Režie:
Oriol PauloKamera:
Xavi GiménezHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Adriana Ugarte, Chino Darín, Javier Gutiérrez, Álvaro Morte, Nora Navas, Francesc Orella, Clara Segura, Aina Clotet, Belén Rueda, Ana Wagener, Albert Pérez (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V den pádu Berlínské zdi se nad Španělskem točí zvláštní bouře a malý chlapec slyší v domě přes ulici hluk souboje a jde se do obydlí sousedů podívat. Tam spatří muže s krvavým nožem stojícím nad mrtvou manželkou. Chlapec v panice prchá a venku na ulici ho přejede auto. Po mnoha letech přichází identická bouře a Vera Roy (Adriana Ugarte) najde ve svém domě starou kameru a televizor. Když si chce se svým manželem pustit staré nahrávky, ještě netuší, že působení nevyzpytatelného přírodního jevu jí několikrát změní život takovým způsobem, jaký si do té chvíle nedokázala ani představit. (C0r0ner)
(více)Videa (3)
Recenze (155)
Vzhledem k tomu, že jsem očekával jen další tuctový horor s blikající televizí a duchem zavražděného chlapce, mě tento thriller pozitivně překvapil, protože jsem upřímně netušil, co všechno se může durante la tormenta stát. Výborně vypointovaná kriminální zápletka založená na (můžeme říct) cestování časem a změně realit na základě efektu motýlích křídel nechá diváka v napětí až do úplného konce, který navíc neodhalí všechno a přestože je jednoduché domyslet si, co se stalo, je to stále lepší, než kdyby to krátkým prostřihem scén na beton vysvětlili. A samozřejmě, pro použité téma je těžké zachovat stoprocentní logiku a místy nemusí reálie ohledně jiných realit a červích děr dávat smysl, ale o to v prvé řadě nejde. Také identita dospělého Nica je poměrně očividná, ale souvislosti s jejím odhalením jsou velmi povedené, takže nemohu nic namítat a pro těchto pár chybek/nechybek nelze tento film nijak shazovat. ()
Brutální nálož mindfucku o cestě časem ze Španělska, které opět (už mě to ani nepřekvapuje) dává skvělý film. Potěší herecké obsazení (profesor z La Casa de Papel) a neskutečně sympatická a příjemná hlavní herečka. Tenhle film se může zařadit mezi pecky jako Contratiempo a El cuerpo, protože opět nakládá divákovi solidní atmošku, kde se napětí drží už od prvních minut a nepouští z plynu až do konce. Několikrát se mi u filmu nadělala husí kůže, což se fakt často nestává, ale tady film sází jeden zvrat a odhalení za druhým, postupně dávkované v průběhu celých dvou hodin. Plusem je, že je z dílny Netflixu, takže snad ho uvidí co nejvíc lidí, protože tohle by mohla být klidně i nová "klasika" ve scifi/time travel filmech. No já k tomu nemám co vytknout, tohle je prostě must see movie, nad kterým budu ještě asi hodně dlouho přemýšlet a dávat si ho v hlavě dokupy. ()
Španělé sem-tam vyprodukují opravdu kvalitní filmové kousky. Zejména v žánru thriller nebo horor. Toto je jeden z těch velmi zdařilých filmů. Mysteriózní (krimi) thriller, který lehce připomene film "Frekvence", ale rychle se ubírá svou vlastní mnohem komplikovanější zápletkou. Závěrečné dramatické rozuzlení bylo skoro až překombinované. Celkově však velmi povedená napínavá podívaná na pozdní večer! 85% (viděl jsem: 1x dvd tit) ()
Moc se mi to nelíbilo, nevím proč. Možná proto, že to bylo takové chtěné. Vypočítavé. Nebo proto, že se tam vlastně celou dobu nic nedělo a celý ten příběh je roztahaný na dvě hodiny a devět minut zcela zbytečně, stačilo by čtyřicet minut nějakého mysteriozního seriálu. Navíc vlastně ten konec není dořečený - doposud se divákovi vše až doslovně snášelo pod nos, a najednou nevíme, co ten kluk udělal nebo neudělal, jak to zpětně celé zafungovalo (Vím, holka to někde v rychlosti vysvětluje včetně všech souvislostí, ale popravdě, pamatovat si celé není v možnostech obyčejného diváka.), a vlastně ani ten paradox, proč si ty linie pamatuje (všechny!), zatímco ostatní ani ťuk. Ta bouřka jsem doufal, že také bude mít mystičtější přesah, ale prostě se jen blýská a dojde k propojení minulosti s přítomností. V jednu chvíli mi pak už dokonce přišlo směšné, jak je tahle ženská vlastně pro tři muže (protože to vypadá, že nakonec skončí s tím pilotem letadel, že?). Navíc jsem těm postavím ale ani za mák nevěřil, přišly mi hrozně neživotné, všechny, jen figurky na šachovnici. ()
Když se mě někdo zeptá, jakému subžánru nejvíc křivdím a předem ho odsuzuju, řeknu španělské cestování v čase. Et voilá máme tady další překombinovaný, komplikovaný kousek, který mě zase úplně nepotěšil a spíš mě rozčílil. Já neříkám, že to není filmařsky dobré nebo zajímavé, ale zkrátka mám s těmito snímky osobní problém, už jen kvůli tomu, že španělské filmy jsou nadmíru ukecané, příliš snaživé a za každou cenu chtějí vymyslet co nejoriginálnější pointu. Pokud tedy nemáte s tímto tlačením na pilu problém, je pro vás tento komentář nejspíš bezcenný. ()
Galerie (11)
Zajímavosti (6)
- Počas scény, keď Vera rozpráva o svojich spomienkach, v kine sa mihnú zábery na filmy Stroskotanec (2000) a Kontakt (1997). Oba sú režírované Robertom Zemeckisom, ktorý režíroval aj Návrat do budúcnosti (1985), ktorý má vo filme viacero odkazov. (megajalec)
- Když se Vera (Adriana Ugarte) vloupe do domu, lze si na zdi všimnout kalendáře, který zobrazuje rok 2017. Děj filmu se ale odehrává v letech 1989 a 2014. (vojacekr)
- Vo filme je viacero odkazov na filmy Alfreda Hitchcocka: scéna v kúpeľni (Psycho), sledovanie susedov cez okno (Okno do dvora), pád tela z výšky (Vertigo). (megajalec)
Reklama