Tvůrci:
Dong-hyeok HwangRežie:
Dong-hyeok HwangScénář:
Dong-hyeok HwangKamera:
Hyeong-deok LeeHudba:
Jae-il JungHrají:
Jeong-jae Lee, Hje-su Pak, Sung-tae Heo, Ha-joon Wi, Yoo-mi Lee, Yoo Gong, Jung Hoyeon, Anupam Tripathi, Yeong-su Oh, Paul Nakauchi, Byung-hun Lee, Donald Chang (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(18)
Obsahy(3)
Stovky hráčů na mizině přijmou zvláštní pozvánku na dětskou hru. Uvnitř na ně čeká lákavá cena, ale může je stát život. (Netflix)
Videa (28)
Recenze (763)
Pohádkově zbohatni nebo se rozbij o studenou podlahu. Jihokorejské bankovky mají zatraceně hodně nul. Ale právě nedostatek wonů po kapsách má jistý gambler, který nastoupí do dodávky a probudí se až uprostřed opuštěného ostrova s číslem 456 na zádech a spolu s dalšími chronicky nespokojenými zoufalci. Jeho sousedem z dětství, emigrantkou ze Severní Koreje, starcem s nádorem v hlavě či potetovaným gangsterem. A tak trochu si zahrají pár eliminačních dětských her. Nespokojení jsou, ale chcípnout ještě nehodlají, i když na někoho z nich čeká na konci pohádková výhra. Jenže ani ta realita venku pro ně není nejrůžovější. Dystopické jihokorejské drama Hra na oliheň po nás chce, abychom tu a tam přivřeli oči, protože mnohé se děje na úkor logiky a scénáristických zkratek. Náročná cesta, která skončí vším, nebo ničím. Lidská přirozenost má zelenou. Za každým počinem je bez obalu pitvaná podstata daných rozhodnutí, která kolikrát nemáme pod kontrolou. Jenže když pak dostane kulku do hlavy ten nebo tamten, nechává mě to chladným. A v druhé polovině série je už patrné dost značné natahování nenatahovatelného. Pro někoho je tenhle projekt předmětem vášnivých diskusí, pro jiné násilnou baštou, pro další výborným psychologickým dramatem, pro mě bohužel nekonzistentním divadlem, které se tváří jako sofistikovaný projev nějaké mnohovrstevnatosti. Nicméně pološílený vizuál, hudební doprovod či choreografie jednotlivých her: tady je to na palec nahoru. Začalo to jako poukázání na třídní rozdíly v asijské společnosti, končí jako krvavé drama, které se celou dobu naklání nad propastí absurdity. Někomu to stačí, já všeobecné nadšení nesdílím. V mnohém nedomyšlený kalkul. ()
Korejci mě zase dostali. Po Království zombie je tu další jejich seriál, který mě zaujal. Je to vážně dost drastické. Místy mi to připomnělo Hunger Games nebo Battle Royale. Náš hlavní hrdina se topí v dluzích a neví, jak z toho ven. Jednoho dne ho osloví záhadný muž a nabídne mu řešení jeho situace pomocí jakési hry. On souhlasí, ale to ještě neví, že to je hra na život a na smrt. Ani další hry nejsou žádný med. Hráčů ubývá a vysněná výhra je na dohled. Některé hry jsou zajímavé, jiné celkem nuda. Je dost zajímavé sledovat jednotlivé hráče, jak se mění a co všechno jsou ochotní udělat pro výhru. Vítěz ale může být jen jeden. Je to celkem otevřené, tak uvidíme, jestli bude nějaké pokračování. "Jaké je heslo?" ()
TV seriál. Velice milé překvapení z korejské dílničky. Taková asijská verze zfilmované únikové hry, povznesená na novou úroveň. Zároveň legenda Netflixu! Po pozvolném rozjezdu v první epizodě, začíná ta pravá jízda, která svým pojetím zaujme nejednoho diváka. Zároveň je snadné se vcítit do psychologie postav a nebrat tento koncept "únikové hry / soutěže" jako sci-fiction v sociálním životě v reálném světě. Myslím si, že by se tohoto konceptu zúčastnil dobrovolně nejeden Čech! | E01 (70%), E02 (85%), E03 (85%), E04 (85%), E05 (85%), E06 (85%), E07 (85%), E08 (85%), E09 (85%) > Průměr: 83% | ()
Konečně jsem taky mohl naskočit na divácky oblíbený Netflix hype train. Hra na oliheň nepřináší nic nového pod sluncem, ale exotické pozlátko zkrátka přiláká každého a i hloupější zástupce IG generation donutí k zamyšlení nad současným stylem života. Předčasný vrchol přichází u emočně vypjatého Kganbu, ale moje nejoblíbenější hra je rozhodně skok do skla. S1: 80% ()
Nerozumím proč je kolem toho takový buzz, je to jen hrozně rozpliznutá variace na kultovku Battle Royale s přidáním sociálně kritického podtextu ala nedávny populární Parazit - což tu moc nefunguje, když všechno kolem Hry je tak přitažené za vlasy, že pak ani ten svět, ani postavy v něm nejsou uvěřitelné ani trochu.Jediný moment kdy mi na těch lidech opravdu záleželo byl díl s kuličkami, ten byl vážně výborný, ale ani ten nic nemění na faktu že tohle by bylo daleko lepší jako jediný film. Nápady na jednotlivé hry jsou zábavné, ale není žádný důvod pro jejich roztahání na osm hodin. Stačilo by to celé zrychlit a vyházet úplně zbytečně dějové odbočky které vůbec nikam nevedou. 5/10 ()
Galerie (177)
Photo © Netflix
Zajímavosti (88)
- Hudba, která často doprovází pořadatele her (ti s maskami), byla inspirována chorálem „Dies Irae“ („Den hněvu“), který vznikl ve 13. století a často se využíval při katolických pohřbech, díky čemuž je asociován se smrtí. (vojtaruzek)
- Replika panenky Younghee je k vidění i ve filipínské Manile. Tentokrát jde o kopii, která vznikla na základě populárního seriálu. Je ale doplněna o detekci pohybu, takže návštěvníci obchodního centra, ve kterém panenka stojí, si mohou zahrát hru ze seriálu. Naštěstí ale bez fatálních následků. (pornogrind)
- Jeong-jae Lee se bál, že Gi-hun bude působit tak hloupě a neschopně, že mu lidé ani nebudou fandit. Vznikla proto scéna s toulavou kočkou, která ukazuje, že je soucitný a má laskavé srdce. (Azurovydrak)
Reklama