Režie:
Christopher McQuarrieKamera:
Fraser TaggartHudba:
Lorne BalfeHrají:
Tom Cruise, Hayley Atwell, Simon Pegg, Ving Rhames, Rebecca Ferguson, Vanessa Kirby, Esai Morales, Pom Klementieff, Henry Czerny, Shea Whigham (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Ethan Hunt (Tom Cruise) se s týmem Impossible Mission Force tentokrát vydává po stopách děsivé zbraně, jež má potenciál zničit celé lidstvo, aby ji zajistil dřív, než se dostane do rukou nějakého šílence. Při svém zběsilém a nebezpečném pátrání se však musí neustále ohlížet přes rameno, protože z jeho dávné minulosti se vynořil až příliš živý přízrak. Gabriel (Esai Morales) znal Ethana v dobách, kdy ještě nebyl elitním agentem, a ví o každé jeho slabině. Ethan, pro kterého bylo vždy zdraví a bezpečí jeho blízkých a členů týmu víc než úspěšně splněná mise, možná bude tentokrát muset své priority přehodnotit. (Cinemart)
(více)Videa (14)
Recenze (616)
Předchozí mise pod dohledem Christophera McQuarrieho se mi líbily víc, ale o nějakém velkém zklamání nemůže být řeč. Určitě nemám například problém s tím, že se toho ve filmu děje hodně, ale už mi trochu vadilo, jak dlouho se to dělo, a že určitým věcem spojeným s Entitou bychom se třeba v Rychle a zběsile okamžitě vysmáli. Také mě příliš nepotěšil záporák z Huntovy minulosti, který se zjevil tak trochu odnikud a podle toho se pak i choval - tak trochu nijak. Nicméně film je superzábavný, akce skvělá (na vlaku a ve vlaku se dějí věci jako z grotesky Bustera Keatona), humor nenucený... Užil jsem si ho podobně jako nového Indianu Jonese, jen s tím rozdílem, že na něj do kina podruhé nepůjdu. ()
Cruise a McQuarrie si už potřetí jedou to svoje a opět servírují zábavný letní blockbuster, který potěší svou fyzičností/nedigitálností, ale po předchozím díle je to krok zpátky. Dřívější scenáristická hutnost se rozplizla v nesmyslném rozdělení na dva díly (s pitomě dlouhým a béčkovým názvem) i v sice se osudově tvářící, ale povrchně a až legračně odvyprávěné báchorce o boji se zlovolnou umělou inteligencí. Co v Oku dravce (2008) působilo jako čirá sci-fi, už dneska jako sci-fi zdaleka nepůsobí, ale žádného hlubšího vhledu do problémů okolo AI se nedočkáme - jen honičky za macguffinem-zlatým klíčem se svítícími barevnými sklíčky (který má podle mě stejného designéra jako Thanosova rukavice). Co se akce týče, chyběl mi tu nějaký výrazný akční otvírák jako Tom vlající za letadlem v pětce a vtipnou autohoničku v Římě poněkud zastiňuje destrukčnější autohonička taktéž v Římě v letošním Rychle a zběsile - RaZ už roky vykrádá M: I, ale letos ji regulérně předběhlo, respektive předjelo. A chyběla mi tu podobně parádní bitka jako ta na toaletách v předchozím díle (ta na mostě v Benátkách se nechytá). Finále ve vykolejeném vlaku je ale solidní a já si ho užil o to víc, že jsem ho viděl ve 4DX a díky tomu jsem v tom vlaku prostě byl. Každopádně další díl neodmítnu. ()
UŽ ZASE BĚŽÍ, pěkně předpisovým junáckým tempem, kolínka správně nahoru (jo, jasně Tome, my víme, že jsi věčný mladík , nemusíš nás o tom pořád tak okatě ujišťovat). Film samotný je pak sledem lepších akčních scének, nalepených na naprosto dementní kostru, která jakoby vypadla z šedesátkových špionážních béček, které se tak krásně později parodovaly. Celý koncept Entity mi přišel úplně směšný. ()
Hunt vs Hall 9000 první kolo... V podstatě remíza mezi naprostou technickou brilancí a dokonalostí každé akční sekvence se zastaralým a děravým scénářem, který má snad být poctou starým (Mooreovým) Bondovkám nebo co. Platí zlaté pravidlo, drž se toho co umíš a toho co ti jde a McQuarrie se tentokrát přecenil a ukázal, že počítačům úplně nerozumí, jinak by takový paskvil nenapsal. Neříkám že to pro normální lidi nefunguje, jen to pro ajťáky bude místy jako skřípání nehty po tabuli. Pořád může ještě ledacos zachránit v pokračování, ale anglicky mluvící ruské ponorkáře a teatrální proslovy o mazání se v kyberprostoru už mu nikdo neodpáře. Stále umí dojmout a nabídnout zajímavý zvrat, ale jako by mu místo příběhu začalo záležet na těch Tomových blbinách. Jinak všechno na co jsme zvyklí funguje. Herečky fajn. Hayley Atwell si s Cruisem sedla ať už je na něm přimáčknutá v Římě nebo když si povídají ve vlaku. Krásné lokace a nádherné záběry. Tom už ale začíná vypadat staře. Ještě jeden díl a pak by bylo fajn rozjet sérií Extrémní stařík. ()
Všechno v čem má prsty Cruise baví a většina toho v čem má prsty McQuarrie nebavila. Minimálně takový je první dojem po shlédnutí MI7. V případě Toma je vidět extrémní nasazení, píle, snaha udělat pro diváka všechno jen aby se bavil. O kaskadérských kouscích, včetně dnes již legendárního skoku z útesu ani nemluvě. Ovšem obsahově to nebaví. Devadesátkový děj, dialogová vata a většina postav nedostatečně prokreslených a tedy emocionálně plochých a to včetně hlavního "megazáporáka" o kterém se dozvíme onen osudový moment historie přes pěti vteřinový flashback, který nám tvůrci pro jistotu v průběhu trvání filmu zopakují tak třikrát. Extrémně nabobtnalá stopáž je při feelingu filmu ala Tomorrow Never Dies těžko ospravedlnitelná. Fyzická akce sice nějaká je, ale Cruise se v tomhle těžko může rovnat s Craigem, nebo s řezníkem Hemsworthem. Na to nemá věk a hlavně fyzické parametry. Tolik diskutované vlakové finále je uspokojivé, ale určitě ne to nej, co kdy MI nabídla. Šestka, která je formální stylizací podobně střižená špiónská jízda je lepší. A ty hřmotné "darknightovské" syntezátory jako by vypadly z dílny Hanse Zimmera tomu pomáhají jen trochu a vykrádají hodně. ()
Galerie (85)
Zajímavosti (34)
- Scéna s vlakem i mostem je velmi podobná scéně z filmu Přejezd Kassandra (1976). (sator)
- Kaskadérske skúšky sa vykonali v marci 2020 v Surrey v Anglicku, tesne pred zavedením lockdownu. (Arsenal83)
- Rovnako ako v prípade predchádzajúcich štyroch dielov, BMW má vo filme opäť rozsiahle umiestnenie svojich automobilov a motocyklov. Počas naháňačky v Ríme môžeme vidieť najprv Grace jazdiť na policajnom BMW 330e a Ethana na policajnej motorke BMW G310GS. Následne obaja presedlajú do čierneho BMW M5 Competition. Ďalšou výraznou stopou BMW je model iX, na ktorom v rakúskych Alpách jadzí Benji. (m.a.t.o.)
Reklama