Režie:
Carl ReinerKamera:
Michael ChapmanHudba:
Miklós RózsaHrají:
Steve Martin, Rachel Ward, Carl Reiner, George Gaynes, Reni Santoni, Charlie Picerni, Cheryl Smith, Francis X. McCarthy, Gene LeBell, Wally Brown (a.z.) (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Úchvatná pocta klasickým filmovým gangsterkám. Jako úchvatnou skládanku notoricky známých filmů první poloviny minulého století, natočil režisér Carl Reiner komediální krimi, ve které se v sestřizích představují nejslavnější hvězdy tehdejšího Hollywoodu. Chystal se zavřít na pár dní kancelář, když vtom... je soukromé očko Rigby Reardon (Steve Martin) najat krásnou Juliet (Rachel Ward), aby našel vraha jejího otce. Arogantně geniální v hodnocení stop i bezmocně naivní při setkání s krásnými ženami se pouští do vyšetřování. Přestože občas sejde z cesty, nakonec se s pomocí svého kamaráda Phila Marlowa blíží k rozřešení případu. Před nebezpečnou láskou ale Rigbyho neuchrání ani rady jmenovaného přítele... (Řitka video)
(více)Videa (1)
Recenze (91)
Milujem Noir snímky 50.rokov. Neviem či mám toto brať ako komédiu, alebo ako paródiu na Noir snímky. Ako komédia to rozhodne stojí za vyliž, pretože v hlavnej úlohe je Steve Martin, ktorého považujem za najtrápnejšieho komika. Po pol hodinke som si uvedomil, že sa vo filme objavujú zábery zo starých retro snímkov. Neviem kde autori vzali autorské práva ako na filmy, tak aj na tváre mŕtvych hercov. Každopádne práve to bolo to najlepšie na celej snímke. Nebyť toho tak to ofľusám odpadom. Pretože inak to bola len lacná napodobňovačka skvelých dobových Noir filmov. Inak ostatné je len nuda, dej vás netrápi, všetko je to len zlepenec, aby dávali tie ukradnuté scény hlavu a pätu. Každopádne mám to za sebou a bez ujmi na zdraví. ()
Film s pozoruhodně vysokou koncentrací krásných žen (obzvláště Rachel Ward je zde vyloženě úchvatná), i přesto mě však bohužel moc nebavil. Herectví Steva Martina mě moc nebralo, většinu fórů ve filmu jsem prozíval se znuděným výrazem ve tváři, a povětšinou jsem spíš přemýšlel, jak vlastně asi vznikal scénář takového filmu, než abych se soustředil na jeho děj (pokud zde vůbec lze o nějakém ději mluvit). Pokud jde o mě, za mnohem lepší poctu starým klasickým filmům považuji geniální počiny Final Cut - Dámy a pánové a The Artist. Dead Men Don't Wear Plaid není špatný film a párkrát jsem se tam zasmál, ale podruhé bych se tomu už vyhnul a za zhlédnutí to podle mě bohužel moc nestojí. Btw. potěšilo mě, že jsou na konci vypsány všechny citované snímky. ()
Geniální sestřih, vše do sebe perfektně zapadá. Nepochybuji o tom, že by se našli tací (třeba moje maminka), co by ani v nejmenším nezauvažovali nad tím, že je tenhle film stejný jako naprostá většina ostatních. Že je celý natočený stejným režisérem v určitý časový úsek, a ne že se jedná o úchvatnou skládanku starých, pro milovníky notoricky známých, filmů první poloviny minulého století. Steve Martin exceluje, role mu padne jak ušitá, veškeré dialogy pronáší se smrtelnou vážností a scéna se sypáním kávy je opravdu nezapomenutelná pro všechny (kteří mají tu čest, že ji viděli). ()
Jako pocta mým oblíbeným starým filmům noir je to dokonalé. Styl zpracování je bezchybný, skutečně bych věřil, že všechno bylo natočeno ve 40. letech, no a různé vstupy jednotlivých hvězd černobílých snímků (Ladd, Bogart, Price, Laughton ... a samozřejmě famme fatale - Veronica Lake, Ava Gardner, Joan Crawford ...) jsou většinou geniálně udělané a zapracované do děje. Co se zbytku týče, tak mám trochu strach, že neznat ty staré filmy, tak se moc bavit nebudu, ale to asi tak má být, protože je to komedie určená pro milovníky noirů :-) ()
Mám rád filmy noir, chandlerovky, ale tohle kromě jednoho nápadu nemá ani švih ani vtip třeba oněch chandlerovek. Když Chandler použije větu, poté co Marlowa někdo praštil do hlavy: "Chytil jsem rukama podlahu a roztočil pokoj kolem sebe.", je to vtipné. Když někdo někomu "upravuje" prsa a řekne, že se posunula, je to laciné. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (2)
- Film paroduje snímky: This Gun for Hire (1942), The Glass Key (1942), Double Indemnity (1944), The Lost Weekend (1945), The Killers (1946), Deception (1946), Humoresque (1946), The Big Sleep (1946), Dark Passage (1947), White Heat (1949), Johnny Eager (1941), Keeper of the Flame (1943), The Postman Always Rings Twice (1946), The Bribe (1949), Suspicion (1941), Notorious (1946), I Walk Alone (1947), Sorry, Wrong Number (1948) a In a Lonely Place (1950). (Jan.Kanak)
Reklama