Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Děj filmu se odehrává v koloniální Indii, kdy britský důstojník a jeho žena násilně vezmou do péče kmenovou dívku z komunity Gond a je na místním kmenovém hrdinovi Bhimovi (N.T. Rama Rao Jr.), aby zachránil dítě. Spolu s několika dalšími členy své komunity míří do Dillí, kde je mladá dívka držena v zajetí. Mezitím Ram, statečný britský policista, dostane za úkol najít Bhima a jeho muže a zatknout je. Ram a Bheem se stanou blízkými přáteli, když se v Dillí střetnou. Co se stane, když poznají své skutečné úmysly? (jorgus)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (135)

JASON_X odpad!

všechny recenze uživatele

Nejsem sice expert na indický film, ale mám za sebou odhadem určitě aspoň dva tucty ''bollywoodských'' kousků všeho druhu, takže mám s čím srovnávat. V tomhle případě jsem se nechal naivně navnadit na jméno režiséra, z jehož dílny jsem viděl už geniální Eegu a vynikajícího Baahubaliho. Ale jeho nejnovější výtvor je bohužel tak dementní paskvil, že mi teď hnul pajšlem natolik, až se ho štítím i komentovat. Tendenční, šovinistické svinstvo v duchu té nejprimitivnější protikolonialistické propagandy, jakou si vůbec umím představit, s totálně idiotskou zápletkou a tak ultrablbým dějem i dialogy, až bych zvracel. A tenhle filmový hnůj je tu prosím vysoko v červených číslech. Inu hlas lidu... ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Režisér S. S. Rajamouli udržel laťku nasazenou Baahubalim, ale jeho nejpromyšlenějším a kompozičně nejsevřenějším filmem pro mě, aspoň v tuto chvíli, zůstává Eega. _______________ Z celé Rajamouliho tvorby se RRR nejvíc odchyluje od konvence, že první cca třetina až polovina filmu je vlastně prolog, kde se divák seznamuje s postavami, dělají se humory a romantika, přičemž zápletka se začne pořádně rozjíždět až později. V Baahubali: The Beginning docela dlouho trvá, než hlavní hrdina (spolu s diváky) vůbec zjistí, že existuje království Mahishmati. V Eeze se od začátku dozvídáme spoustu informací, které vyprávění posléze zužitkuje, ale cca prvních 30 - 40 minut ještě Naani není moucha a místo netypické revenge story sledujeme de facto romantickou komedii. RRR naopak vyloží karty na stůl hned v prvních minutách a od začátku je jasné, co musí hrdinové udělat. Jejich backgroundu se film v dlouhém flashbacku věnuje až v druhé polovině, a to proto, aby změnil dosavadní pohled na motivaci a cíl jednoho z nich.  _______________  Rom-comové sekvence jsou zde poměrně úsporné a jasně podřízené hlavnímu cíli - Bheem se seznamuje s Jenny především proto, že ji chce využít k proniknutí do guvernérova sídla. Stejně tak jediná hudební scéna s tancem (nepočítáme-li titulkovou) je vlastně symbolickým (kulturním) soubojem Britů a Indů.  _______________ Když se film zaměřuje na oba "odlišné a přece stejné" hrdiny a kreativně je propojuje s živly vody a ohně, je super. Problémy nastávají u dalších postav, kterým je věnováno méně péče a pozornosti. Evidentní je to u záporáků. Eega se záporákovi věnuje stejně jako hrdinům. V Baahubalim jde stále o výrazné postavy, s nimiž se poměrně rozsáhle seznamujeme. Suroví Britové v RRR jsou na tom ale podobně jako v Baahubalim "vedlejší zlouni" v podobě Kalakejů - ty nebylo třeba nijak představovat, protože to prostě byli agresivní barbaři ohrožující království a basta. Britové jsou v RRR sadističtí rasisti a basta. _______________ U guvernéra a jeho ženy by asi až tak nevadilo - jsou to jednorozměrné karikatury, hlubší charakteristiku nepotřebují. Ale třeba v případě Jenny by divák docela chtěl vědět, jak se vyrovnává s napětím mezi příslušností a loajalitou k Britům na jedné straně a s odporem vůči britské krutosti a rasismu na straně druhé. To se nedozvíme a Jenny tak prostě jednou (se znepokojeným obličejem) sleduje bičování zajatce a jindy pomáhá protibritským rebelům. Navíc bych řekl, že většina holek by se rozešla i s partnery, kteří by u nich doma předvedli řádově menší rotyku než tu, kterou v půlce filmu rozpoutá Bheem. Film to opět nijak neřeší. _______________ Jistým zklamáním je i finální zúčtování, které nepůsobí jako logický důsledek předchozího dění (když se bude divák snažit, v rámci logiky filmu s nějakým vysvětlením asi přijde, ale film sám mu v tom nejde naproti). Tak jako se během závěrečné honičky v nočním lese náhle rozední a náhle se (s přispěním tradiční indické medicíny) uzdraví Rajuova noha, tak náhle hrdinové přestanou prchat a naopak mohou záporáky celkem snadno vyřídit._______________P.S: Na rozdíl od některých indických komentátorů si nemyslím, že by se RRR vezl na vlně "Hindu supremacist" filmů poplatných současné vládě. Sice se z Rajua na konci stane doslova ztělesnění Rámy, cituje (myslím) Bhagavadgítu a řídí se jejími etickými principy, ale Rajamouli hinduistické motivy do vyprávění zapojuje přirozeně - bez snahy o patolízalské deklamace zjevně odkazující k současné politické situaci. Nakonec RRR jasně ukazuje historické centrum Dillí jako muslimské, což by se v 'modiwoodském' blockbusteru těžko stalo. Rajamouliho filmy (a ty telugské obecně) ostatně s hinduistickými motivy kontinuálně pracují po celou svou historii, zatímco osobnosti typu Kangany Ranaut, Anupama Khera, nebo Akshaye Kumara v sobě okázalý nábožensko-vlastenecký zápal objevily teprve před pár lety. _______________ Většina neeindických komentářů k RRR nějak blíže popisuje jeho excesivnost, což se mi nedělá snadno, protože jsem na ni už zkrátka zvyklý. Není to pro mě nová zkušenost budící nadšení či naopak divácký diskomfort - prostě to automaticky beru tak, že takhle (některé) filmy vypadají a takové věci se v nich dějí. () (méně) (více)

Reklama

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Velmi jsem se bál tříhodinového tollywoodského nářezu (překvapilo mě, že Indie není jenom Bollywood), ale z mnoha stran jsem slyšel samou chválu a říkal jsem si, že to na tom Netflixu bude vypadat v Dolby a UHD nádherně, i přes absenci lokalizace a bohužel hindština je taky dabing, protože originál je v úplně jiném nářečí, což jsem si během filmu vzpomněl, jelikož bylo jasně vidět a slyšet, že se jedná pouze o dabing. Nicméně to byla v podstatě jediná piha na kráse, od první minuty jsem se neuvěřitelně bavil tou neskutečnou energií akčních scén přenesených na plátno (pár dnů předtím jsem viděl Extraction 2 a to mě velmi zklamalo) a i když finále mi přišlo slabší a nejvíce jsem se bavil v první půlce jak u akčních, tak tanečních scén, minuty utíkaly jedna báseň a tři hodiny jsem vůbec netrpěl. Možná o trošku kratší to být mohlo, ale ihned po zhlédnutí jsem začal mít chuť na nášup a to nejlépe s dvěma hlavními herci, kteří mi přišli bomboví, každý jiným způsobem, a posvítim si na jejich filmografii. V jedné scéně jsem si dokonce zasteskl, že přesně takhle by měl vypadat filmový Mortal Kombat. I přes objektivně slabší triky (zejména zvířat), avšak s tím má problém i Flash, zkrátka pecka. PS : Ray Stevenson je tu neuvěřitelně zlý až na hraně parodie (a co teprv jeho filmová manželka). Nebyla to rpo něj úplně vděčná role, ale bude mi neskutečně chybět. ()

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

Pokud byste aspoň jednou za život měli vidět jeden bollywoodský trhák, je jím právě telugský spektákl RRR – neprohloupíte. Ta překombinovaná žánrová různorodost, která balancuje mezi epickým historickým velkofilmem [kritika kolonialismu i glorifikace mýtu indické revoluce nečekaně funguje], pompézním ale i bizarně stylizovaným akčňákem [jak se podařilo natočit některý akční scény mi fakt hlava nebere, protože ta dynamická a přesto extravagantní akce je neskutečnej randál], sentimentálním romantickým melodramatem, feel-good bromance buddy-movie [Bheem symbolizuje vodu, zatímco Raj oheň], a groteskním family-friendly muzikálem [Naatu Naatu taneční scéna je to nejlepší co jsem letos viděl] nemá sebemenší chybu, protože tenhle film má doslova VŠECHNO! Nic nechybí, nic nepřebývá. Pro jedny sice půjde o tříhodinový bollywoodský škvár, pro druhé zas půjde o dechberoucí 3áčkový over-the-top mind-blowing spektákl, který snadno strká do kapsy všechny západní blockbustery. Nehorázná pecka toto. Od teď chci aby každý vysokorozpočtový film byl jako RRR.... Co dodat? BOLLYWOOD AT ITS FINES! 9,5 turbanů z 10 🇮🇳🔥 ()

salahadin

všechny recenze uživatele

Huh!?!? Agregát indické hrdosti. Zlí, eaní, bakaní englánisti, zahraní těmi nejšerednějšími xichty populace homo sapiens sapiens v čele s královnou botoxu a dvojníkem slavného herce (koho mi jen ten šetřivej debžot připomíná?). A tihle englistáni jsou masakrovaní dvěma homo musculus, u nichž je schopnost přetancovat bandu debilů flamenca nebo valčíku tou nejméně obdivuhodnou. Je to dáno faktem, že na těchle dvou manících, co by se hodili spíš do  nějaké marvelovky, si asi Indiáni léčí nějaký hodně bolavoučký mindráček z Britů. Není ale úplně fér, abych tady prskal nad indickou optikou, jelikož osobně se mi také líbí filmy jako Rambo II nebo Predátor, viděné zase emeryckou optikou. Ale nemůžu se zbavit dojmu, že to Indoši s oběma superheroes trochu přepálili. Na druhou stranu je to bizarním způsobem natolik zábavná blbost, že mám po dlouhé době problém s hvězdičkovým přídělem. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (5)

  • Filmári pracovali na viacerých miestach v Indii, Bulharsku, Holandsku a na Ukrajine. (MikaelSVK)
  • Filmovanie snímky začalo 11. novembra 2018 a skončilo až 26. augusta 2021. (MikaelSVK)
  • Film sa stal prvým indickým filmom, ktorý bol nominovaný na Oscara v kategórii Najlepšia pôvodná pieseň. (MikaelSVK)

Související novinky

Zemřel herec Ray Stevenson

Zemřel herec Ray Stevenson

22.05.2023

Velice smutná zpráva zasáhla v pondělí filmový svět. Milovaný a uznávaný herec Ray Stevenson zemřel ve věku 58 let. Zprávu potvrdil server Deadline s tím, že Stevenson údajně zemřel v Itálii, kde… (více)

95. Ceny Akademie ovládlo Všechno, všude, najednou

95. Ceny Akademie ovládlo Všechno, všude, najednou

13.03.2023

V noci z 12. na 13. března proběhl v losangeleském Dolby Theatre slavnostní ceremoniál 95. ročníku předávání prestižních Oscarů, tedy cen americké Akademie filmového umění a věd (AMPAS). Opulentním… (více)

Reklama

Reklama