Obsahy(2)
Snímek volně inspirovaný skutečným příběhem sériového vraha Henryho Lee Lucase sleduje Henryho a jeho spolubydlícího Otise, bývalého parťáka z vězení.Mnohé z jejich vražd jsou považovány za ty nejbrutálnější,jaké kdy byly ve filmu natočeny... Henry je ztrápený tulák, který se bezcílně potlouká z místa na místo a s děsivou nenuceností páchá jednu brutální vraždu za druhou. Jeho nahodilé chování, které je pro něj příslibem relativní beztrestnosti, maří jakékoli pokusy policie dát si jeho četné zločiny do souvislosti a postavit jej před spravedlnost. Když Henry přijede do Chicaga, dělí se o dočasný domov se starým parťákem z vězení a jeho sestrou. Jakmile se svými spolubydlícími začne sdílet i svá tajemství a násilný životní styl, získá dva nové komplice – jejich porozumění však nemůže trvat věčně. (Cinemax)
(více)Recenze (214)
Film je prezentován jako autobiografie psychopatického vraha ale ve výsledku se jedná o úplně jiný film než jaký by divák od podobného tématu očekával. Henry je jen jednou ze tří hlavních postav tohoto filmu, který nemá žádný pevně stanovený příběh. Jsou zde divné postavy s temnou minulostí, které dělají špatné věci a výborně se u toho baví. Film není tak šokující jak by se mohlo na první pohled zdát ale rozhodně je značně depresivní a dalo by se říci až nepříjemný na sledování bez jakékoliv myšlenky. Na filmu není nic zajímavého ani zábavného a nejednou jsem si říkal proč se na něj vlastně dívám. Pro někoho kultovní pro jiné kontroverzní pro mě nestravitelný a zbytečný. ()
S větším rozpočtem, důkladností ve výrazových prostředcích a výraznějším rukopisem z toho mohl být kult zasloužený, takto jde jen o nadprůměrný thriller, jehož pravý krvavý potenciál (zajímající se o víc než jen o zabijákovu prázdnotu a koníček) tak skrze odpadkové pytle a prostorný kufr nikdy neprosákne (tzn. po pár dnech těch několik málo významných fragmentů mizí v zapomnění a víc než snaživý Michael Rooker v paměti neutkví). ()
Solidní film. Ze začátku na mě ty postavy působily jako dost absurdně ploché a karikaturní, ale časem se Rooker docela zajímavě vyprofiloval. S tím svým inteligentně chladným pohledem si ten film krade celý pro sebe. Připomnělo mi to belgickou kultovku Man Bites Dog, která v tom dokumentárním přístupu ve sledování života übercynického vraha šla ještě o pár kroků dál. 7/10 ()
Děsivě autentický pohled do duše sériového vraha. Minimalistická hudba, dlouhé záběry, deprimující prostředí, ani kouska lidskosti. Bude vám běhat mráz po zádech, a to pořádně. Hutná syrová atmosféra plná hnusu nepoleví ani na okamžik. Žaludek se vám sevře úzkostí. Ještě dlouho po skončení filmu bude mít před očima onu scénu, kdy Henry se svým partnerem masakrují nevinnou rodinu. Jednoznačně jeden z nejpůsobivějších filmů, co jsem viděl. ()
Děsivá analýza psychologie ZLA! Tohle byl brilantní, děsivý kus artu s malým rozpočtem, s neznámými herci a začátečnickým režisérem, který dokázal natočit extrémně reálný, odvážný a těžce stravitelný film. Henry je jeden z nejuvěřitelnějších vrahů, který kdy byl ve filmu ztvárněn, hned za ním je Woody Harrelson z Natural Born Killers. Tohle není typický slasher, ale spíše psychologický horor, z kterého mi po skončení fakt nebylo příjemně. Sííla!! 80% ()
Galerie (21)
Photo © Dark Sky Films
![Henry: Portrét masového vraha - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/078/964/78964860_9fd832.jpg)
Zajímavosti (15)
- Režisér John McNaughton dostal nabídku, že za 100 000 amerických dolarů si může splnit sen a natočit svůj první celovečerní film. Jediným požadavkem bylo, aby se jednalo o horor. Dle jeho slov by na nabídku kývl, i kdyby měl rozpočet činit jen 10 000 dolarů. Dodal také, že naopak i pokud by měl k dispozici peněz víc, na filmu by nic neměnil. (H34D)
- Henry Lee Lucase (Michael Rooker) jezdí v Chevroletu Impala r. v. 1970, zatímco jeho partner Otis (Tom Towles) v Chevroletu Caprice r. v. 1974. (Lumberjack)
Reklama