Reklama

Reklama

Zítra vstanu a opařím se čajem

  • Velká Británie Tomorrow I'll Wake Up and Scald Myself with Tea
TV spot 2
Československo, 1977, 93 min

Kamera:

Jan Kališ

Hudba:

Karel Svoboda

Hrají:

Petr Kostka, Jiří Sovák, Vladimír Menšík, Vlastimil Brodský, Marie Rosůlková, Otto Šimánek, Valerie Chmelová, Slávka Budínová, Josef Větrovec (více)
(další profese)

Satirická komedie Zítra vstanu a opařím se čajem režiséra Jindřicha Poláka byla inspirována vědeckofantastickou povídkou Josefa Nesvadby. Ústředním motivem příběhu je pokus několika bývalých nacistů, žijících díky tabletám proti stárnutí v době, kdy je možné překonávat časoprostorové rozdíly, dopravit Hitlerovi vodíkovou bombu a změnit tak dějiny. Film je mimořádně náročný na trikovou stránku, v ději, několikrát se vracejícim z budoucnosti do minulosti a naopak, se setkáváme se stále přibývajícími dvojníky hlavných postav, především však dvojčat Jana a Karla Burešových, představovaných Petrem Kostkou. Jako agilní, ale přesto smolařšti nacisté se představí Jiři Sovák, Vlastimil Brodský a Vladimír Menšík. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

TV spot 2

Recenze (438)

Šandík 

všechny recenze uživatele

Výborný film, ve kterém sice sem tam něco zaskřípá, ale člověk se při jeho sledování rozhodně nenudí. Vedle skvělých fórů a promyšleného děje určitě stojí za pozornost propracovanost reálií: skvěle zvládnutý hlavní stan, dobře zahraný Hitler, atmosféra kosmického "letiště", nehledě ke spoustě roztomilých drobností. Vedle neodolatelných hereckých výkonů hlavních postav jsou nezapomenutelné i některé epizodní roličky, například řidič v podání Petra Nárožného... Celkový dojem: 80% ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Skvelý námet, ktorý nebol dotiahnutý k dokonalosti, ale film sa celkom vydaril. Vždy som chcel aby vznikol veľký film na túto tému, návrat v čase, zvrátiť chod dejín práve u Hitlera... Prvá polovica filmu fajn, druhá už zbytočne prekombinovaná. Želal som si viac scén z 2. svetovej a niečo podobné ako keď Hitler vydesene sleduje osudy nemeckého národa na plátne. Tá scéna bola naj. Film 70%. ()

Reklama

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejlepších českých komediálních sci-fi/fantasy filmů své doby, který se může hrdě vyhřívat na výsluní vedle takových klenotů, jako PANE, VY  JSTE VDOVA, ZABIL JSEM EINSTEINA, PÁNOVÉ či ČTYŘI VRAŽDY STAČÍ, DRAHOUŠKU. Zábavný a promyšlený scénář a dokonalý herecký koncert slavného tria Sovák, Menšík, Brodský. Plus výborná dvojrole pro Petra Kostku. Polákova klasika z období zlaté éry československých komedií. ()

Sten2 

všechny recenze uživatele

Námět je perfektní. Nedokážu si představit, že by si na takovou věc v dnešní době někdo v ČR troufnul. Obsazení stejně tak perfektní. Hitler jeden s nejpodobnějších, které jsem kdy viděl. Technicky úžasné - scény, ve kterých je Kostka dvakrát jsou velice dobře udělané. Nelze vůbec poznat předěl obrazu a to byl rok 1977. Bohužel film, ač ho mám moc rád, sráží veliké scenáristické nelogičnosti. Když se "evil" Bauer dusí, nesnaží se dostat do vedlejšího pokoje, aby mu dal vědět. že se dusí. Místo toho dělá div né kotrmelce na posteli, aby ze sebe ten zatrolený rohlík dostal. "Good" Bauer ho konečně najde (ještě živého), ale než aby mu pomohl ((Heimlichův chvat...), tak běží pro doktora. Cirkusáci hážou nože na kus prkna postaveného proti dveřím a jako bonus mají trampolínu na střeše a přijde jim moc fajn jí dát co nejblíž okraji - jo "safety first". Hitler a jeho banda kámošů jsou až neuvěřitelně hodní, když nechají muže tmavší pleti (Menšík) běhat po bungru a třikrát vysvětlovat, že jim vlastně přišli pomoct. Na to, že se s raketami dá létat časem kam se zachce, tak mají dost chatrný bezpečnostní systém. Nějaká prevence proti odcizení neexistuje. "Evil" Bauer pomáhá bandě fašistů a trošku mu nedochází, že jestli Hitler vyhraje 2. sv. válku, asi mu ty peníze budou k ničemu, protože se zřejmě ani nikdy nenarodí. Takových věcí je tam strašně moc a každým dalším shlédnutím člověk najde další. Film je skvělý, ale po těch letech je na něm vidět velká naivita. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Je asi trochu zvláštní, že 8 let po vzniku Zabil jsem Einsteina, pánové... šel do kin další film, v němž se cestuje do minulosti, aby se tam ovlivnila budoucnost (a v obou navíc hraje jednu z hlavních rolí Sovák), ale jinak mi oba filmy přijdou dostatečně svébytné a odlišné, aby to "ospravedlnilo" vznik tohoto Polákova "epigona". Má to výtečné obsazení, hraje tam příjemně pohodová Svobodova hudba, potěší tam vidět dobovou Prahu (rozhodnutí točit několik scén na střeše Kotvy - která je zde vydávána za terasu bytu - mi ale přijde jako bizar, jehož smysl nechápu), stejně jako krásný exemplář vozu Mercedes-Benz 220 D [W115], v němž se prohání Menšík, a udiví i výskyt telefonu v nákladním voze Škoda-Liaz 100.47, který ve filmu řídí Nárožný. Po stránce humoru mi to ale moc vtipné nepřijde, a od chvíle, kdy se Kostka/Bureš poprvé vrátí do současnosti, to sice začne být nejzajímavější, ale současně to nedává smysl, protože se tam nedodržuje princip, že změny v minulosti ovlivní budoucnost (např. Sovák/Abard je v minulosti zabit, ale přesto se v přítomnosti opět vyskytuje, a takových nesmyslů je tam víc), ty scény s Hitlerem v bunkru jsou strašně trapné (Hitler například mluví dokonale česky, ale jeho vojáci pak už mluví normálně německy), a celkově mi přijde debilní i to, že se ve filmu cestuje do minulosti stylem vesmírné turistiky, tedy tak, že raketa normálně letí ze Země do vesmíru a postavy mají na sobě skafandry, a až ve vesmíru najednou raketa zmizí do minulosti, aniž by se film jakkoli obtěžoval ten mechanismus vysvětlit. Takže když si shrnu nepůvodní námět, nevtipný humor a nelogický děj, vyjde mi z toho nakonec jen dost slabá komedie, které si osobně moc necením, a opět jsem si potvrdil můj odvěký názor, že Češi sci-fi nikdy moc neuměli. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (54)

  • Záběry s artisty se točily na střeše obchodního domu Kotva. Natáčelo se i v hotelu Intercontinental v Praze a v Karlových Varech. (M.B)
  • Ve scéně, kdy se převrhne "biorozpouštěč" do vany s mrtvým Karlem Burešem (Petr Kostka), zůstane na dřevěném obkladu skvrna. V dalším záběru už tam není. (Chegi)
  • Když se Jan Bureš (Petr Kostka) probouzí na smetišti a nastupuje k řidiči (Petr Nárožný) do kamionu, požádá ho, jestli si může zatelefonovat. V tu chvíli je záběr na telefon systému AMR, který se v době natáčení zatím pouze testoval. Systém AMR (Automatizovaný Městský Radiotelefon) vyvinula firma TESLA v polovině sedmdesátých let minulého století. Tato síť sloužila původně hlavně pro komunikaci pracovníků Spojů a později i vysokých státních úředníků. Byla vypnuta v roce 1999. (PaulxH)

Související novinky

František Peterka 1922 - 2016

František Peterka 1922 - 2016

25.11.2016

Ve věku 94 let zemřel herec František Peterka. Narodil se do rodiny bankovního úředníka a modistky. Narozdíl od svých kolegů, kteří museli v rodině bojovat o své místo na divadelních prknech, u něj… (více)

Reklama

Reklama