Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Will Graham, agent FBI, je sice muž středního věku, a přece je již třetím rokem v penzi. Do důchodu odešel po vyšetřování série mimořádně brutálních vražd, kdy se seznámil i s doktorem Lecterem. Ten mu tehdy pomáhal. Will ovšem netušil, že mu pomáhá právě ten, po kom pátrá. Někdejší kolega Jack Crawford má nyní na krku neméně hrozivý případ. Masakr dvou rodin, vždy za úplňku. Do plného měsíce nyní zbývají tři týdny, když Jack požádá Willa o pomoc při pátrání po muži, který je s největší pravděpodobností geniálním šílencem nebo ztělesněním zla. Agent ve výslužbě musí znovu nasadit vlastní život a riskovat bezpečnost své rodiny. Jen tak má šanci Červeného draka vypátrat. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (613)

lesumir 

všechny recenze uživatele

V podstatě jakože první příběh Dr. Lectera, pokud nebudu pocitat tu americko francouzkou sracku Hannibal - Zrození. Hopkins ma docela malo prostoru, ale i on tomu dava trochu tajemna. Je to spravne vystizeny Thriller, kteremu moc pomohl Ralph svym dokonalym pojetim, opravdu jsem se ho bal, takoveho cloveka bych potkat nechtel. Za to ale Norton to utahl jen prumerne, se mu nejspis moc nechtelo, ale vysledkove nadprumerny thriller s dobrym obsazenim, kde zminim jeste napriklad H. Keitela. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Na rozdíl od řady renomovaných kolegů si myslím, že tohle je důstojný zástupce hanibalovské série. Ralph Fiennes se v rolích záporáků (i když tady za to "tak docela nemohl") solidně vyžívá a umí je prodat s (ne)uvěřitelnou přirozeností. Pravdou je, že komunikace Lecter - Graham nefunguje tak skvěle, jako když s kanibalem mluví a řeší případ Starlingová, ale to je jen taková malá kaňka, protože jinak má tenhle film skoro vše, co by měl správný thriller obsahovat. ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Červený drak- první kniha Thomase Harrise, jenž představila světu Hannibala Lectera- se už se jedné adaptace dočkal. Vznikla v roce 1986, jmenovala se Manhunter, režíroval jí Michael Mann a kvůli problému s právy se zde Lecter jmenoval Lecktor. Tato adaptace byla ovšem (naprostým právem) zastíněná skvělým Mlčením jehňátek z roku 1991. V roce 2001 se poté Mlčení jehňátek dočkalo pokračování v podobě Hannibala, o rok později ovšem došlo právě na novou adaptaci Červeného draka. Červený drak přitom předchází událostem Mlčení jehňátek a chronologicky se tak odehrává jako první, jde ale zároveň o poslední film, kde se v roli Lectera představil Anthony Hopkins. Ten se nicméně s rolí Hannibala Lectera rozloučil důstojně a především je Červený drak velmi povedenou záležitostí, která sice nedosahuje kvalit předchozích dvou filmů s Hopkinsovým Hannibalem, konečně ovšem dorazila povedená adaptace tohoto románu. Jestli má Červený drak z roku 1986 něco lepšího než Červený drak z roku 2002, je to určitě režie- místo Michaela Manna druhé zpracování Červeného draka režíroval Brett Ratner, což je takový ten typ tvůrce bez výrazného tvůrčího přístupu a především měl před Červeným drakem zkušenost pouze s prvními dvěma díly Křižovatky smrti a komedií Otec rodiny. Přesto se ovšem Ratnerovi podařilo natočit důstojný závěr trilogie, kdy to vše ovšem spočívá v tom, že se Ratner snaží do jisté míry napodobit přístup Jonathana Demmea k Mlčení jehňátek. Je to poznat především v tom, že se Ratner snaží podobně jako Demme zachytit v detailech obličeje postav. Přitom všem to ovšem celé opět působí jinak, stejně jako když se v rámci Hannibala s nástupem Ridleyho Scotta na režijní židli změnil tvůrčí přístup. Ratner je ale pořád v případě Červeného draka očividně spíše rutinní režisér. Obě zpracování Červeného draka ale mají něco společného- Dante Spinottiho. U prvního Červeného draka přitom mezi největší kladné stránky patřila právě vizuální stránka. I v případě druhého Červeného draka je vizuální stránka velice podařená, přičemž se ovšem Spinotti nemůže opřít o filmaře, který by měl takový vizuální cit, jaký měl právě Mann. Právě Spinotti tak ve finále může za to, že Červený drak vypadá tak vizuálně úchvatně, přičemž by nešlo o vizuální kopírku původního Červeného draka. Červený drak ovšem výborně pracuje s atmosférou a především má mnohem lepší scénář než Mannův Červený drak. Může za to návrat scenáristy Teda Tallyho, který se po Mlčení jehňátek vrátil k psacímu stroji a napsal opět výtečnou adaptaci Harrisova románu, kdy se opět daří vystihnout atmosféru románu, film se knižní předlohy drží velmi věrně a lehké změny jsou opět využité skvěle. Po vzoru Mlčení jehňátek především Tally dokáže skvěle vykreslit jednotlivé charaktery a jejich minulost, přičemž ale nutně nedbá na veškeré detaily z nich a přesto se mu daří postavy bravurně vykreslit. Nejvíc je to poznat na hlavním záporákovi- Ralph Fiennes válí v roli Francise Dolarhydea. Jeho vynikající ztvárnění schizofrenního vraha, jenž je doprovázen vnitřním hlasem Červeného draka (slavného obrazu Williama Blakea, který též v příběhu sehrává klíčovou roli) se naprosto vyrovná výkonu Teda Levina v roli Buffalo Billa z Mlčení jehňátek, Fiennes má ale oproti Levinovi podstatně více prostoru a má tu navíc jednu podstatnou linku- jeho romance se slepou Rebou McClaneovou je tu prodaná mnohem lépe, než v případě Manhuntera a to i díky silnému výkonu Emily Watson. Právě vztah s Rebou je v porozumění charakteru Dolarhydea naprosto zásadní, protože se ve vztahu s Rebou snaží Dolarhyde potlačit své vražedné choutky, což z tohohle protivníka dělá mnohem komplexnější charakter než pouhého šíleného zabijáka. Fiennes navíc dokáže, aby z jeho Dolarhydea šla nepříjemná atmosféra a jde o výkon, který se téměř vyrovná výkonu Anthonyho Hopkinse. Hopkins je jako Lecter nadále výtečný, háček dost možná tkví pouze v tom, že třetím filmem už Hopkinsův Lecter definitivně něco ztrácí na své výjimečnosti. Hopkins ale nikdy jako Lecter nespadne do karikaturní polohy, přičemž má navíc kliku v tom, že je v rámci celé trilogie v tomto filmu důležitý vlastně nejméně a po vzoru Mlčení jehňátek vlastně funguje jako takový konzultant. Díky zasazení události před Mlčení jehňátek dává film příležitost předvést, proč Lecter tolik nenáviděl pobyt v Baltimorské věznici, jak fungoval před svým zatčením a především se ukáže, jak vlastně Hannibal skončil za mřížemi. Edward Norton jako Will Graham nahrazuje postavu Clarice Starlingové a Graham se tak konečně dočkává výtečného ztvárnění. Norton není William Petersen a dostává své pověsti fenomenálního herce. Jakožto protagonista je Nortonův Graham výtečný a Norton má zde možnost předvést svůj výrazný herecký talent, přičemž jeho scény s Hannibalem Lecterem jsou výtečné. Setkání těchto dvou ikonických herců a dvou mužů, kteří se málem navzájem zabili je výtečná, přesto se úplně nevyrovnají dialogovým konfrontacím Hannibala a Starlingové. Právě i kvůli trochu méně zajímavému tvůrčímu vedení za kamerou. Harvey Keitel je Jack Crawford velmi dobrý, Philip Seymour Hoffman jako Freddy Lounds je fajn, přičemž ovšem v rámci své kariéry předvádí jeden ze svých usedlejších výkonů a Mary-Louise Parker jako Grahamova žena je též velmi dobrá. Potěší i návrat Anthonyho Healda v roli Fredericka Chiltona, jehož konflikt s Hannibalem v následujícím filmu dostává své vysvětlení, háček je ovšem v tom, že v závěrečném momentu tak trochu nefunguje kontinuita. Ale samotný háček tkví už dost možná v tom, že je Hopkins najednou o 10 let starší, přičemž problém je v tomhle ohledu zcela jasný. Celkově ovšem potěší právě tyhle pojítka s dalšími Hannibalovými filmy. Červený drak je důstojnou tečkou za jednou érou s Anthony Hopkinsem coby Hannibalem Lecterem. Ratner bohužel není Jonathan Demme a ani Ridley Scott, přesto se mu ale podaří vybudovat kvalitní thrillerovou atmosféru a jeho lehké přiživení se na přístupu Jonathana Demmea má v tomhle filmu dobrý účinek. Zároveň má Červený drak výtečné obsazení, bravurní scénář, který výtečně adaptuje knižní předlohu a vymazlený vizuál. Problém je tak pouze v tom, že je Červený drak o level slabší než jeho dva předchůdci, Ratner je skutečně pouze slušný řemeslník a celkově Červenému drakovi chybí něco, co by ho udělalo totálně výjimečným. Přesto jde o povedenou rozlučku s Hopkinsem v jeho nejslavnější roli, která rozhodně nedělá své románové předloze ostudu. Naopak dorazila ta lepší adaptace Červeného draka, která má jen smůlu v tom, že navazuje na dva výtečné filmy. Ale pořád jde o velmi dobrý snímek, který velmi dobře funguje i po více zhlédnutích. Jen ten Hopkinsův copánek v úvodních scénách je už tak trochu moc........... () (méně) (více)

Le_Chuck 

všechny recenze uživatele

Rattner nemá gule, aby sa pustil do experimentu alá Ridely Scott a ostáva na svojom piesočku servírovať rutinnú kriminálku sosajúcu popularitu zo svojho predchodcu. Už samotný fakt, že sa vo filme objaví Hannibal Lecter mu dáva navrch nejaké to promile fanúšikov. Navyše ak ide o podstivo odvedenú prácu (a to Red Dragon je), tak môžem s kľudom povedať, že aj cez svoje barbarské kopírovanie, je tento prequel lepší ako Hannibal. Najlepšie nemať žiadne očakávania. ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

(60%) ČERVENÝ DRAK je prequelem k filmovým počinům Mlčení Jehňátek (1991) a Hannibal (2001), takže je dějem oba filmy předchází. Co se týče mého oblíbeného Hannibala Lectora, tak zde hraje spíše druhé housle, nemá tu hlavní roli jako v Hannibalovi z r.2001, ale nevadí. V každé scéně ho určitě potěší vidět. Zde teda už není tak děsivý jako před tím, ale to jeho pravé kouzlo osobnosti naštěstí nevyprchalo. Hlavním šílencem je zde někdo jiný, hraje ho Ralph Fiennes (kterého mám především v oblibě jako Voldemorta z H.Pottera nebo šéfa M z posledních 2 Bondovek). Musím uznat, že mě zde postava Fiennese bavila, ale potenciál k jeho charakteru a nějakého hlubšího poznání zde byl dost nevyužitý. Hlavním vyšetřovatelem a hrdinou snímku je Edwart Norton, který zde určitě sehrál slušný výkon, ale nic, na co bych dlouho vzpomínal. Celkově má tento počin jinou atmosféru než bývá u ságy Lectora zvykem. Rozhodně to má nádech poutavého thrilleru, kterému jistě dopomáhá solidní soundtrack od Dannyho Elfmana, ale to je asi tak celé. Nějaká ta brutalita atd – to je zde umírněno na minimum. Což by nevadilo, ale samotně viděné vraždy tu moc nejsou. Chvílemi je to dost zdlouhavé a finále mě už tolik nepohltilo. Stejně tak celá ta dějová linie se slepou ženou je podle mě zbytečná. Výrazné zápory zde nejsou, jen bych z toho žádnou pecku, kterou bych mohl vidět opakovaně, nedělal. Na 1 shlédnutí je to ideální, nic víc. S přehledem nejslabší Hannibalův film. ()

Galerie (103)

Zajímavosti (44)

  • Nejen z filmu, nýbrž i z knižní předlohy (1981) vyplývá, že "Červený drak" dějově předchází "Mlčení jehňátek" a z této skutečnosti vyplývá řada nesrovnalostí: pistole Glock, ze které střílí v závěru filmu vrah (Ralph Fiennes) na Grahama (Edward Norton), se začala vyrábět až rok po vydání knihy (v roce 1982) a tedy ve filmu neměla co pohledávat. (pjotri)
  • Tržby ze severoamerických kin byly 93,1 milionu amerických dolarů, součet těch celosvětových pak dosáhl 209,2 mil. (NIRO)

Související novinky

Tak kdo si pochutná na člověčině?

Tak kdo si pochutná na člověčině?

06.06.2012

Hannibal Lecter má novou tvář, k tomu konec Spartaka a seriálový Vřískot. Ale popořadě: seriál Hannibal, který na motivy thrillerů Thomase Harrise, zejména pak Červeného draka, připravuje stanice NBC… (více)

Seriálový duel: Hannibal versus Clarice

Seriálový duel: Hannibal versus Clarice

30.05.2012

Každý filmový fanoušek umí k těmto křestním jménům přiradit příjmení. Producenti stanic NBC a Lifetime k nim teď přiradili televizní seriály. O Hannibalovi, jehož první série bude mít 13 dílů a pilot… (více)

Hannibal za Alpami

Hannibal za Alpami

15.06.2005

Konečně máme potvrzené zprávy o natáčení dalšího pokračování osudů nejslavnějšího psychiatra na světě, a jak vás už asi z titulku napadlo, není řeč o Sigmundu Freudovi. Čtenáři románů Thomase Harrise… (více)

Reklama

Reklama