Režie:
Roman PolańskiHudba:
Jerry GoldsmithHrají:
Jack Nicholson, Faye Dunaway, John Hillerman, John Huston, Perry Lopez, Burt Young, Bruce Glover, Joe Mantell, Roy Jenson, Diane Ladd, Darrell Zwerling (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Záhada, skládanka, vzrušující pocit nejistoty a tápání, labyrint klamných stop, stejně jako hold americkému černému filmu a detektivnímu příběhu natočenému v stylu retro. To všechno nabízí slavný americký film, jehož děj se odehrává v Los Angeles v roce 1937. Soukromý detektiv Gittes, vyšetřující obvykle manželské nevěry, se ujímá komplikovaného případu, který slibuje cosi nezvyklého – a také se postupně mění v případ vraždy. Gittes jde za rozřešením velmi tvrdohlavě, přes varování slovní i fyzická... Detektivní thriller byl natočen v roce 1974 a dodnes představuje mimořádnou ukázku perfektního filmového řemesla, na níž se podílejí všechny složky: od scénáře Roberta Townea (který byl oceněný Oscarem) přes kameru Johna A. Alonsea a herecké výkony Jacka Nicholsona, Faye Dunawayové a Johna Hustona, až po strhující režii Romana Polanského (Nůž ve vodě, Hnus, Ples upírů, Tess, Rosemary má děťátko, Pianista). (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (640)
Hned vedle Pianisty nejlepší film od Polankiho, ale přece jenom se neubránim dojmu, že už jsem několik podobných filmů viděl. Čínská čtvrť má akorát smůlu, že jsem jí viděl až po nich, takže mi na tom nepřišlo nic výjmečnýho, snad jenom výkon Jacka Nicholson je zase vynikající, ale jinak mě ani moc nedostal šokující pointa, i když jsem jí nečekal ()
„Zabudni na to. Je to Čínska štvrť.“ Ku cti tvorcov slúži, že hoci som v Čínskej štvrti nikdy nebol, v drsnom konci som aspoň trocha chápal Jacka Nicholsona v ďalšom z jeho povestných „veľkých“ výkonov a jeho „stratu“, ktorú zahral bez slova. K tomu režisérovo cameo v nezabudnuteľnej scéne s nosom (fakt nechcem vedieť, ako to urobili) a od prvých minút silná, dusným džezom podfarbená atmosféra (ktorá sa ale ku koncu stráca). A tiež je fajn vidieť „Rockyho švagra“ vo filme, ktorý sa nevolá ROCKY. Ale dosť ma to nudilo/minulo, čo ma prekvapilo, lebo staré Polańského filmy mám rád (od SLEPEJ ULIČKY cez HNUS po samozrejme totálne bomby ako ROSEMARY MÁ DIEŤATKO). O 7 rokov starší noir Lawrencea Kasdana ŽIAR TELA ma bavil oveľa viac. ()
Jeden z těch případů, kdy jsem si vědom kvalit nějakého filmu (četl jsem mj. kus jeho scénáře a chovám k němu nejhlubší respekt), a přesto mě nedokázal oslovit tak, jak bych si přál - Čínskou čtvrť jsem zhlédl čistě ze studijních důvodů, aby mě nakonec prostě jen nebavila a celkově mi nesedla. Vadila mi tam spousta úplně náhodných blbostí, typu to příšerně vytrhané obočí Faye Dunawayové, a celkově jsem se hodně musel nutit do toho to dokoukat. Jeden z těch klasických filmů, k nimž jsem si cestu bohužel nenašel... ()
Ostudné chování americké filmové akademie v praxi. Poctivé řemeslo a kouzlo čehosi víc, mnohem víc, zkrátka úžasný zážitek jako ze starých časů, kdy plášť s vyhrnutým límcem a klobouk do čela měly styl jaký už nikdy nikdo nevzkřísí. Krása nejen v podobě Faye Dunaway a k tomu mistrovské cítění mága Jerryho Goldsmithe. 90% ()
Kdo strká nos, kam nemá, může o něj přijít. Polanského poslední film točený na území USA, v němž Nicholson na můj vkus a na roli, co hraje, nějak málo pije a ještě míň kouří. Určitě se shodneme na tom, že filmu noir sluší černobílá, nicméně k dokonalosti mi navíc ještě scházela nějaká konverzační jiskra, která by zapálila to spalujícím žárem vyschlé L.A. A ten konec? „Forget it, Jake, it´s Chinatown.“ A nebo taky Sharon Tate.. ()
Galerie (151)
Zajímavosti (51)
- Jack Nicholson nosil ve filmu košile s vyšitým "Jake Gittes", aby se do postavy lépe dostal. (Kulmon)
- Hudbu pro film původně složil Phillip Lambro, ale producent Robert Evans ji na poslední chvíli odmítl použít. Jerry Goldsmith tak měl na zkomponování hudby deset dní. (HellFire)
- Role Evelyn Mulwray (Faye Dunaway) byla původně zamýšlena pro Ali MacGraw, manželku producenta Roberta Evanse. O roli však přišla poté, co se s ním rozvedla a provdala se za herce Stevea McQueena. (ČSFD)
Reklama