Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Brankář přináší dramatický životní příběh legendárního fotbalisty Manchester City Berta Trautmanna, který se v poválečné Anglii prosadil navzdory svému německému původu. Příběh muže, který miloval fotbal, Anglii a ženu svého života Margaret, a díky svým výjimečným schopnostem a vytrvalosti se dokázal z nenáviděného „nácka“ stát britským národním hrdinou. Bert Trautmann se narodil v Německu v roce 1923 a během války se jako výsadkář aktivně zapojil do bojů. Ke konci války byl zajat britskými vojáky a držen v táboře, kde si všimli jeho talentu. Navzdory počáteční nenávisti fanoušků působil v týmu Manchesteru v letech 1949 až 1964. Zlom v jeho kariéře přišel v roce 1958 ve finále Anglického poháru, kdy pro svůj tým vybojoval vítězství, když dohrál zápas navzdory život ohrožujícímu zranění. On a jeho životní láska Margaret ale musí čelit i dalším ranám osudu… (Film Europe)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (90)

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

[2,5*]     Tvorcovia tu veľmi stereotypne namiešali množstvo prísad, z ktorých ani jedna nemá potrebnú kvalitu. Najskôr ide vojnovú drámu, vystavanú na dosť plytkých a trápnych základoch ("Ved je to zlý, zlý nacista!"). Do toho sa mieša športová dráma, v ktorej tie momenty z futbalových zápasov pôsobia strašne strojene a umelo (kde ponachádzali toľko ťarbákov, ktorí mali akože predstavovať futbalistov?). Potom prichádza romanca, ktorá je povrchná a patetická, s hlúpymi dialógmi. A aby toho nebolo málo, mnohé scény majú nepatričné komické vyznenie, s prízemným a trápnym humorom (prdiaca babka). Miestami som mal pocit, akoby som sledoval poondiatu telenovelu. Našťastie v poslednej tretine, zhruba od svadby, sa film radikálne zlepší (tak o dve triedy). Začína sa čistokrvná životopisná dráma, zbavená zbytočného groteskného nánosu. Odrazu už ani tie futbalové zápasy (za Man City) nie sú na smiech a majú celkom dobrú atmosféru, odrazu herci hrajú výborne (hlavne David Kross, ale aj pôvabná Freya Mavor a dokonca aj to roztomilé dieťa), odrazu z toho cítiť autentickosť udalostí, ktoré sa naozaj stali. ()

Martrix 

všechny recenze uživatele

Poměrně přeceňovaný film, řekl bych. Aniž by jste někdy o Trautmannovi slyšeli, nebo si o něm něco vygooglili, budete dvě třetiny stopáže o krok napřed, protože je to fádní a předvídatelný příběh. Navíc vcelku nudně natočený. Takto jde dělat životopisný film o nějaké superzajímavé postavě, ale ne o neznámém brankáři. Téma vypořádání se s válečnou minulostí a přijetí ze strany Angličanů, tvůrci ničím neobohatili, takže fajn dobovka, ale co dál? Trochu zajímavější byl až přechod do Manchesteru, ale i přes dvě dramatičtější události, je to jaksi bezkrevné. Scénář se otírá o mnohá témata, která by jiskřila, pokud by se do nich tnulo, ale Rosenmüller neměl koule na to, aby diváky(a producenty) poslal do nekomfortní zóny. Zůstal u životopisného klišé. Přitom ten příběh vybízel k zařvání Válka je vůl! Nebo dokonce: lidi jsou bestie bez ohledu na barvu vlajky. Bohužel proběhlo jen zašeptání: mějme se rádi, válka už skončila. ()

Reklama

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Přestože nešlo o žádné hlubokomyslné dílo a všechny problémy se v podstatě jen tak přešly, hodnotil jsem čtyřmi kousky, protože se mi na film tak nějak dobře dívalo. Dokonce jsem se musel intenzívně zamyslet nad tím, jestli se ze mě na sklonku života nestává romantik. Naštěstí se záhy ukázalo, že to byly zbytečné obavy. Nestává. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Jako kdyby to točil Spielberg ke konci osmdesátek, nebo poslední dobou. Tedy v některých aspektech nedotažené úplně do topu, místy se Keeper tváří až příliš rozevlátě a romanticky, avšak má srdce na rozdávání, takže celkově vzato mise splněna. Němci natočili něco, za co by se nemuselo stydět 8z10 áčkových režisérů v Hollywoodu. Všechny potenciální plusy které se daly zužitkovat se zužitkovaly. Máme tu neokoukané tváře, což působí svěže a autenticky, překvapivě velkorysý vizuál - především pak fotbalové scény jsou místy fantasticky nasnímané. Romantika je občas přes limit, ale kompenzuje to dobrý scénář a emocionální katarze které příchází v dobrém dávkování a mají hlavu a patu. Nejlepší film z Deutchlandu za nevím jak dlouho. A titulní song Noela Gallaghera je fantastický. ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Každý má být posuzován podle toho, kým sám je". Slova rabína Altmann jsou autentická, jako je v mnohém autentický celý tento životopisný film. Osud Berta Trautmana, nejprve nacistického vojáka na východní i západní frontě a držitele Železného kříže a po válce především dlouholetého brankáře Manchesteru City, který se ve své době zasloužil o usmíření Angličanů a Němců, je mnoha ohledech pozoruhodný. Velmi oceňuji, že se film netočí jen kolem Traumanovy jistě úctyhodné kariéry a rozhodně to tak není jen čistě sportovní film. Silným tématem filmu je odpuštění a odmítnutí principu kolektivní viny. Odpuštění od druhých však někdy nestačí. Trautmanovi se jeho trauma z války vrací jako bumerang v okamžiku, kdy prožívá velkou rodinnou tragédii. Odpustit sobě samému se za této situace zdá být skoro nemožné, možná ještě nemožnější, než bylo dohrát zápas finále Anglického poháru se zlomeným krkem. V obojím ohledu je životní příběh Berta Trautmana naprosto neuvěřitelný a je skvělé, že se jej podařilo v tomto filmu zachytit. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (5)

  • Po posledním záběru začínají titulky za doprovodu písně „The Dying of the Light“, kterou obstaral Noel Gallagher (kytarista, příležitostný zpěvák a skladatel rockové kapely Oasis). (Posheidon)
  • Bert Trautmann nikdy nenastoupil za reprezentaci Německa. (Elephant13)
  • Bert Trautmann hájil barvy Manchesteru City od roku 1949 do roku 1964 v celkem 545 utkáních. (Elephant13)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno