Režie:
Steven SpielbergScénář:
Tony KushnerKamera:
Janusz KamińskiHrají:
Ansel Elgort, Rachel Zegler, David Alvarez, Ariana DeBose, Rita Moreno, Corey Stoll, Brian d'Arcy James, Maddie Ziegler, Mike Faist, Ana Isabelle (více)VOD (3)
Obsahy(2)
West Side Story vypráví klasický příběh o vášnivé rivalitě dvou pouličních gangů a romantické lásce dvou mladých lidí v prostředí New York City roku 1957. (Falcon)
Videa (3)
Recenze (185)
Nejsem úplně obdivovatelem těhlech doslovných remaků. Je mi jasné, že díky tomu se stěžejní dílo kinematografie jako je West Side Story dostane spíše i k dalším generacím, ale ocenil bych originálnější tvorbu. Je tu zároveň hodně vidět jak má Spielberg v oblibě původní film a hodně ho ctí. Choreografie je velmi povedená a neokoukané tváře se poměrně hezky uvedly, jenom ty zavedenější to trošku kazily, protože například Ansel Elgort je u mě zaškatulkovaný jako takové netvárné dřevo a West Side Story na tom nic nezmění. Na druhou stranu mám pocit, že Rachel Zegler a Arianu DeBose uvidíme ještě mnohokrát v nadcházejících letech. Celkově mám z West Side Story spíše smíšené pocity. ()
Páči sa mi Spielbergova hravosť. Je to zručný režisér a látku uchopil dobre. Aktualizoval pomerne presne starý muzikál, ktorý ale považujem v rámci doby kedy vznikol za trošku trefnejší, údernejší a sviežejší. Tento film ( hoci vzdáva poctu pôvodnému dielu aj starým muzikálom) má mnohé kvality ktoré sa dajú pripísať formálnemu spracovaniu. Tiene, závesy, šaty...všetko je tam v pohybe. A za toto klobúk dole. A Rachel Zegler je pre mňa o dosť krajšia ako Natalie Wood. Ale inak je to pomerne priamočiary film. Kedysi som sa tejto novodobej adaptácií Rómea a Júlie tešil. Teraz mi príde trošku fádna a zastaralá. Bez nových nuáns a bez nových myšlienok, ktoré by v dnešnej dobe mohli skutočne zarezonovať alebo upútať. Premisa nenávisť je zlá a láska je silnejšia myslím dnes ako zápletka nestačí. Hudba je stále skvelá. Choreografia je perfektná. Ale pôjdem si to pozrieť znova? Myslím si, že ak, tak si radšej vyberiem originál. A to je na Spielbergov formát trochu škoda. Najviac ma ale dostal Ansel Elgort. Celý čas mi prišiel veľmi mechanický. Ako keby sa spievať a tancovať musel učiť. Do toho temperamentu diela sa trestuhodne nehodí. A pri spievajúcich číslach som sa musel usmievať... strašne mi totiž pripomínal Eduarda Khila a jeho Trololo song. ()
Ako to je u Spielberga zvykom, každý jeden záber je úžasný a prekrásny, nádherne sa na to pozerá. K tomu úžasná hudba a nezabudnuteľné piesne, proste paráda. No najväčšou slabinou muzikálov sú tradične scenáre, inak tomu nie je ani tu. Aj v tom rauši, keď som bol okúzlený hudbou a obrazom, mi proste niektoré veci v príbehu veľmi vadili. Rovnako to, samozrejme, bolo aj pri origináli, ťažko tu už bolo niečo v tomto smere vylepšovať. Láska je všemocná, dá sa uveriť, že len čo sa na seba pozreli, boli do seba paf. Po dvoch vetách nasleduje bozk, to je fakt na hlavu, ale dobre. Ale POZOR SPOILER hneď ako jej zabije brata, tak mu to prepáči a vyspí sa s ním??? To je proste moc, za toto päť hviezd dať v žiadnom prípade nemôžem. Tých slabých miest v scenári je samozrejme oveľa viac, hlavne k záveru sa začnú dosť kopiť. Ďalšou vecou, ktorá mi dosť vadila, boli kulisy, ktoré dávali dosť jasne najavo, že toto je natočené podľa divadelnej hry. Tie polorozpadnuté steny budov pripomínali skôr povojnový Berlín, navyše s výnimkou úvodu mi tam chýbalo viac komparzu v uliciach. Taký vyľudnený New York no neviem. Dosť to tam všetko pôsobilo umelo, vrátane Ansela Elgorta, ktorý vyzerá ako nesympatický slušňák, nie bitkár, čo bol v lochu. Rachel Zegler je peknučká, aj keď na moju obľúbenú Natálku z originálu nemá. Zaujmú aj niektorí herci z gangov, no veľmi ma potešila Rita Moreno. Mám to rád, keď sa v remaku nájde úloha aj pre nejakého herca z pôvodného filmu. V polke filmu som vážne uvažoval nad plným hodnotením, ale nie, keď ho odo mňa nedostal originál, nedostane ho ani Spielberg, aj keď určite horší nie je. ()
Well well well takže tu máme souboje dvou mladistvých klubů Mladého hlasatele v 60. letech o newyorská Stínadla. Jedni jsou polští a další portoričtí přistěhovalci, přičemž je to všechno tak nějak jedno, protože celý ten nebeský plácek bude za pár týdnů gentrifikován bagrem. Do toho se napravený delikvent Tony zamiluje do sestry šéfa vedlejšího gangu, která je ale přisouzená plachému portorikánci, společně plánují zmiznout, zatímco znepřátelené kluby si chtějí dát konečně rozhodně do držky s výsledkem, který definitivně vyřeší, kdo bude šéfem čtvrti po těch pár dní, než to tam město nechá zdemolovat do mrdek. To všechno sleduje transexuál z úkrytu. Jestli tohle není moc psů na jednoho zajíce, tak nevim. Ono se asi počítá s tím, že muzikál tohle všechno unese, protože všechny tyto zápletky a podzápletky mají jen motivovat k oněm tanečním a pěveckým částem, na které se všichni jistě velmi těšíme. Skutečnost je taková, že zatímco ty taneční jsou skutečně famózní, ty pěvecké části jsou totální gulag. Film se nám tak rozdělí do dvou naprosto odlišných částí: scén, které bych si mohl pouštět dokola, ve kterých neskutečně sošní jinoši poskakují po čemkoli v okolí, perou se o bouchačku a přestavují policejní stanici v neuvěřitelných choreografiích a scén, kde ze sebe protagonisté rvou příslovečné pěvecké košile v příšerně hloupých a patetických duetech, kde se ani slova nevejdou do melodií, zato se strašně vehementně snaží tahat z těch herců co největší end notes a celé jsou ve zbytečných vejškách. Je to čistej konflikt 5* vs. 1*, takže by se hodnocení dalo rozpočítat dle toho, kolik stopáže zabírá ta která scéna, ale ty pěvecké jsou subjektivně stonásobný a vydržet se dají jenom tím, že se snažíte odhalit, kde tam je zakódovaná ta podvědomá motivace k blowjobu. A pak jsou tam ještě dva další proti sobě stojící elementy. Na straně dobra jsou neselhávající anamorfní čočky a řádně promazaná ramena kamerových jeřábů nejlepšího choreografa ze všech, Janusze Kaminského. Jakkoli jeho posedlost protisvětly už zde dosahuje takové úrovně, že ve scéně souboje o pistoli jsou už dvě slunce svítící proti sobě. No a na straně tmy je Ansel Elgort, který bude dle mě vynikajícím charakterním hercem někdy po čtyřicítce, kdy ten jeho dramatický pohled bude možné spojit s nějakými ostřejšími rysy a ošlehanějším projevem. V současné době bohužel nemá charisma. Působí jako šprt, který zná scénář z paměti pozpátku, chodil dva roky šest dní v týdnu do pěvecké školy, půl roku jedl jen vaječné žloutky, ale nepřináší do filmu vlastně žádnou osobnost. PS: paradoxně nejsympatičtěji vychází z filmu postava fízla Krupkeho, který tam musí ty bandy přehnaných dementů hlídat, dělat jim andělíčka policajta na tanečních šibřinkách a oni si z něj dělaj pořád srandu, ačkoli on má zjevně vůči nim nikdy nevyslovené pochopení. Stejně tak ten film netypicky obhajuje trestní systém, protože se celý točí kolem postavy, která se vrátila po roce v pasťáku skutečně napravená a moudřejší než ostatní. Člověk by od takovéhoto filmu nečekal zrovna, že bude stát na straně systému. () (méně) (více)
Dost možná zbytečný, ale spielbergovsky precizní přepis muzikálové klasiky. Geniální kamera, nasvícení, kompozice scén i vedení herců. Vše je jak má být a filmařsky není co vytknout, ale záleží na divákově vztahu k původní verzi a tu já nemusím a muzikálová čísla mě ničím nezaujali, přestože v tomto případě jsem alespoň mohl obdivovat filmařskou kvalitu, která v původní verzi nebyla na takové úrovni. Do budoucna bych si ale od Stevena přál nějaký zásadnější kousek. ()
Galerie (68)
Photo © 20th Century Studios / Amblin Entertainment
![West Side Story - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/165/651/165651656_0c2456.jpg)
Zajímavosti (12)
- Mike Faist se původně ucházel o roli Tonyho, než mu byl předložen scénář pro roli Riffa, kterou nakonec ztvárnil. Stejná situace se odehrála u původního snímku z roku 1961 s Russem Tamblynem. (NiWi)
- Ansel Elgort lezl v balkonové scéně po požárním schodišti sám a snažil se přesvědčit produkci, aby mu nedávala žádné jištění. Nakonec však byl jeho požadavek zamítnut. (NiWi)
- Rita Moreno (Valentina) hrála v původním filmu postavu Anity. (D.Moore)
Reklama