Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Drama muže odsouzeného na smrt a ženy, která hledá způsob, jak ulehčit poslední dny jeho života. Sestra Helen pracuje jako sociální pracovnice v černošské čtvrti v New Orleansu. Ve vězení se setkává s cynickým a brutálním vrahem Matthewem Ponceletem pár týdnů před jeho popravou. Její úsilí o pomoc člověku v nouzi se postupně mění ve snahu dosáhnout alespoň zmírnění jeho trestu. Mezi Helen a Matthewem se přitom vytváří zvláštní vztah. Zatímco ona těžce hledá cestu jak překonat vlastní pochyby, musí vězeň přiznat svoji vinu... Silné drama vzniklo podle stejnojmenného bestselleru, v němž jeptiška Helen Prejeanová vypráví osobní zážitky při setkáních s vězni z cel smrti. Scénář k filmu napsal scenárista a režisér Tim Robbins (Bob Roberts, The Cradle Will Rock). Hlavní postavu pozoruhodným způsobem ztvárnila Susan Sarandonová (Atlantic City, Čarodějky z Eastwicku, Thelma a Louise, Nebezpečný klient a Soumrak), která byla za svůj výkon v hlavní roli oceněna Oscarem. Vězně čekajícího na poslední den svého života si zahrál Sean Penn (Nejsme žádní andělé, Hra, Tlumočnice, 21 gramů, Milk). Za svůj výkon v Robbinsově snímku byl oceněn Stříbrným medvědem na 46. MFF v Berlíně v roce 1996. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (294)

salalala 

všechny recenze uživatele

S Robbinsem jakožto režisérem nemám absolutně žádné zkušenosti, tudíž jsem nevěděl, co čekat. A musím říct, že mě ve většině věcí překvapil. Scény, kde by 99 % jeho kolegů tahalo laciné emoce a slzy z diváků, zvládl natočit uvěřitelně, nesentimentálně a přesto lidsky. Neklade otázky, na nic neodpovídá, nikomu necpe jeden názor. Penn je vynikající a nesklouzává k nějaké žádosti o soucit. Podobně skvělá (možná o fous lepší) je i Sarandon, která měla roličku o chloupeček náročnější, protože na rozdíl od Penna se potácí ve vlastních pocitech, v pocitech odsouzeného vraha a v konfrontaci s rodinami zavražděných. Oscar asi po právu. Jediné, co trošku zdržuje, je pomalejší rozjezd a možná až moc dialogů v prostřední části filmu. Někomu může vadit i lehce náboženský podtext, který mě teda tak strašný nepřišel. Na to zda trest smrti, nebo ne, si musí odpovědět každý sám, což mi na tom filmu přijde vůbec nejlepší. Parádní snímek, který má v sobě ukrytou nenápadnou, ale intenzivní sílu. 80% ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Sean Penn je odsúdený na smrť za dvojnásobnú vraždu. Na svoj trest čaká po dobu 5 rokov. Jedného dňa sa rozhodne napísať list radovej sestre Helen v ktorom ju žiada o pomoc. V liste tvrdí, že je nevinný a skutok za ktorý ho odsúdili, nespáchal. Helen pociťuje k mužovi určitú náklonnosť s ktorou sa doposiaľ v živote nestretla. Najmä právnika s ktorým sa pokúsi o nemožné. Dostať Seana Penna z cely smrti. Dead Man Walking je film podľa skutočnosti, ktorý je presne tak aj zahraný. Vďaka hereckým výkonom nadštandardne. Všetko v tomto filme má hlavu aj pätu. Príbeh viac ako slušný a vďaka úplnému záveru divákovi dáva jasne najavo kam a akým smerom má potlačiť emócie. Z môjho pohľadu nebol priestor na ľútosť, ale - sme predsa len ľudia a všetko dokonale vystihujú slová odsúdeného Seana Penna: "Akékoľvek zabíjanie je zlé". ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Jeptiška Helen Prejean zřejmě nikdy nechtěla, aby to došlo až sem. Aby s upřímnou soustrastí a pochopením poslouchala příběhy rodičů zavražděných dětí (spolu se závěrem nejsilnější scény filmu) a aby na druhé straně vnímala pocity muže, který má být za ony kruté mordy zodpovědný. Všestranný Tim Robbins usedl na režisérské křeslo a podle vlastního (a nutno podotknout brilantního) scénáře (předlohou mu byla knihy právě z rukou sestry Helen Prejean) natočil osobitý příběh, který si nebere diváka jako emocionálního rukojmí, nýbrž s ním netradičním způsobem tráví poslední dny, hodiny, minuty muže, odsouzeného na smrt. Robbins ustává i situace, kdy se odsouzený Matthew loučí s rodinou a ve chvílích, kdy nikdo neví, co říct, respektive co by se hodilo říct, udržuje svůj příběh na hranici strhující uvěřitelnosti. Na civilním vyznění dramatu o tom, jak je těžké říci a přijmout pravdu, se pak měrou vrchovatou podílelo zejména herecké duo Sarandon & Penn, opomenout však nelze ani prokreslené vedlejší postavy (rodiče zavražděných teenagerů)!! 80%!! ()

Ainy 

všechny recenze uživatele

Neustále opakuji své dceři, že se nemusí bát čertů ani jiných strašidel, ti "žijí" jen v pohádkách, ale je třeba si dávat pozor na zlé lidi, kterých se kolem nás vykytuje víc, než je zdrávo ... těch by se měla bát ... Jak už jednou povijete dítě, nezbavíte se strachu o něj po celý svůj život, tím jsem si jistá. Doufám, upínám se k té prosbě, že nikoho tak zlého jako byl Matthew Poncelet nikdy nepotká! Umřela bych, srdce by mi to utrhlo ... V tomhle filmu musím vyzdvihnout brilantní výkony jak Susan tak i Seana Penna. Oba to zahráli velmi silně a emotivně až mrazilo. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

"Já a Ježíš to řešíme každej jinak."                                                                                                                                         Film, který zůstal na půli cesty. Tohle mohlo a mělo tnout do živého. Susan Sarandon sice dostala za svůj výkon Oskara, ale pro mne její výkon nebyl přesvědčivý. Tak si říkám, jestli nebylo lepší dostadit to role opravdovou jepťulindu a nechat jí mluvit, jak jí zobák narostl. Chyběla mi proměna. Proměna sestry, která se poprvé setkává s odsouzeným na smrt. Proměna těch, kdo jsou kolem ní a pochopí, proč tak jedná, včetně rodičů. Tam jakoby se ani nepokusila vyložit, proč se snaží pomoct na druhé straně. Silné téma, kterému se bohužel nedostalo důkladného zpracování. Slabinu vidím ve scénáři a hlavně v dialozích. Mne by Susan jako řádová sestra nepřesvědčila. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (21)

  • Yvonne Koslovsky-Golan, autorka knihy "Trest smrti v americkej kinematografii: Zločinnosť a odplata v hollywoodskom filme", uviedla, že aj keď sa verejná diskusia o treste smrti na obdobie po uvedení filmu Dead Man Walking zintenzívnila, film neviedol k „skutočnej politickej alebo právnej zmene“, ale podporila ďalšiu akademickú štúdiu o treste smrti. (Arsenal83)
  • Robbins a Deakins vymysleli vizuálny vzorec na vyjadrenie rastúcej intimity medzi Helenou a Matthewom. Úvodné scény dávali dôraz na pletivo, na ktoré bolo vždy zaostrené, pričom Matthew sa zdal v záberoch vzdialený. V priebehu filmu boli použité objektívy s väčšou ohniskovou vzdialenosťou a zámerné pomalšie jazdy kamier, aby "bariéru" medzi pletivom a Matthewom minimalizovali. Posledný dialóg postáv pred popravou je realizovaný skrz sklo a v zábere sú obaja, nakoľko sa pri snímaní Heleny odráža Matthew v skle. (Biopler)
  • Scéna znásilnění se natáčela celou noc, kvůli tomu, že se odehrává v bahně. Po každém záběru se museli herci osprchovat, znovu obléci do čistého a pokračovat. (don corleone)

Reklama

Reklama