Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Řezbář Geppetto vychovává oživlou loutku Pinocchia jako vlastního syna. Pinocchio však není zrovna nejvzornější klučina a nechá se lehce svést k rošťárnám, díky nimž prožívá nespočet napínavých dobrodružsví. Jednoho dne je podveden, unesen a honí ho bandité tajemným světem plným neuvěřitelných nestvůr – z břicha obří ryby se přes zemi hraček dostane až na pole zázraků. Podaří se Pinocchiovi uniknout a splnit si svůj sen stát se opravdickým klukem? (Bohemia MP)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (59)

tron 

všechny recenze uživatele

Mnohí sa dodnes nevylízali z traumy, ktorú im v roku 2002 spôsobil Roberto Benigni Pinocchiom... a už je tu Benigni s Pinocchiom zas! Neuveriteľné. Aj keď uznávam, že často to vyzerá skôr ako nová verzia Ostrova Dr. Moreaua (alebo pokračovanie Tuska od Kevina Smitha). Obesený Pinocchio, gigantický ženský slimák s búdkou zanechávajúci za sebou slizkú stopu, Pinocchio hádžuci veľké kladivo do hlavy malého chlapíka (pardon, cvrčka), zmutované čierne humanoidné zajace nesúce rakvu pre chlapčeka: to sú veci, ktoré len tak z hlavy nedostanete. Som si istý, že mnohí budú šokovaní, znechutení a vulgárni. Myslím si ale, že ak by to robil Terry Gilliam, tak by vraveli o uhrančivej vízii. Takto si z toho robia srandu. ja som niekde uprostred. ()

Sawy 

všechny recenze uživatele

Mimořádně divné, bohužel ale ne v tom směru, v jaký jsem doufal. Garroneho Pinocchio není subverzivním přepracováním pohádkové látky, ale nepříliš funkčním hybridem mezi onou podvratností a čistým přepracováním toho, co dobře známe z Disneyho. Občas vystrčí růžky nečekaně kruté filmařské řešení a rozvolněná struktura coby dědictví předlohy tentokrát více akcentuje onu rovinu funkční integrace dřevěného panďuláka do společenského dění, fakt jsem ale čekal nějaké ozvláštnění, které celého Pinocchia posune na jinou rovinu (vždyť by z toho mohl být třeba úplně nádherný horor!). Protože takhle dost dobře nechápu, proč to Garrone točil. A vlastně nevidím moc rozdílů mezi tímto a hladivě konzervativními Disneyho remaky svých vlastních animáků. 60 % ()

Reklama

kajas 

všechny recenze uživatele

Příběh neposlušného dřevěného panáčka, který se chce stát chlapcem, mi nijak nepřirostl k srdci ani díky roztomilé Disneyho verzi, a už vůbec ne po četbě italské předlohy, která mě v dětství vlastně docela vyděsila. Od Garroneho jsem očekávala příklon právě k hororovým prvkům hojně přítomným v knížce a z výsledku tak rozhodně zklamaná nejsem, nevím ale, co budou na některé opravdu temné scény říkat rodiče s menšími dětmi. Snímek jde totiž do našich kin pouze s českým dabingem (o původní znění jsme bohužel byli ochuzeni i na Dnech evropského filmu, což mě zarazilo a docela mrzelo), čímž jde distributor jasně naproti právě nejmladším divákům. Ti budou dost pravděpodobně vylekaní, zaražení a po dvou hodinách patrně velmi znudění. Garrone přitom dokáže vykouzlit vizuálně působivé obrazy, některé epizodky ale mohl klidně vynechat a přidat tak na tempu rozvláčného vyprávění. Snaha dobrá, ale nic víc. ()

Streeper 

všechny recenze uživatele

Já se na to tak strašně těšila. Pinocchio nepatří mezi mé nejoblíbenější pohádky, vždy mi přišla taková strašidelná a depresivní, ale podle mě je to pro filmaře obrovská výzva co se živého filmu týká. Tihle je ale bizár. Do kolen mě dostal cvrček velikosti batolete, hlemýždice a mluvící tuňák. Možná na to jen nejsem zvyklá kvůli Disney, ale tohle bylo na mě moc. Až na tohle a pár malých drobností je to vizuálně ale krásně zpracované. Pinocchio vypadá realisticky a opravdu povedeně. Nicméně jako celek se mi to nelíbilo. Bylo to příliš dlouhé, negativní, depresivní, nic pro mě. Disney je za mě pořád lepší a doufám, že další live-action Pinocchio bude povedenější. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Režisér Garrone ve své kariéře střídá sociální dramata s pohádkami. Benigni je zde jak vyžaduje tradice této nejslavnější italské národní pohádky pohádek křehký a dobrosrdečný. Pinocchio je digitální. Má ukazovat touhu každého vytvořit něco lepšího než je naše okolí. Tu obří hlemýždici, která zanechává klouzavou slizovou stopu bych chtěl mít doma. Garrone pohádku odkouzluje a zpomaluje, což samozřejmě neuvítají široké masy. Garrone režijně zbavuje pohádku magična a kouzelnosti a dělá ji méně odsýpavou. Minusem je ponurá popisnost a umělé atelierové prostředí. Vyniknly bídné životní podmínky předchozích generací. Pohádka klade otázky jaký je rozdíl mezi robotem a člověkem, mezi náhlým stvořením Bohem a postupnou evolucí. O pocitech sociálního vyloučení, vracení se ze světa zpět za rodiči a neschopnosti jim vyjádřit lásku a vděk. Žánrově to je směs sociálního dramatu a fantasy. Je zde hodně výchovných řečí a strašení dětí. ()

Galerie (92)

Zajímavosti (7)

Reklama

Reklama