Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Věra (Zlata Adamovská) prožila s Jindřichem báječný život a je pevně rozhodnutá splnit jeho poslední přání – zaběhnout maraton! Emancipovaná a rázná matka tří dcer v tom nevidí žádný problém. Prostě si trasu rozdělí na čtyři díly a zdolají těch více než 42 kilometrů jako rodinná štafeta. Žádná z nich sice dosud neuběhla ani metr, ale do startu přece zbývají tři měsíce a trenér Vojta (Vladimír Polívka) připravil skvělý kondiční plán. Stačí jen začít. Dcery se ovšem do běhání nehrnou. Mají úplně jiné starosti. Nejstarší Marcela (Tereza Kostková) čelí dennodenně průšvihům svých tří synů a jejich otec Karel (Ondřej Vetchý) ji už dvacet let neumí, nebo nechce, požádat o ruku. Prostřední Bára (Veronika Khek Kubařová) touží po dítěti, jenže pro něj zatím nenašla toho pravého tatínka. Její biologické hodiny bijí na poplach. A nejmladší Kačka (Jenovéfa Boková) sice chlapa má, ale ten chlap má jeden zásadní háček – manželku. Zamilovaná Kačka přesto lpí na vztahu bez budoucnosti. Je zřejmé, že dcery mají momentálně úplně jiné priority než běžecký trénink. Svérázná maminka Věra proto musí napnout všechny síly, aby rodinnou štafetu přivedla přes řadu překážek a komediálních komplikací na start Jindřichova vysněného maratonu. S běháním je to úplně stejné jako v životě. Důležité je vydržet a nevzdávat se, když cíl je na dosah… (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (777)

Vančura 

všechny recenze uživatele

Veskze souhlasím s Filovou kritikou stran odtrženosti filmu od reality i toho, jak vykresluje jednotlivé postavy (skutečně mi přišlo zarážející, co všechno si nechá Marcela od Karla a synů líbit, a přesto jediné, po čem touží, je stát se jeho manželkou, aby její život konečně dostal v manželství smysl, což jsem chápal u filmů z 40.-50. let, ale u komedie z r. 2019 mě to dost překvapuje), navíc mě tam příšerně iritoval děsivě špatný herecký nevýkon Terezy Kostkové, která je ideálním příkladem jablka, které dopadlo daleko od stromu (to kdyby někdo náhodou čekal, že dcera slavného herce musí být automaticky také dobrou herečkou - ne, fakt nemusí) a která by se měla už navždy věnovat moderování StarDance a podobných píčovin a necpat se mezi skutečné herce (nemluvě o tom, že Vetchý mi zde pro roli jejího partnera s jejich věkovým rozdílem 14 let přišel dost starý), a korunu tomu všem nasazuje ten obludný song "Když nemůžeš, tak přidej" od Mirai, který vždycky když slyším, tak mám chuť si vystřelit mozek z hlavy. Také lze konstatovat, že děj je strašně předvídatelný, a mnoho věcí jsem odtušil dopředu. Na druhou stranu je zde velmi dobrá Jenovéfa Boková, místy je to docela vtipné, a především mě zde vyloženě okouzlila Hofmannova filmová dcera - Michaela Sodomková. Ta maličká je velmi roztomilá, a pokud zůstane u hraní, prorokuji jí zářnou budoucnost. Takže už jenom kvůli ní ten film prostě nemůžu vzít na hůl a jsem k němu nakonec výrazně velkorysejší, než bych sám čekal. ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Ne, mně se opravdu nemusí vařit mozkové závity imrvere. Nemusím při svých četných návštěvách bijáku mít vše ultraartové, totálně dekadentní nebo nervy drásající. Mívám chutě i na příjemnou veselou komedii, hezky obsazenou, hezky zahranou, s uvěřitelným příběhem (ano, jsou takové ženy, ano, jsou takoví muži- tak proto se tomu také tolik lidí zasměje, že ano... Člověk nemusí být zářně inteligentní, aby věděl, že ze života to vcelku je. Naštěstí ne z mého, ale taky jsem už zažila kde co. :) ) , takže pokud se něco vkusného povede, dokážu to ocenit. Jediné, co kritizuji je kamera. Na záběry podivného úhlu, bez smysluplné kompozice, tedy například bez hlav si nepotrpím. Zde jich bylo mnoho. Pozitiva: humor mě nikterak nepohoršoval a vyprošuji si podezírání, že jsem fanynka Babovřesek nebo ušmudlaná, stárnoucí nešťastnice poskakující mezi plotnou, sámoškou a obsahem tv nova, která najde psychickou berlu v jakékoli primitivní zábavě. Nikoli. Vkus i mozkovna jsou v cajchu. Zatím. Všem sympatickým dámám na plátně to velmi slušelo a zahrály totálně příjemně, Vladimírek se stává mým oblíbeným, Ondra Vetchý, to je klenot a Martin Hofmann ten letos jede bomby. :) Malá holčička je šikulka, líbil se mi její herecký "výkon" ;) , kluci byli taky fajn. Pokud dá někdo tomuto filmu odpad, doporučuji mu shlédnout The Perfect Kiss nebo Ten, kdo tě miloval. Až po té mě bude zajímat, jestli mu ušlechtilé kritické svědomí dovolí a nahází tyto snímky do stejného pytle. Kdepak, peklo vypadá jinak! Tohle je na poctivé tři, ode mě za čtyři. ()

Reklama

Davies182 

všechny recenze uživatele

Můj mozek se snaží pochopit ty obrovský kontrasty mezi fakt povedenýma fórkama a ultra trapnýma dialogama, šustícíma scénářem, ale nejde to. Nejde to, protože ten film je místama vážně super, a v další chvíli zase totální odpad, a já z toho mám hlavu v pejru. Stejnou měrou jsem trpěl jako se bavil, a jdu si teď v pomatení vypláchnout oči nějakým akčním béčkem. [Netflix] ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

V době mého hodnocení 81%? Nová česká komedie? Před dvěma týdny bych tomu nevěřil, ale nyní mohu osobně potvrdit, že tu máme další Bezva ženskou na krku (se stejným tvůrčím týmem) a fajnovým obsazením, které sype jednu hlášku za druhou. A ačkoliv jsem předtím neviděl klenoty typu Věčně tvá nevěrná nebo i Po čem muži touží, mohu směle konstatovat, že Ženy v běhu se nezařadí mezi ty pitominy, na které je stydno koukat. Zasmál jsem se, hoďka a půl utekla jako voda a z kina jsme vycházeli spokojení. A Vetchý je jako vždy boží! Silných 8/10. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Česká filmová sezóna 2019 roztahuje nohy a jedním z prvních zářezů je komedie Ženy v běhu. Producentsky za ním stojí Tomáš Hoffman aneb autor úspěšných českých filmů jako Ženy v pokušení, Muži v naději, Něžné vlny nebo Tátova volha. Producentsky tak zajistil v podstatě téměř všechny filmy úspěšného režiséra Jiřího Vejdělka (Ženy v pokušení vydělali v českých kinech 124 061 075 Kč!) a i když zrovna neprodukuje Vejdělkův film, tak si taky výrazně stěžovat nemůže. Hity a celkem dobré filmy byli totiž kromě Vejdělkových filmů třeba i Nevinnost nebo 3 roky stará Bezva ženská na krku. Tu jsem dodnes neviděl, většina kritiků se ale shodla na té lepší české komedii a především úspěšné komedii. Bezva ženská na krku byla zároveň tehdy pro Hoffmana debutem, u nové české komedie ale zůstává na pozici producenta.... Jako u většiny předchozích filmů od Tomáše Hoffmana mám problém v tom, že nejsem cílovka- tedy žena, ideálně navíc středního věku. Tady je to ale výrazně vyšší problém, jelikož na rozdíl od třeba Mužů v naději nebo Něžných vln byste těžko našli nějakou soběstačnou mužskou postavu. Mužské postavy jsou tady už opravdu jenom výrazné puntíky, které fungují jako motivace většiny hlavních ženských postav. Ve finále je nějaký maratón ve filmu jenom úplně navíc. Ženy v běhu jenom sází na na to, že divák ví jak film skončí a jak se bude vyvíjet a nikdo samosebou nemůže čekat velké žánrové experimenty. Postavy jsou v tom filmu úplně mimo: Hlavní mužské postavy fungují jen jakési bodíky, kterých ženy musí dosáhnout a hlavní ženské postavy ve finále řeší úplné banality. To, že vdova Zlata Adamovská chce doběhnout závod, který chtěl její manžel je milá věc. Problém je až s jejími dcerami: Nejstarší se chce vdát, prostřední chce dítě, nejmladší chce aby její šéf konečně opustil svojí ženu a začal žít s ní.... Všechno to jsou přitom jen drobné formality. Nejstarší dceři nestačí, že má funkční rodinu, která se má ráda aniž by byla s manželem sezdaná, prostřední dcera nemůže prostě počkat na toho pravého, zvláště když jí biologické hodiny ještě netikají a nejmladší dcera prostě nemůže pochopit, že je její šéf arogantní idiot a nikdy se přes sliby se svojí ženou nerozvede. Toto vše jsou jejich reálné problémy, přitom jsou dcery na tom finančně dobře a nemusí řešit žádné opravdu vážné problémy z normálního lidského života. Žádná chudoba, finanční tíseň, rozvody, domácí násilí.... všechno to jsou jen formality, které diváka nějak nedojmou. Cílovku pravděpodobně dojme, že se nejstarší dcera už vidí ve svatebních šatech a, že ta prostřední je hroznej chudák a to dítě by si zasloužila, nezaujatého diváka to ale jenom dožene k smíchu. Je to ale pořád komedie a vyčítat tak Ženám v běhů že nejsou sociálním dramatem je hloupost. Komediální dialogy a gagy totiž ve filmu fungují a několikrát jsem se upřímně zasmál. Většinu hlášek při tom zvládl klasicky prodat Ondřej Vetchý, který každým filmem střídá vážnou a komediální polohu a daří se mi to. Vladimír Polívka je sympaťák a jak jsem se kdysi bál, že jde o protekčního fracka, nyní v něm opravdu vidím herecký talent a potencionálního důstojného nástupce Bolka Polívky (jehož cameo je fajn). Ženské osazenstvo je jinak taky parádní, Zlata Adamovská se po letech ukázala mimo Ordinaci a stálo to za to, Kostková je sympaťačka, Kubařová je roztomilá a Boková skvělý komediální talent. Martin Hoffman jinak opět v jiné herecké póze a daří se mu, po MOSTU! navíc očekávám, že jeho kariéra nabere rychle obrátky. Režíruje debutant Martin Horský, který předtím pracoval jako scénárista velice zajímavé komedie/dramatu Láska je láska a o něco méně zajímavé komedie Život je život. Horský zde psal i scénář a jako u jeho předchozích filmů ten scénář jednoduše není dokonalý, jako režisér ale Horský překvapivě funguje o poznání lépe. Řemeslo zvládá slušně a divák nemá z filmu pocit velké nedokonalosti, vůbec bych se tak nedivil kdyby se stal Horský jakýmsi nástupcem Vejdělka, jelikož jsem měl párkrát při Ženách v běhu pocit jako by je dělal pravý Vejdělek. Kdyby byli Ženy v běhu ve finále televizním filmem byl bych možná ještě o trochu spokojenější, vzhledem k tomu, že se ale šlo do kin musím jít trochu níž, protože i když mají Ženy v běhu výrazně vyšší rozpočet, vůbec bych neměl problém splést si je třeba s epizodou libovolného televizního seriálu. Pořád ale dávám palec nahoru a zdůrazňuji, že jsem se v tom kině pobavil, zasmál a řekl jsem si, že jsem delší dobu neviděl tak dobrou filmovou českou komedii. Do jisté míry to sice vypovídá o stavu české filmografie, pořád bych ale neměl problém Ženy v běhu doporučit každému pokud u nich zkusí vypnout mozek..... Pokud chcete vidět Ondru Vetchého nasazovat kondom na okurku, palte do kina! () (méně) (více)

Galerie (24)

Zajímavosti (23)

  • Komedie Ženy v běhu se stala filmem, který v historii české kinematografie od roku 1992 viděl miliontý divák v nejkratší době od jeho premiéry, a to již za 42 dnů. Pro režiséra a scenáristu Martina Horského se podle Unie filmových distributorů zároveň jedná o nejúspěšnější filmový debut od roku 1992, který překonal v této kategorii dosud vedoucí Účastníky zájezdu (2006) Jiřího Vejdělka. [Zdroj: ceskenoviny.cz] (Duoscop)
  • Natáčelo se především v Praze, ale také na letišti v Příbrami. (ČSFD)

Související novinky

Kazmův film zboural návštěvnost českých kin

Kazmův film zboural návštěvnost českých kin

21.08.2023

Snímek českého moderátora, baviče a influencera Kamila Bartošky alias Kazmy ONEMANSHOW: The Movie se stal nejúspěšnějším českým filmem v divácké návštěvnosti během premiérového víkendu při uvedení do… (více)

27. Český lev – výsledky

27. Český lev – výsledky

07.03.2020

Letošní 27. ročník cen České filmové a televizní akademie Český lev se tradičně udílel v pražském Rudolfinu. Večer, inspirovaný tradičním českým cibulákem, plný největších hvězd českého filmu… (více)

Reklama

Reklama