Reklama

Reklama

To, co se zprvu jednomu inženýrovi zdálo jako skvělý nápad, jak získat miliony dolarů, se zvrtlo do stavu, kdy musí prchat, aby si zachránil holý život, a snažit se přijít na to, proč ho vlastně pronásledují. (Filmbox)

Videa (1)

Trailer

Recenze (446)

Cival 

všechny recenze uživatele

Kombinace John Woo za zenitem, veskrze toporný Ben Affleck a 20 procent pozitivních recenzí v Americe mi naháněla hrůzu. Ale stal se zázrak a zpoza oceánu dorazila svěží filmová radost, která si přes svůj sofistikovaný námět neklade za cíl filosofovat nad lidskými možnostmi předpovídat budoucnost, ale jen pobavit napínavou (polo)akční jízdou. Woo nejdřív pomalinku položí základní otázky, aby pak kolem svého hrdiny vybudoval temnou atmosféru, která zřetelně odkazuje k thrillerům Alfreda Hitchcocka. Ať už přímo ústředním tématem - ztráta identity hrála v Hitchově tvorbě vždy výraznou roli - nebo znepokojivou hudbou á la Bernard Herrmann, kterou doplňují táhlé záběry domů jak vystřižené z Na sever severozápadní linkou (a závěs ze Psycha uprostřed akce - vážně :-). A i když se posléze objeví nějaký ten slabší moment nebo logický karambol, není čas tyhle detaily řešit. Woo totiž znovu válí a bezhlavě táhne přímo na bránu, samozřejmě efektně explozivní a okořeněnou sněhobílou holubicí. John Woo dokázal, že ještě nepatří do šrotu a že je stále plný překvapení - po M:I-2 jsem totiž odpočinkovou lahůdku se spoustou akčních i neakčních vychytávek nečekal ani ve snu. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Slaboulinké 3* hvězdičky. John Woo je režisérský veterán, který pomalu v americe začíná zapomínat jaké jsou jeho kořeny. Ben Affleck jako ne-akční hrdina, kterému nevěřím, že by vymyslel něco tak dokonalého jako "okno do budoucnosti" a Uma Thurman, která vypadá šíleně. Je mi to líto, ale tahle moje občas oblíbenkyně točila film pravděpodobně v době, kdy trpěla nějakou nemocí a nemohla jíst. Je na ni strašný pohled a raději bych tady viděl nějakou tu modelku s hezkým obličejem. Nevím, jestli se mám vyjadřovat na téma Logika ve filmu, ale tak ve zkratce. Hlavní postava dostala 20 věcí, to znamená, že se musel podívat do své budoucnosti 20krát a přitom ve filmu je řečeno, že jednou. Dále hlavní postava potkala postavu Umy Thurman na párty, ale pak mu byla vymazána paměť od vstupu do laboratoře(to je po párty :)) a stejně si slečnu nepamatoval? Nedá se srovnávat tahle rádoby akční honička s Total Recallem to se na mě opravdu nezlobte. Verhoven možná nemá holubice míru, ale má Arnolda a lépe svůj film zvládl režisérsky než John Woo. Zajímalo by mě, kdy se John vrátí do HK, aby oznámil, že natočí poslední film a jde do důchodu... Třeba pak začne točit zase o něco akčnější film, protože všichni dobře víme jak tihle hoši se šikmýma očima plní tyhle svoje oznámení :) PS: přišlo to jen mě, nebo se Affleckovi mění barva vlasů?:) před práci hnědé(laboratoř), po práci při přebírání věcí černé? ()

Reklama

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

Vzal si příklady z filmu Minority Report (tzv. Dotyková obrazovka a typickou barevnost). Hned od první chvíle je vidět, že to je typický John Woo, podobnost k jeho předchozím filmům. Klasické honičky. Je vidět, že se nezmění a proto by si neměl brát scénáře, nebo spíš povídky od Philipa K. Dicka, totálně mi zkazil náladu. Člověk jako je John Woo dokáže zneuctit boha jako je Dick. Už plno režisérů se snažilo z mistrovské povídky či knihy udělat ještě lepší dílo, ale jen "vyvolený" má tu možnost to dokončit. Má to trochu menší nedostatky s časem a se sci-fi vzhledem dohromady, které člověkovi vlezou do hlavy jako je např. tělocvična (Ben Affleck bojuje na moderní technologii a v pozadí jsou zastaralé známé prototypy). Uma Thurman jako "vládkyně počasí" je docela fajn, ale stále jsem čekal kdy vylítne se samurajským mečem a celý štáb rozseká, příjde k Johnymu a řekne: 'Po Billovi je řada na tebe Johny.' Ale přece musím něco Johnovi pochválit a to, že nechal příběh takový jaký má být, skoro každá stránka z povídky se ve filmu objevila. A kdybych to měl vše shrnout do jedné věty, tak jednoznačně řeknu: 'Určeno pouze pro milovníky akčních filmů Johna Woo.' ()

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

Jelikož nemám Bena Afflecka v oblibě, už zpočátku jsem na tenhle film nebyl moc natěšený. Nakonec se ale ukázalo, že je to velice povedený kousek se zajímavou a docela chytrou zápletkou. Budoucnost je někdy ošidná, i když ji znáte. Celkově se mi to ale zdálo nedotažené a prkenný Affleck nezklamal v roli "neherce". Dalo se z toho vytřískat mnohem víc a s lepším obsazením v hlavní roli bych možná přihodil ještě pár procent navíc. 60% ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Paycheck si škodí tým, že sa tvári vážne. Alebo som prehliadol sofistikovaný zámer natočiť prvú komédiu podľa predlohy Philipa K. Dicka? Každopádne, John Woo bol tentoraz vyslaný do sveta, kde niet miesta pre biele holubice. A to znamená mrhanie ako jeho talentu, tak i toho Dickovho. Aspoň že Ume Thurman to sluší a John Powell servíruje ďalší super-cool soundtrack. Bez nich by to bolo total faux pas. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (19)

  • Původně měla být Affleckova postava fanouškem New York Mets, ale Ben je ve skutečnosti velký fanda Boston Red Sox. Tak John Woo zaměnil tyto týmy ve scénáři. (Chatterer)
  • 20 předmětů, které Michael vytáhne z obálky jsou – sluneční brýle, balíček cigaret, lístek na autobus, diamantový prsten, sponka, lísteček z cukroví, klíček údržbáře, zapalovač, sprej na vlasy, krabička zápalek, propustka do Allcomu, klíč k BMW, zrcadlo, známka, kuličková ložiska, klíč, půldolar, křížovka, kulka a hodinky. (HellFire)
  • Michael Jennings navrhoval holo-monitor od 19. října 2004 do 22. prosince 2004. Jeho hlavní projekt pak končil v červnu 2007. (HellFire)

Reklama

Reklama