Reklama

Reklama

Mission: Impossible Odplata - První část

  • USA Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Ethan Hunt (Tom Cruise) se s týmem Impossible Mission Force tentokrát vydává po stopách děsivé zbraně, jež má potenciál zničit celé lidstvo, aby ji zajistil dřív, než se dostane do rukou nějakého šílence. Při svém zběsilém a nebezpečném pátrání se však musí neustále ohlížet přes rameno, protože z jeho dávné minulosti se vynořil až příliš živý přízrak. Gabriel (Esai Morales) znal Ethana v dobách, kdy ještě nebyl elitním agentem, a ví o každé jeho slabině. Ethan, pro kterého bylo vždy zdraví a bezpečí jeho blízkých a členů týmu víc než úspěšně splněná mise, možná bude tentokrát muset své priority přehodnotit. (Cinemart)

(více)

Videa (17)

Trailer 2

Recenze (626)

POMO 

všechny recenze uživatele

Na první pohled podvyživený díl série, který paradoxně v nejdelší stopáži nabízí polovinu atrakcí těch nejlepších z předešlých dílů. Auto honička v Římě nepřichází s ničím světoborným a vlaková scéna je opakovačkou z první Mission: Impossible plus vytuněnou verzí nejnapínavější scény ze Ztraceného světa. ALE! Dead Reckoning Part One mě při druhém zhlédnutí nejvíce ze všech dílů bavil dějově. Perfektním timingem námětu s hrozbou umělé inteligence; konstelací postav z předešlých dílů včetně Kittridge z jedničky; novým ultimátním záporákem Gabrielem, kterého má Ethan Hunt hned dvojí důvod nenávidět ze všeho nejvíc na světě; upřímným dojetím ze scény na benátském můstku Conzafelzi; novou kráskou Hayley Atwell, perfektně chemicky sladěnou s Tomem Cruisem; a spoustou vtipných a nápaditých detailů, kterými jsou vyšperkované právě ty na první pohled ne tolik inovativní scény - letiště, honička v Římě, zakomponování známého moto-skoku do vlakové scény či až cinefilsky orgastické finále, které zmíněnou scénu ze Ztraceného světa zněkolikanásobuje absolutním blockbusterovským vzrušením. A to jsme teprve v polovině filmu. Pokud Part Two vygraduje tak, jak Cruise s McQuarriem ví že musí vygradovat, stane se Dead Reckoning alfa dílem série a možná určí nový směr vícedílného dávkování dalších impossible misí Ethana Hunta. Zpráva, že je Tom plánuje točit do osmdesátky, mi udělala den. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Spolupráce dua McQuarrie/Cruise je již zavedená značka slibující moderně pojatou starosvětskou akci ve vygradovaném, strhujícím a adrenalinovém hávu. A to bezezbytku platí i tentokrát. Dalo by se (vy)chválit mnohé, ale nejlépe to popsat na tom, že byť honičku starobylou zástavbou v malém autě či akci v nekontrolovaně uhánějícím vlaku jsme viděli bezpočtukrát, tak to jakým způsobem je zde gradovaná, vypiplaná a p(r)odaná je dechberoucí i strhující způsobem, že propotíte triko od samého uhýbaní a zatínání pěstí. Žánrovka, která akcí do morku kostí definuje (jakkoli neredefinuje) žánr. Škoda viditelné neuzavřenosti, tupé zápletky a nijakého záporáka. Opatrně nadšená zvědavost, kam to chtějí posunout ve finále. ()

Reklama

T2 

všechny recenze uživatele

║Rozpočet $291miliónov║ Tržby USA $172,135,383║ Tržby Celosvetovo $567,535,383▐  Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ Panečku, čo sa to deje? Toto mal byť jednoznačne jeden z filmov roka a ono to nakoniec úrovňou vytiahne niečo málo nadpriemer. Tom Cruise akosi poľavil (možno filmu uškodila aj doba pandémie) aby do sveta vypustil takýto nedopečený vývar predošlých nulových šancí. Dramaticky si to ešte ide v dobrých koľajach (pre pána čo nám to urobili z Rebeccu) ale v rámci akcie, ktorá vždy túto sériu zdobila, tu máme dosť nevýrazné a nenápadité úseky, priam rušivé, hlavne tá estráda s vlakom, či aj ten zoskok motorkou nebral tak ako bol prezentovaný v promo záberoch pred premiérou filmu. Dosť to brzdí aj premrštená minutáž, niektoré zbytočné úseky, či naivné scény. Pred pokračovaním má čo naprávať aby sa reputácia zachránila, lebo očakávania boli obrovské. /70%/ ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Mission: Impossible Odplata – První část ještě názorněji než předchozí epizody zpřítomňuje obavu související s budoucností lidstva a Hollywoodu. Film, jehož hlavním padouchem je mimořádně mocná umělá inteligence, vstoupil do kin v době dvojité stávky hollywoodských herců a scenáristů, kteří kromě důstojného ohodnocení žádali také záruku, že nebudou nahrazeni moderními technologiemi. Počítačem vytvářené iluze ve filmu ohrožují přístup k pravdě a relativizují etické kategorie dobra a zla. Ethan Hunt/Tom Cruise je pochopitelně jedinou pojistkou proti tomu, aby stroje ovládly svět, posledním článkem držícím pohromadě lidské společenství (v závěrečné akční scéně, kdy jej jeho parťačka využije jako žebřík, to platí doslova). Čeká jej konfrontace se zatím nejmocnějším nepřítelem, který shromažďuje naše nejskrytější tajemství, přetváří realitu a nachází se všude a nikde. Jinými slovy se bude muset utkat rovnou s (falešným) bohem... jehož zájmy reprezentuje zlosyn s biblickým jménem Gabriel a klíč k jeho ovládnutí má tvar kříže.___ Ačkoliv málokdo dnes v Hollywoodu dokáže tak účinně navodit závratný pocit z pohybu vpřed jako běžící Tom Cruise, Odplata je do značné míry filmem návratů. Ke starým tvářím a analogovým technologiím z dob studené války. Do protagonistovy minulosti i k vychýleným úhlům De Palmovy paranoidní jedničky. A ještě hloub do minulosti. K Frigovi na mašině, Hitchcockovým komediálně špionážním thrillerům nebo na ně navazujícím caper komediím ze sedmdesátých let typu Co dál, doktore? McQuarrie kombinuje stavební principy kinematografie atrakcí a klasického Hollywoodu, ale situace zintenzivňuje a dovádí do takové krajnosti, že se nad jejich nemožností občas rezignovaně uchechtnou i postavy. Vzniká pnutí mezi (neviditelným) klasickým a (sebereflexivním) postmoderním přístupem ke stylu a vyprávění, kdy film střídavě naplňuje a zrazuje naše očekávání, je chvíli hravě ironický, pak tragicko-romantický. Podobně jako se Hunt vzpírá algoritmu. A podobně jako si hrdinové vypomáhají maskami a pokročilými sledovacími technologiemi, které ale opakovaně selhávají. Nakonec se mohou spolehnout jen na lidská těla, důvtip a týmovou souhru. ___ Nedůvěru a podezřívavost postav vůči tomu, co vidí a slyší, vyjadřuje v dialogových scénách nakloněná kamera, zabírající zblízka a v decentrovaných kompozicích tváře herců. Někdy bez ustavujících záběrů, což spolu s překotným střihem (zahrnujícím i skoky přes osu) zesiluje pocit dezorientace, nemožnosti určit, co je pravda a kdo řídí hru. Jindy, obvykle při plánování dalšího postupu, kamera zas neklidně krouží kolem postav. I upovídané vysvětlující sekvence jsou díky tomu strhující a ve filmu prakticky není statický okamžik. K téměř kubistickému rozložení obrazu dochází zhruba v půlce vyprávění během setkání většiny klíčových aktérů na párty v benátském Dóžecím paláci. Dialog postav snažících se rozklíčovat motivace protihráčů je stříhán v rytmu diegetické hudby hrající v pozadí. Jejich slovní přestřelka, při které je každý pohyb kamery synchronizovaný se soundtrackem, připomíná scénický tanec. Také v jiných scénách, byť ne tak nápadně, jsou zprostředkovávané informace srovnatelně významné jako estetická potěcha ze souhry tvarů a linií. Například během honičky úzkými a temnými benátskými uličkami a kanály není pořadí záběrů dané jen kontinuitou probíhající akce, ale také rytmickým střídáním kontrastujících nebo doplňujících se úhlů a pohybů. ___ Epizodicky vystavěný film je tradičně tvořen několika masivními akčními sekvencemi, z nichž každá má vlastní cíl, překážky a vývojový vzorec. Zároveň jsou do sebe pevně zaklesnuté. Každá nás připravuje na to, co se bude dít dál (a co ne vždy probíhá podle předestřeného plánu), a uvádí do pohybu další pomyslné kolo bezchybně seštelovaného mechanismu. Doplňují se také vybrané lokace, poskytující postavám stále menší manévrovací prostor (od rozlehlého několikaúrovňového letiště po uzavřený vlak). Skoro každá sekvence pracuje s těsným deadlinem a nutností přesného načasování, a jak napříč sekvencí, tak v dílčích úsecích (v závěru římské sekvence např. nutnost uprchnout z auta dřív, než jej smete přijíždějící souprava metra). ___ Přestřelky a výbuchy zde narozdíl od těžkotonážních komiksových adaptací nebo vysokooktanové, díl od dílu pitomější série Rychle a zběsile nikdy nezastiňují lidský element. Naopak jsou dvojnásob napínavé díky chemii mezi uvěřitelnými postavami. Jejich charakterizace, probíhající bez pauz rovnou během akce nebo přípravy na další úkol, je navrch šikovně navázána na určité navracející se motivy a rekvizity (např. Huntův zapalovač, jehož putování mezi postavami odráží vývoj vztahu mezi Grace a protagonistou). Právě o tom je celá série. Cruise v ní neváhá s maniakálním odhodláním zas a znovu nasazovat život, aby nás přesvědčil, že sebeinteligentnější stroj nikdy nedokáže něco tak velkolepého jako člověk (resp. tým lidí). V nejnovějším filmu, který je vypravěčsky nejharmoničtější a stylisticky nejvíc experimentální, tak poprvé nečiní jen v podtextu, ale v prvním plánu. Čas na subtilnost už vypršel. 95% () (méně) (více)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Své ženy chránící Ethan Hunt vs. Entita s IQ šesti tisíc tělocvikářů. Realizace rozdílných představ o formě vyššího dobra jakožto vetchá kostra oldschoolově působící akce, co si je vědoma, že k stimulaci diváckého podvědomí napomáhají variace ikonického theme Lalo Schifrina a že od dob Bustera Keatona každý správný akčňák musí obsahovat epický train crash. Pár pochybení by se našlo (běh po střeše letiště v Abú Dhabí jen kvůli vtipu, bitka na benátském můstku s nečekaně nefunkčním emočním vyvrcholením) a Moralesova šedá plíseň může jen stěží konkurovat Cavillovu pižmu, nicméně o dvojici Krásný sen plastických chirurgů, Christopher McQuarrie možno v klidu prohlásit, že v 21. století nikdo netočí tak dobré bondovky bez Bonda jako oni. Snad nám v Part Two Holly předvede pořádného Queega.. ()

Galerie (85)

Zajímavosti (34)

  • Počas natáčania v Taliansku bolo dvanásť ľudí na pľaci pozitívne testovaných na COVID-19. Výsledkom bolo, že po obnovení natáčania v Spojenom kráľovstve Tom Cruise osobne zaplatil 500 000 libier za starú výletnú loď, ktorú mali herci a štáb izolovať. (Arsenal83)
  • Při natáčení scény přeskoku na motorce měl kaskadér za letu stroj bezpečně opustit upevněný na jistících lanech a motorka následně měla dopadnout do polštářů naplněných kartonem. Bohužel došlo k chybnému odhadu a papír se od rozpálených pneumatik vzňal. Nikdo naštěstí nebyl zraněn, avšak požár byl rozsáhlý a škody nemalé. (ČSFD)

Související novinky

Nominace na Ceny Akademie zveřejněny

Nominace na Ceny Akademie zveřejněny

23.01.2024

V úterý 23. ledna 2024 byl v Samuel Goldwyn Theater v Beverly Hills z úst herců Jacka Quaida a Zazie Beetz oznámen kompletní výčet nominací pro nadcházející 96. ročník předávání cen americké Akademie… (více)

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

31.12.2023

Blíží se konec roku, a tak opět nastal čas na bilancování toho, které filmy a seriály z letošní produkce se umístily nejlépe v ČSFD žebříčku, jehož podoba není ovlivněna ničím jiným než celkovým… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

30.12.2023

Rok 2023 se uchýlil ke svému konci a přišel tedy čas, abychom vám stejně jako v předešlých letech opět představili výroční topky tří filmů a případně taky tří seriálů podle některých z… (více)

Krásné svátky a PF 2024

Krásné svátky a PF 2024

24.12.2023

Nebýt přesunu druhé Duny na jaro 2024, byl by uplynulý filmový rok výjimečný. I přesto ale byl skvělý, plný filmových překvapení. Tím největším byl “selfmade fenomén” sociálních sítí Barbenheimer,… (více)

Reklama

Reklama