Reklama

Reklama

Laurie Strode (Jamie Lee Curtis) tak dlouho utíkala před tichým vraždícím monstrem jménem Michael Myers, až se rozhodla změnit taktiku. Přestala utíkat, začala bojovat. Nalákala Michaela do dokonalé pasti. Ta sklapla, jenže… Příběh filmu Halloween zabíjí začíná v okamžiku, kdy předchozí film skončil. Těžce zraněná Laurie odjíždí v doprovodu dcery a vnučky do nemocnice a v protisměru se k jejímu hořícímu domu řítí hasiči. V jeho útrobách je v ohnivém pekle uvězněný zabiják, který ji pronásledoval celý život. Bohužel, nejen kočky mají sedm životů. Uběhne pár minut a Michael Myers už zase chodí ulicemi města, které se připravuje na halloweenskou noc, a úspěšně zvyšuje počet svých obětí. Zpráva o tom, že z její pasti unikl, se dostane i k Laurie, která si je jistá, že když Michaela porazila jednou, porazí ho i podruhé. Jen bude potřebovat pomoc. Bude ale nutné přesvědčit obyvatele městečka, aby se Myerse přestali bát. (Cinemart)

(více)

Videa (14)

Trailer 3

Recenze (367)

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Na jednu stranu je to celkově strašně debilní, ve dvou scénách dokonce nezáměrně vtipné a jako prostřední část trilogie vůbec nikam neposouvající hlavní dějovou linku (s výjimkou úplně poslední minuty, kdy konečně zařve jedna z hlavních postav). Jenže na straně druhé... na té je tu mistr Carpenter s nadupaným soundtrackem, s naprosto luxusním retro intrem, vracející nás do roku 1978, a hlavně nesmrtelným Myersem, co po vzoru Terminátora vykosí třetinu Haddonfieldu, aniž by se při tom jenom zpotil. Největší průser filmu zcela určitě vězí v pojetí tolik diskutovaného lynčujícího davu. Ten se vymkne kontrole a pro vytouženou pomstu se nebojí jít přes mrtvoly dalších nevinných lidí. Chápu, o co Greenovi šlo a ve filmu ta myšlenka jasně zazní, ale proč věnovat tolik pozornosti vedlejším postavám, aby se v závěru stejně ukázaly jako neschopná hovada, to mi hlava nebere. Odsunutí Laury Strodové na vedlejší kolej mě překvapivě tolik nesralo, ono už něco podobného bylo v Halloweenu z roku 1981. Pořád je tu totiž Mike - hrůzu a respekt budící zvíře, nezastavitelný kombajn a chodící mlýnek na maso, který když se objeví na scéně, prostě víte, že to pro zúčastněné nedopadne dobře. Ale jako celek má tenhle Halloween zkrátka až moc velký masařky, díky nimž svoje hodnocení nedokážu vytáhnout z průměru. Takže asi tak. P.S. Bojový úkol pro nadšence vysokých bodycountů. Dokáže mi někdo z vás spočítat celkový počet killů? Třeba se mýlim, ale při klasickém postupu  jsem napočítal 10 mrtvých, plus 12 hasičů a dalších nejméně 10 při závěrečné férovce, to jest nejméně 32 mrtvých. Ale pravděpodobně jich bude o něco víc. Prostě JATKA! :) ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Možná chápu rozpaky a výtky mnohých nespokojených diváků, ale já jsem byl spokojený. Když totiž víte, co čekat, pak nemůže dojít na zklamání. Michael Myers je nesmrtelný už od druhého dílu z roku 1981, a tak podivovat se po letech nad tímto faktem je zhola zbytečné. Pozorný divák si ale všimne i zdůvodnění. Myers není postava z masa a kostí, nýbrž zosobněné zlo živené strachem. Na druhou stranu stále se jedná o slasher, tudíž co od takového snímku očekávat? Zabijáka a kupu mrtvol. Obojí zde je. A dobře, že Myers také sleze z plátna, jelikož pak by to byl jen čistý masomlejn. Film je napínavý od začátku až do konce, má neklidnou podzimní atmosféru, smrt se vznáší nad městem. Vraždy jsou stylové odpovídající sečným a bodným zbraním. OK, hlavy nelítají, ale práce se zářivkou je chvályhodná. O něco slabší než předchozí díl, věřím však, že třetí tuhle trilogii důstojně uzavře. Osobně nechápu, proč se na to dívá ten, kdo nebyl spokojen s předchozím dílem, ba co hůř, tento žánr ho neoslovuje. To je přece ztráta času! Ale každého volba... A snad i zbytečné nářky na rasovou korektnost. Předpokládám, že Američané skládající se ze všech ras světa to vnímají jinak, než my. A když se nad tohle povznesete, není co řešit. Těším se na třetí část. p.s. v jednom komentáři jsem se dočetl, že jsou tam hodní černoši a bílý dav, co lynčuje. Tak to se autor hodně špatně díval. Kromě černochů jsou totiž ve zfanatizovaném davu i Asiaté. ()

Reklama

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Co jinýho si pustit na halloweenskej večer než nejnovější Halloween zabíjí. Michaela Myerse jsem měl vždycky rád. Ale ruku na srdce, tohle už je prostě jako ždímání suchýho hadru. Michael sice killí o 106 a má celkem vysokej bodycount, stejně tak ale zabíjí scénář a chování některých postav. Ikdyž s tím se už tak nějak počítá. Jamie Lee Curtis je tady jen aby se neřeklo. Film na mě působil hrozně samoúčelně a postrádal jsem jakýkoliv náznak napětí či atmosféry.  Jelikož je ale Michael Myers nesmrtelnej tak věřím, že se ještě dočkáme spousty další pokračování, sequelů, prequelů a nebo taky remake - tak to třeba vyjde někdy příště. Třeba už příští rok kdy na nás D.G.Green chystá Halloween Ends. Podívat se na to sice dalo hlavně díky vydařeným vraždám ale nebudu tenhle film zbytečně nadhodnocovat jen kvůli tomu, že je tam Michael Myers. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Je to z mé strany otřepaný hodnotící soud, ale některé franšízy by měly zemřít, protože nedokážou nalézt způsob, jak uchopit ústředního zabijáka. Zatímco z Freddyho anebo Chuckyho se staly popkulturní ikony, které v přiznaně pokleslých dílech slouží ke glosování dějin audiovize, různé reinkarnace Michaela Myerse trápí sebe i své publikum. Výborná halloweenská trilogie (H1 + H2 + H20) uchopila maskované monstrum psychoanalyticky, jako návrat vytěsněného, spojeného s rodinou a traumaty, násilí provázala se sexualitou. Pokračování od čtverky dál - s výjimkou H20, samozřejmě - zase ze slasheru učinila rodinné drama, maskovaný postrach s nožem v ruce se v nich kvůli nadpřirozeným prvkům (runy a tak) proměnil v naprosto běžné nesmrtelné osmdesátkové monstrum ala Jason ze sequelů PÁTKU TŘINÁCTÉHO. Zombieho remaky byly pro změnu hixploatace, ale odvyprávěné z perspektivy a empatické vůči monstru, jeho zázemí i prostředí. V podstatě šlo o origin story o monstrech utvářených společností (HALLOWEEN 1 - Michael, HALLOWEEN 2 - Laurie), což je koncept, jímž se Rob Zombie vzdaloval carpenterovskému pojetí abstraktního zla (kinoverze H1).__________ David Gordon Green se s H2018 jakoby navrátil ke carpenterovskému přístupu, který ozvláštnil mezigeneračním konfliktem, jenž zároveň umožňoval nepřímo glosovat proměny subžánru na příkladu tří různě poučených final girls. HALLOWEEN KILLS, pokračování H1 (´78) a H2018, do toho všeho hází vidle, a to ke konci i doslova: z abstraktního zla, nezastavitelné a ohrožující síly, činí velmi doslovným a tupým způsobem projekci společenských strachů a úzkostí, zjevnou politickou alegorii (vlivu dezinformací, psychologie lynčujícího davu, strachu z jiného jako strach a teror nadále udržující). Jenže celá významová rovina je neokázalá, chytrá a důmyslná asi stejně jako název filmu, který by asi chtěl něco sdělit o společenských fobiích, ale taky by moc chtěl jako první nějak rozpoznatelnou postavu zabít Afroameričanku a brutálním způsobem odpravit dva fakt stereotypně vyobrazené gaye. Přitom jednotlivé vraždy jsou jednou z mála věcí, která tam za něco stojí (nejvyšší body count v historii halloweenské značky). Úmrtí jsou totiž podána jako procházka historií subžánru, upomínající zejména na omsdesátkové slashery. Navázání na poetiku osmdesátek, kdy by nebyla zápletka, pokud by se všichni do jednoho nechovali jako idioti (HK je ukázkový příklad idiot plot), si ale nelze ani náležitě užít. Místo přímočaré zábavy - vrah kydlí idiot(k)y a na konec stane proti final girl - je fokus soustředěn na město a jeho obyvatele jako kolektivního "hrdinu" projevujícího svou monstrozitu (lynč). V rámci subžánru nezvyklá volba, jenže kvůli ní je vyprávění hrozné rozpadlé a rytmicky i co do tempa nevyrovnané: prolog před titulky má podobu štafety mezi několika postavami, poté se stříhá mezi několika vzájemně neprovázanými liniemi apod. Obdivuji ambice, snahu se subžánrem něco dělat, přitom se odkazovat na jeho bohatou historii a snažit se fungovat jako relevantní politický a společenský komentář, ale ve všech ohledech HK selhává. Green a spol. by se mohli podívat na NOVOU NOČNÍ MŮRU, jak se aktualizuje slasher a utváří komentář ke společenské funkci strachu v hororech. Halloween Bores. () (méně) (více)

kingik 

všechny recenze uživatele

Michael Myers se odmítá smířit se svojí derniérou a podniká brutální atak na svoje rodné městečko Haddonfield, kde si před 40 lety vydobyl pověst zrůdně bezcitné vraždící mašiny. Kdyby ale jeho vražedné řádění a běsnění doprovázel ještě navíc sofistikovaný scénář, respektive jakkoli dějově rozvinutý a v nějakém ohledu zajímavý až neprobádaný, neminuly by jeho opětovný pochod zkrvavenými nočními halloweenskými uličkami uznalé ovace. Takhle divákovi zbývá nejvíce se těšit na to, kolik pověstný maskovaný zabiják zamorduje nožem a rukama lidiček a jak mohutný obsah pojme gore. A v tomhle ohledu toho není rozhodně málo. Pověstný zabiják Myers v minulosti prošel leckterými béčkovými produkcemi a na jeho krvavých dobrodružstvích se vystřídala pěkná řádka režisérů nejrůznějších, povětšinou však značně podružných kvalit. Na příhodné zabijácké světlo ho z marastu devalvujících produkcí až v lepší kvalitě, nikoliv však vrcholné, vytáhl dvojnásobně Rob Zombie. Myers mu nepřímo poděkoval, že hororovým fanouškům vrátil jejich ikonu, v roce 2009 se s ním rozloučil a nadále lačně vyčkával, kterého režiséra si na své brutální cestě pěškobusem stopne příště. A v roce 2018 režisér David Gordon Green vycídil jeho ostří, omyl mu prostředkem na nádobí jeho upatlanou masku a zatelefonovalo se Jamie Lee Curtis, jeho neméně slavné filmové sestře Laurie Strode, že se chystá velký filmový návrat hororového monstra, co jí v podstatě udělalo kariéru. Zásadním prohřeškem tohoto filmu je nulová konfrontace Myerse s Laurie. Ti dva se spolu tentokrát vůbec nesetkají(!). Laurie většinu svého skromného času proleží v nemocnici, odstavená od přímého dějství. Snímek bezprostředně navazuje na předchozí počin z roku 2018, kdy kontinuálně sledujeme dění o halloweenské noci poté, co byl náš starý dobrý zabiják domněle zlikvidován, Lauren je převezena do místní nemocnice, kde nad ní bědují dcera a vnučka. Do celé záležitosti se pochopitelně vmísí místní policie a také obyvatelstvo, které zná Myerse z dětství. A rozvášněný a zfanatizovaný dav provede tažení, které má monstrum, dost odolné a nezničitelné, jednou provždy zastavit. Film v tomhle ohledu nebyl nikterak zajímavý, scenáristicky připomínal nehotový patvar, který režisér toužil ideálně zformovat, načež nejvíce jeho úsilí vyniká brutalitou a krvavou sondáží zohavených těl. Napětí má podobu stagnace, přece jen se dostaví. Scenáristický zmar nejvíce odnese finále. Je znát, že scenáristické trio, které je poměrně nesourodé, od posledně jeho členem zůstal Danny McBride i režisér osobně, nemělo v ruce žádný (závěrečný) překvapivý trumf či tah. Oproti tomu vtipně působilo, že v Myersově domě přebývá homosexuální pár, kterému koledníci vyvádějí darebné kousky. Rozhodně je to ale na téměř dvě hodiny méně, než bych čekal. Technicky si film vede velmi zdatně, gore má říz, vraždění není až tak stereotypní, neopomene se na proslulé hudební téma z dílny otce stvořitele Johna Carpentera. A když se zabijákovi sejme v jednom momentu maska, probudí to i zvědavost jak asi vypadá. Režisér si dal i práci nově natočit retrospektivní část pojednávanou ve stěžejním roce 1978, kdy se v Myersovi poprvé probudí vražedné běsnění a zasáhne proti němu policejní hlídka. I tak platí, že scénář je pramálo zajímavý, není si mnohdy jistý, jaké sdělení chce interpretovat, téměř až průměrný a máločím uchvátí. Ovšem je jen a jen dobře, že tvůrci jistým způsobem myslí na důchodové časy u archaické hororové ikony, které se odebrání do ústraní kvapem blíží a stále ji krvežíznivé choutky ani v pokročilém věku neopouštějí.  Počítám s tím, že výši starobního důchodu vysloužilého zabijáka na penzi odhalí následné pokračování. 7/10 () (méně) (více)

Galerie (44)

Zajímavosti (17)

  • Když se Loomis (Donald Pleasence) ve flashbacku pokusí zabít Michaela, pronese pod vousy: „Čistě a jednoduše zlo,“ jako by chtěl ospravedlnit vraždu svou filozofií, kterou předtím v noci vysvětlil. (Takeshi666)

Související novinky

Novinka Ridleyho Scotta v kinech propadla

Novinka Ridleyho Scotta v kinech propadla

18.10.2021

Poslední souboj, nový film režiséra Ridleyho Scotta (Gladiátor, Vetřelec), měl minulý týden v zámoří premiéru a jestli se někdo těšil, že se v budoucnu dočká více podobných historických velkofilmů,… (více)

O čem bude pokračování Halloweenu?

O čem bude pokračování Halloweenu?

30.07.2020

Režisér David Gordon Green nedávno poskytl rozhovoru serveru Total Film, ve kterém odhalil pár detailů týkajících se chystaného pokračování Halloweenu s podtitulem Kills. První zásadní informací je,… (více)

PF 2020

PF 2020

31.12.2019

Tak Le Mans ’66 nakonec v celkovém hodnocení uživatelů ČSFD.cz porazil i oceňovaného Jokera. Není to zas až tak překvapivé, jedná se přeci jen o pozitivnější film, a to máme rádi. Což dokazuje i… (více)

Reklama

Reklama