Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Čtrnáctiletého Marca dopadne policie na dánských hranicích ve vlaku z České republiky. Jak se dostal k pasu pohřešovaného státního úředníka obviněného ze sexuálního zneužívání? A proč odmítá vypovídat a prchá před gangem zabijáka Zoly (Zdeněk Godla)? Oddělení Q, série dánských detektivních thrillerů podle bestsellerů Jussiho Adler-Olsena, přichází s novým filmovým pokračováním. Tým detektivů v čele s Carlem Mørckem a jeho asistentem Asadem se tentokrát pustí do rozplétání případu utajené dávné vraždy, jejíž stopy sahají až do České republiky. (Aerofilms)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (66)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Nová Q košťata nemetou. Minimálně pětinu stopáže Marco jede ve vlaku, pozoruje noční Dánsko, utíká po ulicích před agresivním mosteckým popelářem, nebo jen zasmušile kouká a k tomu zbytku to má mizivý vztah. Možná ani nevadí, že je kriminální zápletka banální a její konec, kdy si nový Asad hraje na Martina Riggse, po kterém brzy půjde ombudsman, nedává moc smysl. Spíš je problém, že Zandvliet z toho udělal statickou televizní povídku, která se chvílemi lepí na podrážky jak Carlovy nikotinové žvýkačky.. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Předšlé případy Oddělení Q stály ve stejné míře na výborně vystaveném příběhu a neméně výborně fungující dvojici Kaas-Fares. Atmosféra charakteristická pro skandinávské detektivky pak byla samozřejmostí. Bohužel s přeobsazením a změnou filmařského týmu to všechno zmizelo. Zůstal snad jen ten příběh, ale jeho podání na mě působilo jako nemastná neslaná televizní záležitost na jedno použití. Thomsena mám rád a třeba v Banshee byl naprosto boží, ale tady mi připadal, jako by ho to nebavilo. No a postava Asada byla naprosto nevýrazná. Česká stopa to také nevytrhne, ačkoliv slyšet mateřštinu v cizích produkcích je vždycky fajn. Stejně tak nestačí hezký detail s rozstřelenou hubou. 40% s přivřenýma očima. ()

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

Mižigarovi se vydali z těch našich odporně xenofobních lůzrů a hnojů do hřejivě nerasistického, neomarxisticky předpisově korektního a tolik filantropického Dánska, aby dělali to, co jim jde nejlépe. Tedy stali se dokonale asimilovatelnými, kulturu majority a zákony respektujícími, naprosto neparazitujícími a pro blaho své nové vlasti do úmoru pracujícími prvotřídními občany, s nimiž je prostě čirá radost mít dvojdomek. Neúnavnou a více než chvályhodnou migrační snahu naší milé Žižkovské spojky však všemožně hatí jednak bezskrupulózní bílí korupčníci, s nimiž mělo být dávno v každé patřičně na hlavu si seroucí společnosti po bolševicku zatočeno, a druhak odporně represivní, zcela netolerantní a zjevně diskriminační orgáni, zřetelně odporující závěrům I. sjezdu BLM. Hnus! Satanžel se pomalu senilnějící Olsen začíná prvoplánově zjednodušovat a poplatně světu, mířícímu do prdele, i populisticky cyklit, čemuž ještě nasadil trnovou korunu přáním, aby dosud výrazný, dokonale sehraný i zahraný tandem A&A - sympatický Arab a famózní Autista - přeobsadili nevýrazným, dost nahovno sehraným i zahraným tandemem E&P - nesympatický Egypťan a strnule sešklebený iritující Podivín. Navíc scénáristu najali na pracáku v rámci rekvalifikačního programu pro propuštěné hypnoterapeuty a totálně prkenný, ostřílený recidivista Godla by se měl objevovat v televizi maximálně tak při reportážích z Mírova. Podtrženo, sečteno a odbornými adjektivy filmově teoretické vědy vyjádřeno se z popiči napínačů pomalu, ale jistě stávají napiču napínače, a je zřejmě už jen otázkou času, kdy po vzoru Jakuba Obligace začne oddělení Queer vyšetřovat zdánlivě šťastnou náhodu u smrti nebinárního syrského transaktivisty při chirurgické změně pohlaví ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Ulrich Thomsen je dobrý herec, o tom žádná, ale Nikolaj Lie Kaas dával roli Carla výraznější charakterové rysy, klíčové pro drajv filmu. A “nový Asad” je naprosto nevýrazný side-kick, takže buddie chemie mezi nimi, tak podstatná pro tuto detektivní sérii, je takřka fuč. Ještě větší problém je ovšem - a to i kdybychom film vnímali nezávisle na předešlých dílech - v samotném zpracování. Marco effekten je mdle a staticky zrežírovaný, dialogy přeplněnému ději chybí dynamika, neumí ztrhnout a akční scény (pokud je tak vůbec můžeme nazvat) působí jako z průměrného českého TV seriálu (nejmarkantnější je to v honičce na staveništi). Motiv s českými Romy coby šedou zónou příběhu bude už z principu v našich končinách kontroverzně vnímaný, ale i odhlédnouc od lokálních spojitostí působí rozpačitě. Bohužel, pokud se s příštím dílem něco výrazně nezmění, tato zajímavá série skončila předešlou Složkou 64. ()

kajas 

všechny recenze uživatele

Knížky o oddělení Q zbožňuju. Z filmů už jsem tak odvázaná nebyla, ale objevila jsem díky nim několik dánských herců v čele s fantastickým Nikolajem. Pátý díl kvůli přeobsazení VŠECH postav už dopředu čelil kritice z řad fanoušků, a to včetně mě. Do kina jsem tak vyrazila s prakticky nulovým očekáváním... a naštěstí se katastrofa nekonala. Pravdou totiž je, že zatímco v knihách má osobní rovina jednotlivých detektivů poměrně velkou úlohu, ve filmu hraje spíše vedlejší part. Oddělení Q se tentokrát snaží zjistit, co má společného mladý romský uprchlík z České republiky (změna oproti předloze) se zmizením úředníka podezřelého ze zneužívání mladistvých. Ve filmu skutečně uvidíte české romské herce, hlavní zápornou roli dokonce ztvárnil Zdeněk Godla! Když si zvyknete na kontrast dánštiny s českými nadávkami (protože nic jiného od našich herců prakticky neuslyšíte), čeká vás docela slušná podívaná. Pokud jste ale viděli předchozí filmy, jistě si uvědomíte, jak jsou noví Carl s Asadem oproti geniální původní dvojici nevýrazní. Stejně jako celý film. Slušný, ale bohužel zapomenutelný. ()

Galerie (55)

Zajímavosti (2)

  • Film se natáčel v České republice, zejména v Praze. (Yardak)

Reklama

Reklama