Režie:
Roman PolańskiKamera:
Witold SobocińskiHudba:
Ennio MorriconeHrají:
Harrison Ford, Emmanuelle Seigner, Dominique Pinon, Yves Rénier, John Mahoney, Jimmie Ray Weeks, Alexandra Stewart, Betty Buckley, Marcel Bluwal (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Lékařský kongres v Paříži, který záměna kufru promění v děsivou noční můru... Americký kardiolog Richard Walker přijede s ženou Sondrou do Paříže na lékařský kongres. Než se stačí v hotelové koupelně oholit, jeho manželka beze stopy zmizí. Dobrodružství, jež nijak statečný muž musí prožít v cizím městě, ho postaví mezi dvě skupiny, usilující získat spínač k atomové bombě a po bok půvabné nekonformní dívce Michelle. Ta propašovala spínač ze Spojených států v letadle, kde však došlo k záměně jejího a Sondřina zavazadla. Tak se do celého případu, kolem něhož francouzská policie jen bezmocně a lhostejně krouží, zapletla nevinná manželská dvojice. Zatímco Walkerovi jde výhradně o záchranu ženy, dívka usiluje o odměnu za nebezpečnou práci. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (261)
Pro mne snímek zůstává jedním z nejlepších neo-noir filmů 80. let s oblíbenou Emmanuelle Seigner a Harrisonem Fordem. Povrchním pohledem je to možná slabší Polanského film. Jeho příběh nepřekračuje velmi solidní staromódní thriller navzdory nepopiratelné řemeslné dokonalosti. Režie se drží při zemi a nadchne v detailech, jako v závratné scéně přes střechy Paříže s latentním nebezpečím pádu a neokázale vzdává hold americké klasice. Polanského Socha Svobody pro Hitchcocka ve stínu Eiffelovy věže? Produkce: Warner Bros ()
Výborný Ford - průměrný Polanski. Pokud hledáte podobný námět, zkuste TAKEN je dynamičtější, akčnější a do poslední chvilky napínavější než Polanskiho FRANTIC a i když víme, jak to dopadne, nestíháme o tom přemýšlet, protože Pierre Morel nevynechal jediný záběr, který by nebyl do detailu promyšlený. ()
"Žádný mrtvý tak nesmrdí už za 12 hodin. Dokonce ani Dédé." Kde nepomůže recepční, komisař Moulin ani ambasáda, tam pomůže Michelle. A tím se dostáváme k jedinýmu důvodu, proč se občas na 48 hodin zastavím v Paříži. Michelle je prostě úžasná a čas strávený s ní mě prostě baví. Horší je to s panem doktorem, záměnou kufrů a hledáním manželky. Nic z toho mě nijak zásadně nebavilo, ale s Michelle bych hledal rád. Jen si nejsem úplně jistej tím, jestli bych chtěl něco najít. ()
S cizí ženou v cizí Francii.. Může se to stát i vám a nepomůže hotelový detektiv, ambasáda ani komisař Moulin. Záměnou kufrů na letišti je zoufalý Ford po hlavě vržen do nebezpečné hry plné absurdního humoru (vystřihování z rodinného fota na policejní stanici, střecha), typického pařížského feelingu a bohužel i postupně uvadajícího tempa. Při pohledu na manželku Harrisona jsem si vzpomněl na vtip, jak přijde chlap, na policii nahlásit zmizení vlastní ženy. Policista ho požádá, ať uvede její popis. A muž říká: „Je těsně před důchodem, vysoká asi tak metr padesát, má plnoštíhlou postavu, řídké vlasy, dioptrické brýle, pod nosem ji raší knír, kulhá na pravou nohu a má problémy s alkoholem. Jak tak nad tím přemýšlím, strážníku, víte co..? Ani ji nehledejte…“ ()
Myslel jsem si, že to bude lepší. Kór, když na režisérské stolici vidíte Polanského a v hlavní roli Harrisona Forda. Téma je totiž klasické. Líbánky, náhlý únos ženy a stopovačka. Jenže ta stopovačka tady byla hrozně divná. Vlastně dost nezajímavá a taková jako když vlastně ani stopovačkou není. Harrison se tady tak nějak prolítal k finále, ani nevím jak, a těch 48 hodin pekla ukončil tak nějak frk frk a nic z toho. ()
Galerie (68)
Zajímavosti (9)
- Harrison Ford si myslel, že Frantic je zavádějící název filmu, protože scénář neměl zběsilé tempo. Navrhl, že vhodnější by byl název „Moderately Disturbed“. Romanovi Polanskému se to nelíbilo. (sator)
- Na nátlak studia byl původní sestřih zkrácen o 15 minut a nafilmován nový závěr. (oje)
- Kameraman Witold Sobocinski a režisér Roman Polanski sa nechali inšpirovať Občanom Kaneom (1941). Prebrali jeho druh osvetlenia, bohatstvo kompozície a hĺbku obrazu. (classic)
Reklama