Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sofistikovaná akční komedie z dílny scenáristy a režiséra Guye Ritchieho Gentlemani sleduje příběh britského drogového krále Mickeyho Pearsona (Matthew McConaughey), který se snaží prodat svoje impozantní drogové impérium dynastii oklahomských miliardářů. (Vertical Entertainment)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (950)

JFL 

všechny recenze uživatele

Ritchieho gangsterky můžeme vnímat jako žánrové projekční plátno, kam si autor promítá sám sebe, respektive svůj aktuální bod své životní dráhy, kariéry a pozice ve filmovém průmyslu. Na úplném začátku v prvotině "Sbal prachy a vypadni" tak máme partu sebevědomě oprsklých mlaďochů, kteří mají talent a ambice, ale hlavně více štěstí než rozumu, když se po hlavě pouštějí do světa všemocných starých struktur. S druhým filmem už mnohem menší roli hraje náhoda, zato se režisér spolu s hrdiny dostává do mnohem větší hry se zámořskými hráči jiné váhové kategorie, ze které si navíc nemůže dovolit vyváznout jen s odřenýma ušima. Dnes už opomíjený existenciálně pesimistický "Revolver" ukazuje bývalého machra ve svém oboru, který ale byl nějakou dobu mimo, paktoval se s příliš mocnými lidmi a nyní sám o sobě pochybuje, takže zkouší rozjet velkou hru, která ho dostane zpátky na vrchol, ale současně přehodnocuje svůj vlastní život. "RocknRolla" vyjadřoval pocit nově nabité jistoty a současně loučení s ostrovními kořeny, přičemž se příznačně věnoval i pozici Anglie / Ritchieho mezi Evropu a Amerikou. "Gentlemani" proto nejsou toliko návratem, jako snahou dokázat ostatním i sám sobě, že "král na to pořád má". Urazil dlouhou cestu a z nevycválaného vychytralého drzouna je distingovaný lumber švihák v letech a majitel stylové hospody i vlastního hipsta pivovaru, kterému neváhá udělat reklamu. Sice stále chová sympatie ke streetwise chuligánům s těmi jejich online projekty, ale je jim už na hony vzdálený. Trochu pomýšlí na důchod, když se teď paktuje se smetánkou a pohodlně si nahrabal na lukrativních projektech, jenže tahle zdánlivě poslední bilanční prácička mu nakonec vžene novou virilitu do žil. Dravost, odvahu a drzost vystřídala sofistikovanost (byť spíše v tom snobském povrchním smyslu, než jako opravdová důmyslnost či propracovanost) a okázalá vytříbenost. Gangsterky vždy stály na motivu střídání generací, potažmo na konfliktu mladé a staré školy, proto příznačně Ritchieho věku a sebeobrazu se tato historka z podsvětí ubírá atypickým směrem, jaký by jemu samotnému v začátcích nepřišel vůbec na mysl. Otázka je, co by na tohle glorifikované vypolstrované páprdovství řekli dnešní mlaďoši, kteří si v rámci žánrových světů gangsterů brousí zuby na své příležitosti - v posledních letech vládne především frankofonní produkce jako vynikající "Bídníci" či hyper-stylový "Gangsta". To ale nikterak nesnižuje zábavnost a svižnost "Gentlemanů", kteří by i v jiném, silnějším roce patřili mezi nejvděčnější tituly z široké distribuce (tedy alespoň z pohledu diváka boomerského věku). ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Těsné 4*. Není to tak sofistikované, jak se to tváří, závěrečná pointa je celkem banální a první vlažná nepřehledná půle tomu filmu čest nedělá. Ritchie umí i lépe a současných 89% tady je úplně přestřelených. Celkem jsem si to užil, protože je tu pár dobrých nápadů a nadmíru elegantnímu McConaugheyovi prostě musíte fandit ..... ale podruhé už to vlastně vidět nemusím. Skoro se mi chce shakespearovsky říct - mnoho povyku pro (nic) lehký nadprůměr. ()

Reklama

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Král je zpátky! Tedy doufejme. Guy Ritchie se vrátil do gangsterských sfér, ve kterých mu to režijně a scenáristicky slušelo nejvíc. Jeho filmy posledních let mě totiž nechaly při nejlepším chladným, třeba jeho rádoby cool Sherlocka Holmese docela nemůžu vystát. Ale Gentlemani se vskutku a bez nadsázky vezou na vlně jeho klasických veleděl Sbal prachy a vypadni a Podfu(c)k. Obsazení je celkově velmi vydařené, ale Colin Farrell nutně vybočuje i nad ostatní skvěle vybrané herce. Efektivně vykonstruovaná zápletka je tak akorát vyvážená, aby nepůsobila uměle, propojila barvité charaktery a minutu za minutou svým odkrýváním karet velmi dobře bavila. Trochu jsem postrádal více řízný a překvapivý závěr, přesto mě docela bavilo to meta rámování dotýkající se filmového průmyslu a celkově pohodově-pozitivní atmosféra. Návrat k pramenům Ritchie už léta vyloženě potřeboval a doufám, že to tímhle snímkem nekončí. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Sice mám z Ritchieho gangsterek o kousek raději Lock, Stock... než Snatch, ale to je celkem jedno, protože zvěsti nelhaly, a Gentlemani jsou jednoznačně jeho nejlepší film. A také nejfilozofičtější - v žádném jiném se v každé druhé větě nevzpomínal Kant:) Ale vážně - Gentlemani nemají jediné hluché místo a jednotlivci hrají jeden každý úžasně. A k tomu jsou - samozřejmě o parník v čele s Matthewem McConaugheym - perfektně vystajlovaní. Gentlemani jsou precizně vysoustružení a přesto mají ducha, není to žádná sázka na jistotu, u které producenti naordinovali seznam "jistých" položek, které si pak během filmu odškrtáváte. Taky mám pocit, že Lock, Stock... i Snatch (na rovinu přiznávám, že RocknRollu..RocknRollera...whatever... jsem vytěsnil, takže nevím) byli primárně komediálního ražení, a občas Vám u nich zatrnulo. Ale Gentlemani jako by to měli opačně - pořád máte pocit, že jde o vážné věci, děje se "něco" špatného, a do toho probleskuje černočerný - což není rasismus;) - humor. Ať už jsou to Toddlers nebo mrtvola na cestě z mrazáku nebo bajka o drakovi a lvu, zapadá to na své místo. Bez problémů jsem se nechal pohltit a o hodinu a tři čtvrtě později musel uznale zamručet - je to bomba. 90% ()

ditrue 

všechny recenze uživatele

| 99% | Ritchieho styl jsem si zamiloval už v jeho prvotinách Sbal prachy a vypadni a Podfu(c)ku, pak přišlo zklamání v podobě Revolveru a bohužel se Guy nedokázal v mých očích vykoupit ani RocknRollou. Poté co přesedlal ze svého oblíbeného krimi žánru, začínal jsem mít nepříjemný pocit, že už se od něj asi nikdy nedočkám tak ujetých a propletených příběhů jako dříve. Jsem velmi rád, že jsem se pletl. Gentlemani si berou to nejlepší z dřívějších hitů a navíc přidávají opravdu hvězdné herecké obsazení. Hned od prvních minut mě královsky bavil Hugh Grant, který si svou vyloženě ne-Grantovskou postavu totálně užívá a jeho popichování Charlieho Hunnama, patřilo k tomu nejlepšímu co zde lze najít. Tím se dostávám k Farrellovi, který i když měl méně času na plátně, kradl si pro sebe každou scénu a já se ho nemohl nabažit. Celkově jde poznat, že se Ritchie trochu zklidnil a film působí o dost dospěleji, ale když chce, pořád to umí pořádně rozjet - ať už svými typickými rychlými střihy, nečekanými zvraty nebo perfektně vypointovanými dialogy. Všechno je na svém místě a já s radostí přidávám tenhle film k tomu absolutně nejlepšímu od tohohle britského mistra. Abych mohl dát čistých 100%, chybí už jen nějaké to menší cameo Vinnieho Jonese. "Will you play a game with me, Ray?" ()

Galerie (121)

Zajímavosti (27)

  • Ve filmu můžeme registrovat takzvaný „Trunk shot“, neboli záběr z otevírajícího se kufru auta. Tato metoda je považována za ochranou známku Quentina Tarantina; režisér ji proslavil a použil ve většině svých filmů. (LucasAbelle)

Související novinky

Matthew McConaughey bude bojovat s ohněm

Matthew McConaughey bude bojovat s ohněm

27.01.2024

Před deseti lety byl Matthew McConaughey na absolutním vrcholu. Hlavní role v nolanovce, která je jednou z nejlepších sci-fi poslední dekády. Za Klub poslední naděje vyfoukl DiCapriovi Oscara, navíc… (více)

Hraný remake Disneyho Herkula našel režiséra

Hraný remake Disneyho Herkula našel režiséra

18.06.2022

A máme to tu zase. Studiu Disney se strategie aktualizování svých klasických a divácky velmi populárních animovaných franšíz finančně velmi dobře vyplácí a po hraných předělávkách Popelky, Krásky a… (více)

Seriálových Gentlemanů se ujme Netflix

Seriálových Gentlemanů se ujme Netflix

13.03.2022

Málokdy se stává, aby britský režisér Guy Ritchie (Rozhněvaný muž, Sherlock Holmes) oznamoval spin-off některého ze svých snímků, natož pak aby ho oznamoval takřka ihned po premiéře. Jenže svět… (více)

Reklama

Reklama