Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Sedmnáctiletý Tomáš má rád koně a trpělivě se o ně stará. Ve volných chvílích sní o drsné romantice skutečných kovbojů. Netuší, že právě on pomůže odhalit pachatele skutečné loupeže. (oficiální text distributora)

Videa (5)

Rozhovor 3 - Jan Přeučil

Recenze (81)

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Na dobu vzniku téměř odvážné dílo. Kovbojové, koně, zbraně... Typy postav jsou ve svých charakterech roztomile naivní. První část filmu připomíná spíše romanci jako od Šrámka, naštěstí přišla i dramatická linka děje. Pobavil mě Jiří Sovák, jenž je mimo jiné ve svých 38 letech už starý. Naopak trpím na konci scény s koňskou honičkou. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Vůbec to není špatný film. Jen tak na okraj - zajímavostí je, že dost padesátkových filmů je barevných a zrovna tomuto snímku by barvy hodně pomohly. Zvláště proto, že se natáčí v úžasných lokacích. Také mě napadlo, že by tohle klidně mohl být předchůdce seriálu Dobrá Voda. I ten statek mi připadal podobný. Nejen lokace ovšem zaujaly. Honičky na koních byly velmi dobře zvládnuté. Vlastně celá okolní příroda včetně koňských jízd byla jak z Vinnetoua. Jen ty dozvuky kopyt byly fakt příšerné. Dokonce mi k tomuto hodnocení stačila i vcelku slabší zápletka a to i jejím průběhem řešení. ()

Reklama

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Kdo by od táboráků neznal ústřední píseň. "Seno a stáj, tak voní náš kraj, i do oblak máš tu blíž, a nad údolím, kde zdvihá se dým, dusot koní uslyšíš..." Myslím, že právě ta mírná naivita je ve filmu na místě. Je to prostě láska k dobrodružství, k boji s bezprávním, ke koním, k hrdinům bez bázně a hany, ba i k těm proradným padoušským skunkům, bez kterých by žádné opravdové dobrodružství nemohlo fungovat. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Mnohem dříve, než československá kina stačil zaplavit nebývalý kult dnes již legendárních "mayovek" a jim příbuzných westernových story, se v našich luzích a hájích objevil film, který sice neměl za hrdiny ani ušlechtilé pistolníky, ani proradné kovboje, ale docela obyčejného koňáka, co se čirou náhodou přimotá k zločinu. Nevím, v čem je SMRT prvoplánová agitka nebo nezdařená parodie, není ani jedno, ani druhé, minimálně ne v tom, co se odráží na jeho výsledné kvalitě. Kriminální zápletka až překvapivě eliminuje jakékoli špionážní téma, nadmíru zajímavým se pro současného diváka jeví do jisté míry také již dokumentární vhled do slatiňanského hřebčína a dalších lokalit. Nepochybně rozhodující veličinou jsou pro film herecké výkony, které v obsazení Lukavského, Sováka, Růžka, Dubského i třiadvacetiletého Rudolfa Jelínka nemají v čem zklamat. Implementace barevného (!) širokoúhlého formátu posílila celkový vizuál Polákova snímku, zahaleného vůní rodokapsových dobrodružství, v nichž kraluje plavovlasá Maud, zákeřní bandité a nekončící prérie. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Já na to čuměl jak tele na nový vrata. Velmi vydařený příběh ve westernovém obalu s kriminální zápletkou sice z počátku jenom tak přicmrdává, ale postupně přidává na obratkách. Předfinálová část filmu je asi úplně nejlepší. Sice mě přijde trošku divné jak to cajti všechno tak rychle ošefovali a kde se vzali tu se vzali, ale přiznávám, že Jelínek cválající na koni českou krajinou a do toho vypravěč čtoucí tehdy kultovní rodokaps mě uměj rajcnout i po letech. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (15)

  • Dle vyjádření Jana Přeučila byla jeho postava Franty předabována proto, že prý tehdy dle mínění režiséra Jindřicha Poláka jeho hlas neodpovídal roli. Rozhodnutí o předabování Jana Přeučila velmi nemile překvapilo. (offlineman)
  • Film sa súbežne točil vo formáte CinemaScope a v štandardnom akademickom formáte (1,37:1) kvôli kinám bez širokého plátna. Vyhotovili sa dva zvukové mixy: monofónny a štvorkanálový, ktorý sa bohužiaľ nezachoval. (BlueNeon81)
  • Režijní debut Jindřicha Poláka a zároveň filmový debut Jana Přeučila. (M.B)

Reklama

Reklama