Reklama

Reklama

Morbius

  • USA Morbius (více)
Trailer 1

Na stříbrné plátno přichází jeden z nejpodmanivějších a nerozporuplnějších hrdinů filmového světa značky Marvel, jehož představitelem je Oscarem oceněný Jared Leto, který se ve snímku mění v charismatického antihrdinu Michaela Morbiuse. Doktor Morbius trpí vzácnou a smrtelnou krevní chorobou. S úmyslem zachránit druhé, kterým hrozí stejný osud, se Michael rozhodne k zoufale riskantnímu činu. Zdánlivý úspěch přinese lék, který je však dost možná nebezpečnější než sama smrtelná choroba, neboť promění léčitele v lovce. (Falcon)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (451)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Studio Sony původně mělo plán, že dvojice filmů Amazing Spider-Man vyšlape cestičku pro několik spin-offů, kdy se tak kolem Amazing Spider-Mana vytvoří jedné filmové univerzum. Jenže Amazing Spider-Man 2 v kinech zklamal a nakonec tak došlo k dohodě mezi Sony a Marvel Studios, kdy Sony aktuálně půjčuje Spider-Mana v podání Toma Hollanda pro hostovačky v Avengers, Marvel Studios zase výrazně vypomáhá na Spider-Manových sólovkách. Jenže Sony to nevzdalo a nadále chystá vytvořit vlastní filmový vesmír, jen tedy prozatím bez Spider-Mana. Započal to Venom, který se v kinech dočkal velkého finančního úspěchu a vysloužil si pokračování. Po Venomovi nyní došlo na dalšího Spider-Manova protivníka a antihrdinu, tentokrát jménem Morbius. I Morbius se stal jedním z těch filmů, který se během pandemie mnohokrát odkládal (měli jsme ho původně vidět už počátkem roku 2020), dočkal se též několika přetáček a nakonec přichází až velké události jménem Spider-Man: Bez domova. Pochopitelně by se nevyplatilo čekat nějakou zásadní událost, důvěra ovšem směřovala především k tomu, aby byl film alespoň fajn a Jared Leto měl po svém neslavném pojetí Jokera konečně v biografii zapsanou nějakou solidní komiksovou úlohu. Kde je ovšem pravda?   Morbius působí jako anomálie. Jako komiksový film, který vznikal kdysi dávno na počátku 21. století, kdy komiksové filmy ještě vyloženě nebyli největšími filmovými událostmi/megahity roku. Připomene filmy jako Daredevila s Benem Affleckem, Elektry s Jennifer Garner, Punishera s Thomasem Janem či Ghost Ridera s Nicolasem Cagem. Dvě dekády nazpátek by možná Morbius mohl obstát, v dnešní zaplavě komiksové konkurence ovšem absolutně neobstojí, protože působí jako bratránek z direct-to-dvd. To samotné by ovšem nebyl problém, kdyby mohl Morbius čímkoliv zaujmout. Jenomže on nezaujme prakticky ničím. Minimálně tedy ne v tom dobrém slova smyslu.   Morbius je jeden z nejhorších komiksových filmů posledních let, minimálně tedy ten nejslabší od Fantastické čtyřky z roku 2015. Neskutečně hloupý scénář, který víceméně v průběhu popírá vlastní nastavená pravidla, akce bez nápadů sázející především sem tam na zpomalené záběry, aby aspoň chvíli bylo vidět, co se to vlastně na plátně děje a především střih v podstatě ničí veškeré akční scény, vizuální efekty jsou neskutečně ošklivé (především proměňování dvou hlavních postav na upíry) a herci do svých rolí nedávají prakticky nic. Jared Leto nadále na komiksové role štěstí nemá, Matt Smith poté jako hlavní záporák Milo předvádí výkon, který snadno připomene Nicolase Cage a jeho známé cageování. Velkým otazníkem je poté obsazení Tyrese Gibsona do role postavy Simona Strouda. Tyrese Gibson je totiž jako drsný polda jednoduše nepřesvědčivý a člověk mu tuhle polohu vůbec nemůže věřit.   Problémem by ani tak nebyli povinné postavy (mentor, láska, nejlepší přítel proměněný v nepřítele), kdyby s nimi scénář dvojice Matta Sazami/Burka Sharplesse nějak zajímavě pracoval. Jenomže Morbius ve finále působí jako takový ten průměrný komiksový film, který má za úkol dát dohromady umělá inteligence. Pomáhá tomu i fakt, že režírující Daniel Espinosa vlastně se žádným zajímavým nápadem skutečně nepřijde. Především se v průběhu ukáže, že by Morbius možná mohl obstát jako protivník pro Spider-Mana nebo Bladea, tahle postava ovšem svůj film zcela utáhnout nedokáže. Především proto, že vlastně není dvakrát zajímavá. Z Morbia jde vycítit temnější pojetí než u Venoma (vtipkování ve filmu prakticky není), chvílemi to poté vyvolá pocit, že to má být celé pojaté jako taková tragédie. Jenomže vše co se na plátně děje nechává člověka zcela chladným, protože v tom filmu skutečně prakticky nic nefunguje.   Není to přitom úplně toporné řemeslo. Peníze na tom jsou vidět, Oliver Wood za kamerou občas přeci jen ukáže alespoň nějaký ten hezký vizuál, hudba Jona Ekstranda nezní špatně a Morbius alespoň trvá snesitelných 100 minut a proto celkem uteče. Espinosa za kamerou sice nepřináší kdovíjak zajímavé nápady, minimálně nějaká tvůrčí zručnost tam ovšem je. Jenomže v průběhu se vlastně jen víc a víc ukazuje, jak moc nevyužitý potenciál v Morbiovi je. Je tam nějaké dilema, pochybování nad sebou samým, zhroucení osobního života a další věci, které by mohli ve funkčním dramatu fungovat. V Morbiovi se ovšem jen tak nějak dějí, vyskakují na povrch, následně se začínají tak nějak ignorovat a na konci to nejspíš od diváků chce nějakou empatii k postavám a tomu co prožívají. Jenomže to nejde, protože se nikdy nevyskytne pocit, že se o něco hraje. Nehledě na to, že ústřední konflikt mezi hlavním hrdinou a hlavním záporákem působí, že v tom filmu prostě je, aby měl film záporáka a mohlo ve finále dojít k nějaké akci. Nejhezčí jsou ve finále na celém filmu nejspíš titulky. Mají sami o sobě větší půvab než celý Morbius.   Tudy cesta nevede. Sony zoufale touží po vytvoření vlastního propojeného vesmíru, kde by se za pár let měli spolu setkávat Venom, Morbius a další Spider-Manovi protivníci, i když ovšem Morbius pořád může vydělat solidní peníze (a při rozpočtu 75 milionů dolarů má velkou šanci se dostat do plusových čísel) a může se jet dál, sázka na to samé by příště diváky mohla jednoduše omrzet. Morbius působí jako tuctová záležitost, která jakoby byla vytvořená umělou inteligencí, v současné konkurenci komiksových filmů je prakticky nemožné, aby Morbius někoho zaujmul. Osobně si navíc nedovedu představit, jak by se mohlo s postavou Morbia nadále pracovat, vlastně by mi osobně nejvíc zamlouvala, že by nový Blade v podání Mahershali Aliho zneškodnil Letova Morbia v úvodní scéně svého prvního sólového filmu. Rázem by tak tahle inkarnace a celý tenhle velký omyl našel alespoň částečný smysl. Kdybych ovšem musel za Morbia z vlastní kapsy zaplatit 150 korun, nadšený bych z toho nebyl. Takový velký studiový omyl se každý den nevidí......     PS: I když jsou dvě po-titulkové scény na celém filmu to nejzajímavější, paradoxně jsou na celém filmu i nejdementnější. Absolutně nedávají ze žádného ohledu smysl (rozbor by byl výživný), popírají dříve nastavená pravidla odjinud a především jen dokazují, jak se v Sony marně snaží uplést z hovna bič. Kdo se jinak náhodou těší na výskyt graffiti se Spider-Manem, budovy Oscorp či interakce Letova Morbia s Vulturem Michaela Keatona ze Spider-Man: Homecoming, ten by měl tak trochu zchladit očekávání. () (méně) (více)

Big_Boss 

všechny recenze uživatele

Původně jsem teda vůbec neměl v plánu vidět tenhle novej přírůstek do Sonyverse, ale ty první zahraniční recenze ten film tak rozcupovali, že jsem se musel o jeho sračkoidní kvalitě přesvědčit osobně. A po dokoukání mi ten film nepřišel až tak špatnej… jako jasně, není to nic světobornýho, ale úplnej průser to taky není. No jenže, pak jsem si dal od „snímku“ maličko odstup a po zapojení mozkových závitů se problémy filmu začali šířit stejně rychle jako statistiky nakaženejch COVIDEM. Ale než přejdeme k těm negativním aspektům, podíváme se na pozitiva. Těch je totiž míň. Design Morbia vypadá fakt parádně, přesně jako vystřiženej z komiksů. Ta jeho echolokace a ostatní schopnosti taky vypadaly, aspoň z vizuálního hlediska zajímavě. No a tim pozitiva filmu asi končí. Takže přeskočíme k tomu hlavnímu. Tohle je kurevsky průměrnej film, kterej už prostě neodpovídá dnešním komiksovým standartům. Film je katastroficky sestříhanej (což studio svádělo na COVID a jiný pořadí vydanejch filmů) a svým způsobem připomíná komiksový filmy z 80. let , kdy kravaťáci sami nevěřili v úspěch filmů, který mají základ v knížkách pro děti. Další problém je ve scénáři, kterej by dokázal s přehledem napsat student základní školy za dva dny. Hlavní hrdina získá nějaký schopnosti, učí se s nima zacházet, stejný schopnosti získá i jeho nejlepší jedinej přítel, kterej se po malý rozepři stanej jeho hlavním záporákem filmu… no a nesmí chybět i potencionální love interest. Fim je bohužel předvídatelnej a žádný zvraty vás nečekaj. No tak v čem jinym by mohl film vyniknout? Je to biják s upírama, tak co třeba v tom hororovym aspektu? Film je R-ko, tak co trocha tý krve a děsivý atmosféry? No jo vlastně, ono to je PG-13, aby se sypaly peníze za široký dětský publikum. To by ten film, ale musel i něčim zaujmout, že jo? No dobře, tak aspoň mladiství budou mít něco z toho propojenýho Spider-Manovskýho univerza, na který tak hodně odkazovaly všechny trailery, Jo, tak i to bylo z filmu vystřižený?! Takže chápu správně, že tenhle slepenec neexceluje v jedinym aspektu dnešní komiksový konkurence? No do pr…kený ohrady. Vedlejší postavy jako Moriarty detektivní duo nestojí taky vůbec za zmínku a ani nechtějte abych začínal s nelogickejma post-credit scénama. Jejich nelogický propojení s pravidlama stanovenejma ve Spider-Man: No Way Home mi úplně vypaluje díru do mozku a absolutně nechápu, kdo mohl tenhle výslednej paskvil schválit a poslat do světovejch kin. Teď už jenom budu doufat, že film Morbius viděli i tvůrci Kravena a využijou ho jako důkladný příklad toho, jak netočit  komiksovej sólo film se Spider-Manovskym záporákem v hlavní roli. Tomuhle filmu byste se měli vyhnout obloukem a když už ho nějakym omylem vystavíte svým očím (s dostatečnou dávkou omamných látek), tak jedině proto, aby jste zpětně docenili kvalitu Raimiho Spider-Mana 3, kterej v porovnání s tímhle vypadá jako Občan Kane komiksovejch filmů. HODNOCENÍ – 3/10. ()

Reklama

3DD!3 

všechny recenze uživatele

I am Manbat! Jared Leto v podivné variaci na tuctového spidermanovského padoucha & neznámého batmanovskeho padoucha vyloženě tápe. Nesmyslná rozhodnutí, nejasné motivace i pochybná pravidla fungování celého toho nově budovaného vesmíru jsou k pláči. Blboučký scénář navíc zabíjí i potenciálně zajímavé příběhové linie a slušně nastřelený vztah hrdina a zaporák je zničen téměř diletantsky. Očividně brutálně prostříhaný závěr s Keatonem naznačuje, že je Morbius pro náctileté a moc nepřemýšlející konzumenty. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Divný komix. Snaží sa hať hlavne na dramatickú notu, ale pritom je to tak strašne skratkovité, že dramatická stránka skoro vôbec nefunguje. Len v niektorých scénach trochu funguje vzťah ústrednej dvojice, ale to len vďaka nadpriemernému výkonu Matta Smitha. Leto prekvapivo ale úplne zlyháva a v žiadnom ohľade s ním nedrží krok. Akcie tu veľa nie je a je to len digibordel. Ale tentoraz do určitej miery originálny. Bohužiaľ sa mi tie divné akčné scény vôbec nepáčili. Proste to pôsobilo hnusne. Takže celkovo to je skoro až fascinujúci nepodarok. P.S: Dúfam, že čierneho Gibsona, mimo rýchej a zbesilej série, už nikdy nikde neuvidím. Je to totálne drevo. 3/10. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Ja neviem. Nevadilo mi to a neurazilo ma to, ale rozhodne ma to ani nenadchlo. Nemám absolútne jediný dôvod dať tomu 4*, ale pravdupovediac ani dve. Herci fajn, občas do toho (vzhľadom na predpotopný scenár plný prastarých a prastrašných klišé) šli až podozrivo naplno (Leto si to rovno aj produkoval), hoci treba dodať, že ďalší značne bizarne (Smith). Potitulkové scény zaujímavé v zmysle, že naznačujú príchod Sinister Six, ale mňa otravovali, keďže príchod Sinister Six avizoval už druhý Amazing Spider-Man z r. 2014 a nič z toho nebolo („Čauko, vieš čo počúvaj, mám prosím ťa taký plán, ešte ti to nemôžem povedať úplne do detailov, ale rád by som dal dokopy cca šiestich týpkov, pričom jedným z nich budem aj ja a zabijeme Spider-Mana, o ktorom si nikdy v živote nepočul. Ideš do toho so mnou?“ – „Jasné, že sa pýtaš.“). Akčné scény na jednej strane nudné, na druhej nápadité (áno, dá sa to skombinovať, ak ste dostatočný samovrah). ()

Galerie (29)

Zajímavosti (20)

  • Scény z New Yorku byly ve skutečnosti natočeny v Manchesteru ve Spojeném království, konkrétně tedy ve čtvrti Northern Quater. Všechna městská světla, dopravní značení i poznávací značky u aut byly změněny tak, aby odpovídaly těm Newyorkským. (ČSFD)
  • Morbius se poprvé objevil v časopise „The Amazing Spiderman“ v čísle 101 v roce 1971. (LostRyba)
  • Na konci filmu můžeme vidět dvě krátké samostatné scény. (KaterinaSkop)

Související novinky

Jak to vypadá s budoucností Spider-Mana?

Jak to vypadá s budoucností Spider-Mana?

03.03.2024

Před dvěma lety se i měsíce po premiéře kina stále bortila pod nápory nadšených fanoušků, kteří dotlačili tři pavoučí hrdiny k obřím tržbám ve filmu Spider-Man: Bez domova. Právě tento film ukázal,… (více)

Blondýnka vede nominace na Zlaté maliny

Blondýnka vede nominace na Zlaté maliny

23.01.2023

Každý rok se v předvečer velkého finále oscarové sezóny sejdou v Los Angeles členové nadace Zlatá malina, aby „ocenili“ ty nejhorší filmy uplynulého roku. Hlasování o tyto ceny se účastní zhruba 700… (více)

Reklama

Reklama