Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Lékařský kongres v Paříži, který záměna kufru promění v děsivou noční můru... Americký kardiolog Richard Walker přijede s ženou Sondrou do Paříže na lékařský kongres. Než se stačí v hotelové koupelně oholit, jeho manželka beze stopy zmizí. Dobrodružství, jež nijak statečný muž musí prožít v cizím městě, ho postaví mezi dvě skupiny, usilující získat spínač k atomové bombě a po bok půvabné nekonformní dívce Michelle. Ta propašovala spínač ze Spojených států v letadle, kde však došlo k záměně jejího a Sondřina zavazadla. Tak se do celého případu, kolem něhož francouzská policie jen bezmocně a lhostejně krouží, zapletla nevinná manželská dvojice. Zatímco Walkerovi jde výhradně o záchranu ženy, dívka usiluje o odměnu za nebezpečnou práci. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (262)

castor 

všechny recenze uživatele

Jeho filmy jsou i po letech živě zajímavé, řeč je o Polanského 48 hodinách v Paříži. Židovský tvůrce natočil velmi slušný thriller, ve kterém si dá kardiochirurg Harrison Ford svou poslední klidnou sprchu, po které se leccos změní. Z pařížského hotelu náhle zmizí jeho žena, nikdo mu zrovna moc nevěří, takže se pouští do hledání na vlastní pěst. Výborná práce kameramana odpoutá pozornost i od mírně kostrbatého příběhu, Ford si něco podobného (bezvýchodná situace) vyzkoušel o pár let později v brilantním Uprchlíkovi, Polanski neselhává, atmosféra je zdařilá a tajemná kráska Emmanuelle Seigner (nová žena režisérova života pak zaujala i v brilantním Hořkém měsíci) je ztělesněním někdejších vlhkých snů.. ()

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

Únos manželky se snaží vypátrat v ulicích Paříže americký lékař, který bohužel neumí ani slovo francouzsky. Postupuje podle nenápadných indicií na vlastní pěst, když mu policie nevychází v ničem vstříc. Poměrně slušný krimi thriller s průhlednou zápletkou, který však notně okořenil Harrison Ford a především krásná Emmanuelle Seigner. Rozhodně neurazí a ze starších dílek je to dozajista nadprůměr. 70% ()

Reklama

Douglas 

všechny recenze uživatele

Pro mě osobně zlomový film, který jsem podobně jako jiné své klíčové snímky viděl jen čiročirou náhodou, naprosto mě uhranul a sledoval jsem jej pak pořád dokola. ___ Spojoval v sobě efektivnost hollywoodské a nevypočitatelnost evropské kinematografie, přičemž i ona klasická špionážní schémata dílem využíval a dílem s hravostí ironizoval. Nabídl Harrisona Forda v roli, která v nejčistší podobě demonstrovala jeho nejsilnější hereckou polohu, již pak dovedl k dokonalosti v UPRCHLÍKOVI: Být obyčejný i neobyčejný zároveň, schopný člověk ocitnuvší se v extrémní situaci... zdánlivě zcela neadekvátní jeho možnostem. V situaci, která ho nejdřive dostane na samé dno, ale on se hecne a začne hledat řešení. Řekne se Hitchcock, ale ten nikdy nedospěl k takové míře propojení žánrové hravosti a seriózní existenciální krize, jako je tomu v labyrintickém thrilleru o hledání unesené manželky v pařížském podsvětí, bezmála antitezi 96 HODIN (Taken, 2008). Polanski to naopak zatraceně dobře uměl - a s Fordem se setkali ve správný čas, nemluvě o Morriconeho hudebním motivu. ___ Ano, 48 HODIN V PAŘÍŽI nepatří mezi nejznámější ani nejoblíbenější Fordovy filmy, ale rozhodně je jedním z nejpozoruhodnějších. A ke všemu díky Polanského vedení demonstroval sílu jeho nenuceného herectví mnohem víc než ty filmy, jež ji ukázat měly. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Přikláním se ke straně, která údajnou genialitu tohohle Polanskiho hitchcockovského thrilleru (aspoň zatím) nerozklíčovala, i když za nudu bych to už taky neoznačil. Ford to spolehlivě táhne, Seigner je sexy as hell a jejich pobíhání po Paříži Polanski poskládal z tradičních vděčných scének od návštěv klubů, přes konspirační schůzky v podzemních garážích, po lezení po střechách starých pařížských domů a finále na břehu Seiny. Jen tomu chybí větší drajv - jak prý řekl Polanskimu samotný Ford, spíš než frantic je to moderately disturbed. Ale jasně, že to by neznělo tak efektně. ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Výborná práce, na které mrzí jen to, že je chápána jen jako průměný thriller. Lahůdkově rozehráno, neústupně vedeno a jen trochu silnější schází k dokonalosti. Ford je v pozici chlapíka, jenž se v mžiku ocitl uprostřed absolutního pekla, perfektní, Polanski si ho náramně vychutnává i v momentech, kdy už je řetez neuvěřitelných událostí roztažen do hitchcockovského akčního thrilleru (viz ďábelská scéna na tanečním parketu, ve které jako by Ford řval "co se to ku_va děje, kde to jsem!"). Emanuelle Seigner deifnitivně řadím do žebříčku top sexbomb filmového plátna. ()

Galerie (68)

Zajímavosti (9)

  • Nebezpečné scény na pařížských střechách byly ve skutečnosti točeny ve studiu, kde byla v dekoraci postavena celá cesta útěku hlavních hrdinů. (sator)

Související novinky

Zemřel scenárista Robert Towne

Zemřel scenárista Robert Towne

03.07.2024

Přichází smutné zprávy z Kalifornie. Ve věku devětaosmdesáti let odešla legenda mezi hollywoodskými tvůrci a držitel Oscara i Zlatého glóbu za legendární snímek Čínská čtvrť, scenárista Robert Towne.… (více)

Reklama

Reklama