Tvůrci:
Tony GilroyHudba:
Nicholas BritellHrají:
Diego Luna, Genevieve O'Reilly, Stellan Skarsgård, Kyle Soller, Denise Gough, Adria Arjona, James McArdle, Rupert Vansittart, Joplin Sibtain (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(24)
Obsahy(2)
V nebezpečných časech se Cassian Andor vydává na cestu, která z něj udělá hrdinu Povstání. (Disney+)
Videa (6)
Recenze (231)
1. séria - 80%. Andor je seriál, ktorý ma zaujímal asi najmenej, no nakoniec zaujal asi najviac. Veľký rozdiel medzí Androm a inými seriálmi (Mandalorian, Boba Fett, Obi-Wan) je ten, že tento je asi najmenej divácky príťažlivejší, pretože moc Star Wars prvkov sa tu nenájde a je to predovšetkým kriminálny seriál, kde sa kradne a nebojuje ešte proti impériu, pretože odboj sa tu ešte len formuje. Veľký doraz sa tu kladie na atmosféru a napätie, pretože s impéria inde skutočne strach, nikto nechce byť popravený alebo zajatý. Oproti iným filmom a seriálom je to atmosférou na míle vzdialená záležitosť, ktorá je dosť vyspela a nie je takmer vôbec pre deti. Bavili ma niektoré zaujímavé postavy, ktoré stvárnili známi herci (Andor, Serkis, Skarskard, Whitaker), no problém mám s tým, že je to strašne pomalé. Verím, že druhá séria bude mať lepší spád a že bude trošku viac nadväzovať na ságu SW. P.S.: Nezabúdajte v poslednom diely na scénu za titulkami. ()
Úžasně dospělý seriál ze světa Star Wars. Od finále jsem si tedy, pravda, sliboval o něco více, ale i tak se v něm stalo něco velmi důležitého, co druhá řada rozvine a teprve pak napojí na Rogue One. Andor je tichý, temný, špinavý a chladný, skvěle napsaný a zahraný. Dělá řadu věcí jinak, a je to to nejlepší, co mohlo tvůrce napadnout. Ze všech herců mě asi nejvíce potěšil Andy Serkis - ne tím, že po Snokeovi dostal v předaleké galaxii konečně také roli, která dává smysl, ale tím, jak si s tou rolí poradil. V Andorovi je řada dojemných, silných scén, ale pokud s vámi právě Serkisův výkon ani trošku nehne, tak nevím. ()
Tony Gilroy je génius. Vzít totiž do svých rukou projekt Star Wars s vědomím, že natočí špionážní thriller o zrodě povstalců, to chce odvahu. Osobně považuji jeho předešlou účast na filmu Rogue One za velice zdařilou, ten scénář tehdy totiž neměl chybu. A popravdě. Už jsem přejedený dětinským zpracováním tématiky ze světa Hvězdných válek, takže dospělejší nádech jsem přivítal s otevřenou náručí. Seriál Andor se nese v dosti komorním stylu, moc akce zde nenajdete (ale najde se tam, nebojte se). Na druhou stranu, seriál exceluje v tom, co má primárně reprezentovat (nekompromisní špionážní drama). Ke konci ta příběhová linka totiž nabírá takové grády, že jsem se nestačil divit. Celá zápletka točící se okolo imperiálního vězení patří k tomu nejlepšímu, co jsem ve Star Wars za posledních 20 let viděl. V popředí zde kraluje Andy Serkis, to je za mě fakt herecká extratřída. A závěr tomu nasazuje pomyslnou korunku. Chci druhou sérii. A to hned. Dávám silné 4 hvězdy. S trochu rychlejším rozjezdem bych to plnotučné hodnocení udělil. Bez jakýchkoli námitek...Ale i tak parádní drama. Za mě dávám 8,5/10 P.S. Fakt to má tak nízkou sledovanost na streamovacích službách? Smutná realita :( ()
Já samozřejmě naprosto chápu, že u Děsnejů musí jít příkladem v implementaci inkluzí a všech těch čupr kůl slůvek, které v současnosti ohromují nejen spolužáka Důfka, ale na (a)sociálních sítích a internetech obecně přes ně už skoro není kam flusnout, neb se z nich mileniálům tak krásně topoří Kierkegaardi a vlhnou Kapitály, nicméně jsem toho názoru, že jít v tomto až tak progresívně daleko, že se scénáristé zrekrutují z ústavu pro léčbu mozkových disfunkcí, může mít neblahé vedlejší účinky na výsledný produkt, např. že tento bude totální pičovina. A tak z pásu sjel v podstatě další Mandolín, nudně roztahaný, o hounu jsoucí, neb naprostými zbytečnostmi vatující (zejména ty prepubertální flešbeky byly mimořádně otravné), pročež ve výsledku nudící tak, že jsem již cca po třetině zavile fandil nesmírně sympaticky psychopatizující agentce Imstapa, aby všechny ty rádobytenoristy a hospodské odbojáře co nejdříve pochytala a byl by konec, a někde v půlce zvažoval vhození své hádédé do kýblu s karbonitem. Poté nicméně přišel zlom, kdy baron Harkonnen sundal rukavičky a začal již bez sebemenších skrupulí machiavellit jako o život, z invenční nouze do krimu uklizený hrdina začal hrdinovat, díly začaly mít i náznaky něčeho, co by se již dalo označit dějem, a vůbec to aspoň trochu začalo připomínat mateřskou Roug jedničku, tj. asi nejlepší hvězdné válkování od dob původní svaté trojice, pročež jsem pojal nesmělé podezření, že by to přece jen nemusela být ve výsledku zas až taková řídká seriálová stolice jako výše zmíněný assasínující Mandarín. O to bolestivější byl tedy pád do v současnosti již značně přetékající a řádně uleželé senkruvny Gaylaxatie moč a moč dalekokot, který se odehrál v dílu posledním, při jehož sledování jsem měl již po nějakých dvaceti minutách čelo a dlaň pravé ruky prokrvené více, než za první čtyři díly dohromady. Škoda, že to celé nesestříhali do nějakých dvou hodin (sestávajících především z epizod druhé půle) s kompletně předělaným závěrem, neboť by to pak býval mohl být celkem slušný celovečerák. Takto s hodně kyselým xichtem za milosrdné dvě, po kterých si ale asi budu muset vypláchnout hubu filmovým pokračováním. ()
Kdyby takto vypadala nová trilogie, bylo by vymalováno. Nevycházím z úžasu jakou péči Andor dostal. Produkce. Design interiérů, ulic. Kamera. Zvuk. Hudba. Scénáristi, tam kde jsou potřeba nejvíc - Willimon u desáté epizody třeba. Budování atmosféry. Propletený scénář. Kostýmy. Práce s triky i fyzickými modely v pravé momenty dávkované akorát. I když to není někdy dokonalá dynamika, je to luxus, je to epic, je to nové a svěží a je to návrat k něčemu velmi slibnému do budoucna, co by mohlo ovlivnit i další série od Star Treku po Jurský svět důrazem na autenticitu a přístup, kde méně je mnohem mnohem více a kde se příběh vypráví pro příběh, ne na efekt. Za mě překvapení roku a pecka jako dům. ()
Galerie (320)
Photo © Disney+
Zajímavosti (44)
- Na seriálu pracoval také Tony Gilroy, scenárista a režisér, který stojí za úpravou scénáře Rogue One: Star Wars Story (2016) a jeho přetáčkami. (honzavalusek)
- Osobní zbraň Cassiana Andora (Diego Luna) je Bryar Pistol, modifikovaná puška. Stejnou zbraň ve „Star Wars Legends“ používal Kyle Katarn, hlavní hrdina hry „Dark Forces“. Ironií je, že Kyle Katarn v původní hře ukradl plány Hvězdy smrti. Tento příběh je součástí univerza „Star Wars Legends“. (Veskoslav)
- Seriál se odehrává pět let před událostmi Rogue One (2016). (ČSFD)
Reklama