Reklama

Reklama

Mission: Impossible Odplata - První část

  • USA Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One (více)
Trailer 5

Obsahy(1)

Ethan Hunt (Tom Cruise) se s týmem Impossible Mission Force tentokrát vydává po stopách děsivé zbraně, jež má potenciál zničit celé lidstvo, aby ji zajistil dřív, než se dostane do rukou nějakého šílence. Při svém zběsilém a nebezpečném pátrání se však musí neustále ohlížet přes rameno, protože z jeho dávné minulosti se vynořil až příliš živý přízrak. Gabriel (Esai Morales) znal Ethana v dobách, kdy ještě nebyl elitním agentem, a ví o každé jeho slabině. Ethan, pro kterého bylo vždy zdraví a bezpečí jeho blízkých a členů týmu víc než úspěšně splněná mise, možná bude tentokrát muset své priority přehodnotit. (Cinemart)

(více)

Videa (14)

Trailer 5

Recenze (617)

Shakers 

všechny recenze uživatele

Obvykle píšem dlhšie recenzie, no tu ani nebude treba, pretože je to proste skvelé, brilantné. Príbeh nie je úplne strhujúci, ale to čo predvedú v akčných scénach Cruise, režisér McQuarrie alebo kameraman je oku lahodiaca záležitosť. Hayley Atwell ako nováčik skvelo zapadla, no na každom rohu je cítiť, že si to všetci zúčastnení a veľmi užívali (obzvlášť Cruise, ktorý si zabehol ďalší maratón). Teším sa na pokračovanie. Záverečné mega finále je proste bombastické, jeden s najlepších dielov. 95% - 5* ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Mission: Impossible 7 se stalo symbolem prekérního natáčení v době covidové, už jsem myslel, že se snad nikdy nedočkáme. Zatímco nyní napjatě sleduji, jestli producentům vyjde kalkul v loňském roce s odložením filmu o další rok (asi tenkrát nečekali, že proti nim za týden půjde Barbieheimer a že bude mít takový hype), faktem je, že to čekání za to rozhodně stálo a je nesmírným osvěžením, že po cgi výpravách posledních měsíců typu Flash nebo Indy 5, ačkoliv se mi oba filmy líbily, jsme dostali staromilsky a plnotučně natočený akční biják, ve kterém je samozřejmě taktéž hodně triků, ovšem sázka na kaskadérské triky vždycky bude působit lépe.                        Ač jsem to nečekal, Ethan Hunt mě po opravdu dlouhé době v kině strhnul a já si užíval každý moment filmu. Už to jak živelně natočený, podkreslený perfektní hudbou, obdařený perfektní akční sekvencí v Římě, při které jsem ani nedutal, vpravdě však také velmi vyčerpávající podívané, jejíž finále ve vlaku už mě zdaleka nebavilo tolik. Co však ale bezpodmínečně musím pochválit, tak je dokonalé dámské obsazení. V tomto filmu u mě vévodila Rebecca Ferguson, největší překvapení je však pro mě role Pom Klementieff, kterou znám snad jen jako Mantis, kterou fakt nemusím, ale zde mi přišla správně démonická, odhodlaná a sexy i když možná až moc vyšinutá a doufám, že dostane ještě nějakou takovouhle roli. Naopak Hayley Atwell mě bavila prvních patnáct minut a pak mi vadila její role, kdy jí Tom (jeho kaskédérské dohodlání stále stojí za to i v šedesáti) furt musí zachraňovat, na to bych si představoval jinou herečku. Co se týče zápletky, tak dle mého tvůrci perfektně vychytali období, kdy se velkém řeší nástup umělé inteligence a moc nerozumím těm výtkám, že je to celé až moc blbé a naivní, jakoby to vypadlo z devadesátek. Samozřejmě, že v určitých momentech to bylo až moc zjednodušené a přestřelené, ale většinu času mi to přišlo vlastně celkem kataklyzmické. Jen snad ten Esai "Deathstroke" Morales mi tu příliš nesedl (a už vůbec bych si tu neuměl představit dříve obsazeného Nicholasa Houlta), ale uvidíme, co předvede ve dvojce.                                                                                                                     Celkově tedy obří pecka, kterou jsem si v Imaxu i přes velmi pozdní hodinu náležitě užil (posléze i napodruhé) a momentálně je to pro mě film roku, což jsem absolutně nečekal, i když jsem samozřejmě po Falloutu měl celkem vysoká očekávání, leč nakonec svlažená reakcemi lidí, které sleduji. ()

Reklama

H34D 

všechny recenze uživatele

Mission Impossible patří mezi mé nejoblíbenější filmové série a já se nemohu zbavit pocitu, že první Dead Reckoning si je toho moc dobře vědom. Film je natolik uhlazený, elegantní, "alfa samecký" a zkrátka nad věcí, že na rozdíl od svých předchůdců se neobtěžuje zaobíráním se určitými detaily a naopak jen těží z toho, jak moc jej diváci mají rádi. Co tím mám na mysli? Tom Cruise si vystačí s výrazem, že za každých okolností ví víc, než všichni ostatní, nemusí se stresovat, ve vhodnou chvíli zmizí a pak se zase objeví. Tým skáče z různých lokací po celém světě, nevíte už ani, jak se na některé události přišlo nebo mohlo přijít, ale je to cool, má to šmrnc. Má to i dvě a půl hodiny a přesto je to jen polovina příběhu. Hmm... Líbí se mi to hodně, rád se do této nervydrásající akce doslova "ponořím", ale něco tam vzadu hlavy mě nahlodává... A pokud to nejsou vši, tak je to pocit, že série pomaličku začíná vyčerpávat svůj potenciál... 8/10 ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Mission: Impossible Odplata – První část ještě názorněji než předchozí epizody zpřítomňuje obavu související s budoucností lidstva a Hollywoodu. Film, jehož hlavním padouchem je mimořádně mocná umělá inteligence, vstoupil do kin v době dvojité stávky hollywoodských herců a scenáristů, kteří kromě důstojného ohodnocení žádali také záruku, že nebudou nahrazeni moderními technologiemi. Počítačem vytvářené iluze ve filmu ohrožují přístup k pravdě a relativizují etické kategorie dobra a zla. Ethan Hunt/Tom Cruise je pochopitelně jedinou pojistkou proti tomu, aby stroje ovládly svět, posledním článkem držícím pohromadě lidské společenství (v závěrečné akční scéně, kdy jej jeho parťačka využije jako žebřík, to platí doslova). Čeká jej konfrontace se zatím nejmocnějším nepřítelem, který shromažďuje naše nejskrytější tajemství, přetváří realitu a nachází se všude a nikde. Jinými slovy se bude muset utkat rovnou s (falešným) bohem... jehož zájmy reprezentuje zlosyn s biblickým jménem Gabriel a klíč k jeho ovládnutí má tvar kříže.___ Ačkoliv málokdo dnes v Hollywoodu dokáže tak účinně navodit závratný pocit z pohybu vpřed jako běžící Tom Cruise, Odplata je do značné míry filmem návratů. Ke starým tvářím a analogovým technologiím z dob studené války. Do protagonistovy minulosti i k vychýleným úhlům De Palmovy paranoidní jedničky. A ještě hloub do minulosti. K Frigovi na mašině, Hitchcockovým komediálně špionážním thrillerům nebo na ně navazujícím caper komediím ze sedmdesátých let typu Co dál, doktore? McQuarrie kombinuje stavební principy kinematografie atrakcí a klasického Hollywoodu, ale situace zintenzivňuje a dovádí do takové krajnosti, že se nad jejich nemožností občas rezignovaně uchechtnou i postavy. Vzniká pnutí mezi (neviditelným) klasickým a (sebereflexivním) postmoderním přístupem ke stylu a vyprávění, kdy film střídavě naplňuje a zrazuje naše očekávání, je chvíli hravě ironický, pak tragicko-romantický. Podobně jako se Hunt vzpírá algoritmu. A podobně jako si hrdinové vypomáhají maskami a pokročilými sledovacími technologiemi, které ale opakovaně selhávají. Nakonec se mohou spolehnout jen na lidská těla, důvtip a týmovou souhru. ___ Nedůvěru a podezřívavost postav vůči tomu, co vidí a slyší, vyjadřuje v dialogových scénách nakloněná kamera, zabírající zblízka a v decentrovaných kompozicích tváře herců. Někdy bez ustavujících záběrů, což spolu s překotným střihem (zahrnujícím i skoky přes osu) zesiluje pocit dezorientace, nemožnosti určit, co je pravda a kdo řídí hru. Jindy, obvykle při plánování dalšího postupu, kamera zas neklidně krouží kolem postav. I upovídané vysvětlující sekvence jsou díky tomu strhující a ve filmu prakticky není statický okamžik. K téměř kubistickému rozložení obrazu dochází zhruba v půlce vyprávění během setkání většiny klíčových aktérů na párty v benátském Dóžecím paláci. Dialog postav snažících se rozklíčovat motivace protihráčů je stříhán v rytmu diegetické hudby hrající v pozadí. Jejich slovní přestřelka, při které je každý pohyb kamery synchronizovaný se soundtrackem, připomíná scénický tanec. Také v jiných scénách, byť ne tak nápadně, jsou zprostředkovávané informace srovnatelně významné jako estetická potěcha ze souhry tvarů a linií. Například během honičky úzkými a temnými benátskými uličkami a kanály není pořadí záběrů dané jen kontinuitou probíhající akce, ale také rytmickým střídáním kontrastujících nebo doplňujících se úhlů a pohybů. ___ Epizodicky vystavěný film je tradičně tvořen několika masivními akčními sekvencemi, z nichž každá má vlastní cíl, překážky a vývojový vzorec. Zároveň jsou do sebe pevně zaklesnuté. Každá nás připravuje na to, co se bude dít dál (a co ne vždy probíhá podle předestřeného plánu), a uvádí do pohybu další pomyslné kolo bezchybně seštelovaného mechanismu. Doplňují se také vybrané lokace, poskytující postavám stále menší manévrovací prostor (od rozlehlého několikaúrovňového letiště po uzavřený vlak). Skoro každá sekvence pracuje s těsným deadlinem a nutností přesného načasování, a jak napříč sekvencí, tak v dílčích úsecích (v závěru římské sekvence např. nutnost uprchnout z auta dřív, než jej smete přijíždějící souprava metra). ___ Přestřelky a výbuchy zde narozdíl od těžkotonážních komiksových adaptací nebo vysokooktanové, díl od dílu pitomější série Rychle a zběsile nikdy nezastiňují lidský element. Naopak jsou dvojnásob napínavé díky chemii mezi uvěřitelnými postavami. Jejich charakterizace, probíhající bez pauz rovnou během akce nebo přípravy na další úkol, je navrch šikovně navázána na určité navracející se motivy a rekvizity (např. Huntův zapalovač, jehož putování mezi postavami odráží vývoj vztahu mezi Grace a protagonistou). Právě o tom je celá série. Cruise v ní neváhá s maniakálním odhodláním zas a znovu nasazovat život, aby nás přesvědčil, že sebeinteligentnější stroj nikdy nedokáže něco tak velkolepého jako člověk (resp. tým lidí). V nejnovějším filmu, který je vypravěčsky nejharmoničtější a stylisticky nejvíc experimentální, tak poprvé nečiní jen v podtextu, ale v prvním plánu. Čas na subtilnost už vypršel. 95% () (méně) (více)

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Mission: Impossible - Deus Ex Machina. A to doslova. Ethan Hunt a Mary Sue sa vydávajú na púť za MacGuffinom, ktorý ako jediný môže zabiť záporáka, ktorým je tentokrát AI, ktorá len bliká a mlčí a jej nástrojom je nevýrazný Esai Morales. Veľký krok vedľa od dua Cruise/McQuarrie, scenár je preplnený expozičnými dialógmi, zápletka je strašne hlúpa, nápad urobiť ako záporáka AI znie fajn na papieri, nie v realite, MacGuffin v podobe kľúča je kolosálne dementný a bublajúca romantická línia s Halyey Atwell je nedôveryhodná, lebo samotná postava je len nástrojom McQuarrieho, aby poháňal príbeh a akciu. A hej, tá akcia je tiež priemer, pomerne uchádzajúci je záver vo vlaku, ale i ten ako film samotný nie a nie skončiť. A to čo bol za nápad rozdeliť to do dvoch filmov? ()

Galerie (85)

Zajímavosti (34)

  • Aby parní lokomotiva mohla jet, musí se pravidelně přikládat pod kotel, ale strojvůdce i topič byli mrtví a vlak jel plnou rychlostí dalších 40 minut. (sator)
  • Když si Grace (Hayley Atwell) propůjčí přes masku identitu Bílé vdovy (Vanessa Kirby), její oči zůstanou hnědé (namísto modrých). Je zvláštní, že to nikdo, zejména její vlastní bratr, nepozná. (Guilemot)
  • Pri natáčaní režisér McQuarrie zistil, že herečka Pom Klementieff je tak ohybná, že ju pre jej gymnastické schopnosti prezýval „Pom Cruise“. (Arsenal83)

Související novinky

Nominace na Ceny Akademie zveřejněny

Nominace na Ceny Akademie zveřejněny

23.01.2024

V úterý 23. ledna 2024 byl v Samuel Goldwyn Theater v Beverly Hills z úst herců Jacka Quaida a Zazie Beetz oznámen kompletní výčet nominací pro nadcházející 96. ročník předávání cen americké Akademie… (více)

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

31.12.2023

Blíží se konec roku, a tak opět nastal čas na bilancování toho, které filmy a seriály z letošní produkce se umístily nejlépe v ČSFD žebříčku, jehož podoba není ovlivněna ničím jiným než celkovým… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

30.12.2023

Rok 2023 se uchýlil ke svému konci a přišel tedy čas, abychom vám stejně jako v předešlých letech opět představili výroční topky tří filmů a případně taky tří seriálů podle některých z… (více)

Krásné svátky a PF 2024

Krásné svátky a PF 2024

24.12.2023

Nebýt přesunu druhé Duny na jaro 2024, byl by uplynulý filmový rok výjimečný. I přesto ale byl skvělý, plný filmových překvapení. Tím největším byl “selfmade fenomén” sociálních sítí Barbenheimer,… (více)

Reklama

Reklama