapracovat na výrazovosti technické stránky. Místy se totiž nebylo možné zbavit faktu, že triková stránka je poměrně proměnlivá a ráz trikové složky má až amatérský nádech. Výpravně se film relativně činí, takže opuštěním hradu, kde se princezna ocitne s celým místním osazenstvem v časové pasti, snímek relativně nestrádá. Hrad Bouzov je návštěvám filmových štábů stále nakloněn, že. Je rozhodně znát, že se v žádném případě nejedná o levnou pohádku. Štáb se chtěl vytáhnout a zajistit si diváky pro avizované pokračování. Nové, respektive dříve nepoužívané, prvky jsou v českých pohádkách vždy vítané zboží, takže je třeba ocenit, že vzniklo v podstatě nové pohádkové odvětví, co zastíní případnou snahu konkurence a je natočeno na úrovni. 7/10 ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Dost možná první český film o časové smyčce. Tentokrát v pohádkové verzi, která je až překvapivě povedená, svižná i zábavná. Herci se snaží, nepůsobí trapně a kdyby měl film více nápadů a v poslední třetině nejel na neutrál, mohlo to dopadnout ještě lépe. V české tvorbě takový malý zázrak, jako film, lepší průměr. ()

pornogrind 

všechny recenze uživatele

29.11.2021 Je vidět, že přicházejí Vánoce. Obchody nabízejí vánoční zboží, výlohy svítí, ulice měst jsou vyzdobeny a v televizních reklamách nabízí ty nej dárky, který zaručeně potěší každýho. A v bedně pomalu začínají dávat "nový" pohádky. Né, že bych je nějak vyhledával ale je pravda, že na nějakou tu novou pohádku(většinou nepodařenou) kolem Vánoc kouknu. Tuhle jsem chtěl vidět z jednoho prostýho důvodu. Vlastně jsou dva. Prvním důvodem je Bouzov, kterej mám pár kilometrů od města kde bydlím a druhým důvodem bylo, že v pohádce by měli hrát i moji známí. Teď už k samotný pohádce. Je fakt, že tahle pohádka vykrádá a recykluje na co si jen člověk vzpomene, takže originalitou v tomhle směru opravdu neoplývá. Na můj vkus je i zbytečně dlouhá a natahovaná. Nelíbilo se mi ani obsazení Natalia Germani do role princezny. Né, že by mi nějak extra vadila ale určitě šlo vybrat líp. Ale abych nehledal jen negativa. Tahle pohádka je v určitých směrech rozhodně cool. Song LITTLE LESS CONVERSATION - ELVIS PRESLEY vs JXL. bych tady opravdu nečekal. Pohádka má i spoustu vydařenejch efektů a chválím i výběr lokací kde se natáčelo. Takže za mě je to tak, že tuhle pohádku nebudu nikde vychvalovat ale ani nemám důvod abych ji nějak hanil. Na český poměry jde ale o jednu z těch lepších pohádek za poslední roky. Kdybych mohl dám 3 a půl hvězdy. Ať nežeru dám tu čtvrtou slabší hvězdu, protože pochybuju, že letos ještě uvidím lepší pohádku. PS: Jednoho známýho jsem tam viděl ve třech scénách a druhýho ve čtyřech scénách. 25.12.2021 EDIT - Tak se mi to po čase rozleželo v hlavě a myslím si, že 4 hvězdy jsou přece jen moc. 3 hvězd budou téhle pohádce slušet o něco víc.  V porovnání se včera viděnou pohádkou Jak si nevzít princeznu ale i tak jasně vyhrává Princezna zakletá v čase. ()

Galerie (86)

Zajímavosti (41)

  • Během natáčení u „Národního památníku odposlechu“ bylo několik lidí ze štábu zasaženo letícími šípy, včetně kameramana Pavla Koppa. (Azurose)
  • V pohádce se pracuje s celkem šesti prvorunami, z nichž jednou je i prvoruna času, zvaná také jen jako runa času, kterou má princezna Ellena (Natalia Germani) na ruce. Dalšími prvorunami jsou pak například prvoruna života a prvoruna smrti. (Krocka)
  • Runa, kterou Amélie (Eliška Křenková) nakreslila na vodní hladinu jako runu pro slovo cesta, se podle staršího germánského futharku jmenuje raidho a i ve skutečnosti je symbolem pro cestu (či vůz nebo jízdu). (Krocka)

Související novinky

NEJ filmy a seriály roku dle ČSFD

NEJ filmy a seriály roku dle ČSFD

31.12.2020

Úbytek filmů v kinech v uplynulém roce šel bohužel ruku v ruce s nižším množstvím kvalitních celovečerních filmů obecně, především těch hollywoodských. Z prvních deseti nejlepších filmů roku dle ČSFD… (více)

Reklama

Reklama