Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Česká bláznivá komedie připomínající pohádku o hloupém Honzovi, který všechny zlé přechytračil a získal všechno, co takovým hrdinům přináleží.  Honza se tu ovšem jmenuje Vít Dolejší, všeobecně přezdívaný Vitoušek. V podzemí Národního divadla hlídá stav spodních vod a když dostane padáka, protože divadlo připadne jeptiškám, nezbývá hrdinovi než zdědit po dědečkovi z Ameriky karlovarský hotel Richmond a pět milionů dolarů, vázaných na jeho rychlou rekonstrukci. V tom okamžiku se ovšem hrdina ocitá v síti intrik zbohatlého veksláka zvaného Boss, ředitele hotelu a bývalého estébáka Křiváčka a vychytralého advokáta Wágnera. Ve hře jsou však nejen velké peníze, ale také půvab notorické hráčky Alice, do níž se Vitoušek zamiluje a pak všem ukáže, že vůbec není takový blbec jak si všichni mysleli. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (251)

dobytek 

všechny recenze uživatele

Pro mě tohle na odpad neni. Několik vtípků ve filmu se docela povedlo, i když teda na každej povedenej vtip připadá tak 5 naprosto trapnejch. Ale oproti těm všemožnejm odpadům od Trošky je tohle pomalu na oskara... A nejvíc se mi líbila ta Mládkova historka o tom, jak zaměstnanci v pivovaru označujou prázdný sudy. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Nepochybně byly v devadesátých letech točeny převážně špatné filmy. Mnoho herců bralo skoro všechno, protože nikdo nevěděl, jak to teď vlastně bude. Zda se uživí divadlem, filmem. Jediným pozitivem je, že na nešvary devadesátek tvůrci pomocí filmů upozorňovali. Tohle není jiný případ. Ruská mafie se v Česku pohybovala s větší jistotou než Havel na hradě. A podnikatelé stát pomalu, ale jistě rozebírali kousek po kousku. Ovšem tento film bych úplně nezatracoval. Nejspíš v roce devadesát čtyři nebyl skutečně natočen horší film, ale celkově mezi devadesátkami jistě nepatří a nemůže patřit k šestnácti procentům. Například výběr herců není špatný. První třetina je dokonce koukatelná a překvapivě vtipná. Bohužel pak už film ztrácí nejen vtip, ale i chvilkama logiku či tempo. Samozřejmostí u prvních filmů po revoluci jsou nahotinky. Vít Olmer byl na nahotu specialista - dával ji do každého filmu, zaplať pán bůh ne do pohádky. Akorát by mě zajímalo, z čeho živ byl ten člověk. Já nevím, kdy on natočil něco, za co by se nemusel národ stydět. Vlastně ano - Strašidlo cantervillské se mi líbilo. ()

Reklama

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Sobota a Skamene nejsou vůbec vtipní. Ani zvlášť, ani spolu. A bohužel na nich stojí tento film. V devadesátých letech Vít Olmer klesl na dno. Myslím ale, že kdyby v hlavní roli nebyl Sobota, film by nebyl tak špatný, protože scénář se mi zdál poměrně zajímavý. Popravdě, program v televizi je tak špatný, že při repríze se stejně dívám a film mi přijde s odstupem času čím dál zajímavější. Odraz té doby ve filmu už trošku zavání vzpomínkami. Potěšila rolička Ivana Mládka, postava dědečka z Ameriky potěšila trochu méně, i díky její angličtině. ()

Godhaj 

všechny recenze uživatele

,,Promiň, já jsem ti asi šlápnul rukou pod nohu.“ Tato komedie se skutečně příliš nepovedla. Příběh je hloupý a postavy jsou zjednodušené, jak jen to jde. Hlavně je ale celý film ukrutně nudný a zdlouhavý, divák musí protrpět hodně scén, které příběh ani postavy nikam neposouvají. Celý film je ještě tak nějak divně přisprostlý, což mi vůbec nesedělo. Já jsem se jen sem tam zasmál nějaké té Sobotově hlášce. Další klady tohoto filmu už nevidím. ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Mám-li film hodnotit z hlediska dalšího vývoje české kinematografie, tak to byla ještě dost povedená taškařice, pokažená tím, že Vitoušek se choval nejdřív jako blbec, pak najednou prozřel, aby se ukázalo, že skutečně tím hlupákem je. Když byl film poprvé anotován před svojí premiérou, tak jsem si říkal, že ten Sobota hraje takového antihrdinu, jakým jsem byl v tehdejší pohnuté době já - prostě v kapitalismu neupotřebitelný, chybující a zásadně nechápající, jak to ve světě "byznysu" chodí. Bohužel, sice to je trošku s nadsázkou, ale mnohdy to tak během toho čtvrtstoletí u nás chodilo a chodí, podnikatelské mafie jsme se nezbavili a Vitouškové to vždycky zorají a ještě se ostatním zdá, že mají v hlavě polámané kolečko. Nakonec z toho bylo něco jiného, než jsem čekal, ale výkony herců byly dobré, škoda, že to celkově bylo nesourodé a trapné bylo použití navrátilce z emigrace Kohouta. Ve chvíli, kdy se začaly majetnické dohady, byl jsem vedle, neboť co se týká obchodnických machinací, jsem s odpuštěním taky ....... ()

Galerie (2)

Zajímavosti (8)

  • V závěru filmu, kdy doktor Wágner (Tomáš Töpfer) dává v nemocnici květiny do vázy, se v pravém horním rohu objeví mikrofon. (slatkac)

Reklama

Reklama