Kamera:
Brett JutkiewiczHudba:
Brian TylerHrají:
Samara Weaving, Adam Brody, Mark O'Brien, Henry Czerny, Andie MacDowell, Melanie Scrofano, Kristian Bruun, Nicky Guadagni, Elyse Levesque, John Ralston (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Grace (Samara Weaving) si bere za muže Alexe Le Domase (Mark O'Brien), pohledného a úspěšného mladíka z bohaté rodiny, která své jmění získala vymýšlením a prodejem deskových her. Leckterá dívka o takovou lásku a její svatební naplnění marně usiluje či aspoň tajně sní. Grace navíc tímto sňatkem konečně získává rodinu, protože krutý osud z ní před časem učinil sirotka. Le Domasovi sice nepůsobí úplně běžným dojmem, ne každý z nich se z tohoto sňatku raduje, ale Grace je šťastná a zamilovaná a tak tomu nevěnuje příliš velkou pozornost. Po svatebním obřadu se Grace dozvídá, že je nyní již téměř oficiální součástí rodiny Le Domasů. A aby její přijetí bylo úplné, musí si s nimi ještě po půlnoci zahrát některou z jejich tradičních rodinných her, kterou si sama vylosuje. A její volba padne na hru na schovávanou. Pravidla jsou jednoduchá, nevěsta se musí schovat tak, aby ji do svítání nikdo z její nové rodiny nenašel. Jak prosté. Grace ale netuší, že zatímco si ve velkém sídle Le Domasů hledá vhodný úkryt, její budoucí příbuzní a jejich služebnictvo vytahují různé střelné, bodné i sečné zbraně. A jen co dozní tradiční „Před pikolou za pikolou nikdo nesmí stát“, vyrazí na lov nevěsty, který má skončit velmi krvavým zapikáním. Grace naštěstí brzy pochopí, která bije, a rozhodně svou kůži nechce prodat lacino. Když zdánlivě křehkou nevěstu zaženete do kouta, nemůžete se pak divit, když se začne bránit. Tahle svatební noc bude krvavá a dlouhá a je dost možné, že na jejím konci nezbydou žádní živí svatebčané. (Cinemart)
(více)Videa (5)
Recenze (579)
Ready or Not mě velmi příjemně překvapilo, a to především proto, jak umně kombinuje napětí, gore a humor. Ve výsledku se ale nejedná o žádnou krvavou taškařici – humor je filmem sice prostoupen dost, ale rozhodně z děje nedělá úplnou frašku, spíš mu dodává nadhled a zvyšuje tím divácký zážitek. Příběh je sám o sobě dostatečně promyšlený a nastolená mytologie byla rozhodně zajímavá. Ze začátku mi to přišlo lehce o ničem a na první nadechnutí jsem z toho trošku cítil smrádek fádnosti – dopředu jsem počítal s mnoha nedostatky a dírami –, ale tím, jak se příběh vyvíjel, se tyto zdánlivé nedostatky začaly hezky vyjasňovat a pomalu do sebe vše krásně zapadalo, až jsem musel uznat, že je to vlastně promyšlenější, než jsem předem čekal. Měl jsem pocit, že rozehraná zápletka nemůže utáhnout celovečerní film, ale naštěstí měl děj připravená esa v rukávu. Jak stopáž plynula, užíval jsem si to víc a víc a i samotné zakončení bylo více než uspokojivé. Ready or Not je morbidně zábavná laskomina a opravdu kvalitní komediální horor, který stojí za to vidět. ()
V normálních rodinách se nevěsta vede k oltáři a po svatebním veselí se koná svatební noc. V nenormálních rodinách je to maličko jinak: podle zavedené tradice si nový člen rodiny vytáhne kartu s nějakou prima společenskou hrou, absolvuje se naháněcí akt v rozlehlém starobylém sídle, nazývejme jej "hra na schovávanou", kdy je využit pestrý arsenál sečných a palných zbraní, načež orgastickým vyvrcholením pro ženicha a celé jeho fanatické příbuzenstvo je ten nepříjemný fakt, že je vdavek chtivá mladá paní obětována na oltáři. Z filmu cítím radost i zklamání. Film se nehodlal příliš brát hororově vážně, vydatně a horlivě koketuje s parodií a černou komedií a napětí i strachování se o hlavní hrdinku považuje za nedůležité. Samaře Weaving bílé svatební šaty sluší, o to víc, jsou-li potřísněny krví. Její nesympatická vizáž ji spíše předurčuje do rolí mrch než do hodných putěk, její herecký výkon určitě dobře kontrastuje s šílenci kolem ní. A partička je to (herecky a osobnostně) pestrá. Tvůrci si vzpomněli, že noblesně stárnoucí Andie MacDowell kdysi hrála v komedii "Čtyři svatby a jeden pohřeb", tudíž vsadit na tematickou "příbuznost" byl vcelku zajímavý tah. Henry Czerny, protagonista těch nejpodřadnějších filmů, dokáže být příslušně šílený a navrch přidává krapet démoničnosti, Adam Brody působil všelijak, jeho herecký rauš byl přijatelný, pokud jde o zástupkyně sexappealu, jsou k mání Melanie Scrofano, půvabná je především její roztomilá zmatenost po požití psychotropních látek, a Elyse Levesque, která přidává i uhrančivé pohledy, příznivci zlověstných babizen si jistě oblíbí Nicky Guadagni. Postav je ještě o něco víc, za zmínku stojí ženich Mark O´Brien, ale i neotřele pojaté služky, obsazené hvězdičkami Hanneke Talbot a Daniela Barbosa. Režisérské duo Matt Bettinelli-Olpin a Tyler Gillett svoje řemeslo poměrně ovládá, na kontě mají toho pomálu, ovšem celkem vědí, co točí. Hudebně Brian Tyler spolehlivě dodává hravé tóny, nepříjemná skladba, co provází hru, je mrazivým vrcholem stran hudební produkce. Zabití už takového vrcholu nedosahují, jsou málo nápaditá, závěrečné vyústění je pak z kategorie těch bizarně groteskních. Kamera chce diváka atmosféricky uzemnit, neškodilo by lepší nasvícení. Pomatená rodinka je zábavná i něžně zvrhlá, tak přejme jejím stvořitelům, aby i napříště dali vale tradičnímu pojetí zlomových okamžiků v lidském životě. 8/10 ()
Čistokrevná odlehčená hororově komediální zábava, jaká už tu dlouho nebyla. Tvůrci tímto složili reparát za nepříliš povedený Devil's Due a navázali na svůj segment z první antologie V/H/S, kterým na sebe před lety poprvé upozornili. Krvavá nevěsta je vkusná taškařice, jež hravě využívá vlastně tak trošku nablblého námětu (který se ale zcela akurátně hodí pro film, jenž se nebere smrtelně vážně), panoptika ujetých zbohatlíků a nesmírně sympatické hrdinky v podání Samary Weavingové. Výsledkem je svižná jízda, které se jen těžko odolává. Osobně bych možná uvítal, kdyby to bylo ještě o trochu divočejší, ostřejší a ulítlejší (zas tak krvavé, jak se budou snažit naznačovat někteří mainstreamoví komentátoři, to fakt není). Jakmile se ale hrdinka dostane do ráže a začne neskutečně roztomile fuckovat na všechny strany, jdou veškeré výtky k ledu. Užil jsem si to moc. ()
Vzpomněl jsem si na filmy Sama Raimiho, tedy na ty jeho dobré filmy, a nepřestával jsem málem až žasnout nad tím, jak dobře se bavím. Krvavá černohumorná schovávaná rozhodně umí překvapit i napnout a nebýt pár trochu slabších a předvídatelnějších částí (útěk do lesa), neměl bych co vytknout. Kromě Samary Weaving (na rozdíl od netflixovské The Babysitter je tentokrát za hrdinku a mě napadá, že oba filmy toho mají hodně společného a byl by z nich ideální program na celý večer) a dalších sice méně známých, ale výborně (se) bavících herců, musím vyzdvihnout hudbu Briana Tylera, která dělá v pravých chvílích tu pravou atmosféru. Scéna rituálu a toho po něm je bez přehánění nezapomenutelná. ()
Fakt si neviem predstaviť, že by z tej témy šlo vyťažiť ešte menej a ešte tuctovejšie. Plusové body za Samaru a ústredný song, inak pre mňa (lebo to vyhypovala väčšina mojich obľúbených) asi sklamanie roku. Tieto filmy sú jedna zmála retro vecí, o ktorých som dúfal, že zostali zabudnuté v 90.tych rokoch a už sa nevrátia. 55% ()
Galerie (25)
Photo © Fox Searchlight Pictures
Zajímavosti (14)
- Na konci filmu hraje „Love Me Tender“ od Stereo Jane. (Duoscop)
- Grace (Samara Weaving) ujede autem minimálně několik stovek metrů, přesto jí starší řidič v pohodě během pár vteřin dožene. (Zix.)
- Ve filmu měli cameo scenáristé Guy Busick a Ryan Murphy, kteři si zahráli ve videu o tom, jak používat kuši. (Puxina)
Reklama