Reklama

Reklama

Námět z černé kroniky doby secese: truhlář, prostitutka, bezelstná láska, zločinné milieu. O skutečnou událost, která se odehrála v Paříži na přelomu 19. a 20. století, se zajímali Jean Renoir, Julien Duvivier i Marc Allégret, ale nakonec ji uchopil Jacques Becker a přetvořil ji do jednoho z ikonických děl francouzské klasiky. (NFA)

(více)

Recenze (7)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Raroh to dobře a hezky vystihl: Hříšní lidé města pařížského. :-) Ještě i ta hudba mi připomínala občas našeho Zdeňka Lišku. Moc pěkný kousek. Se zločiny a zejména vraždou se nám obvykle vybaví velice negativní konotace, o to víc je někdy téměř s podivem, jak tvůrci podobných retro krimi dokázaly k těmto tématům přistupovat se značnou dávkou poezie, romantiky, humoru a celkově odlehčeným nadhledem, který z toho dělá spíše oddechovou záležitost. Zlatá hříva je poválečný francouzský film v celé své kráse se spoustou výborných herců, mezi nimiž kraluje Simone Signoretová ještě v mladém věku plném půvabu, a Serge Reggiani coby sympatický hříšník - mladý dobyvatel podsvětí. Rozhodně spokojenost, avšak pátou hvězdičku si zatím ponechám v rezervě pro jiné případné skvosty této éry. 85% (# Season Challenge Tour 2020: 6. téma – herečka Simone Signoret) ()

Ony 

všechny recenze uživatele

Bohuslav Brouk se v jednom dopisu z australského exilu svěřuje, že ho zhlédnutí Casque d'or v tamější kulturní bídě přivedlo do extáze. A já myslím, že obstojí i v lepších dobách. Je to takové nadčasově sexy. ()

classic 

všechny recenze uživatele

...Ako vlastne jeden sympatický tesár, nakoniec až kamsi na "psí tridsiatok" vyšiel, sa vskutku dozviete iba v tomto francúzskom [ARCI]diele, normálne ako vystrihnutom z klasickej epochy v podobe „Belle Époque,” kam bol v podstate najmä i tento pomerne dosť vrtkavý príbeh situovaný, znamenajúci pre ústrednú predstaviteľku, resp. prostitútku Máriu, alias "Zlatú prilbu" v podaní Simony Signoretovej, nielen akúsi zlatú vstupenku do najvyššej hereckej superligy v rámci svetovej kinematografie, ale zároveň sa tomuto autorovi podarilo naprosto fascinujúcim spôsobom zachytiť vtedajšiu dobu na plných 100%, za čo mu naozaj patrí hlboká poklona, keďže toto spracovanie sršalo neuveriteľnou kinematografickou eleganciou, na akú si teda i obzvlášť potrpím; jednoznačne najlepší titul zo strany Jacquesa Beckera! Kto naopak asi najviac exceloval, bol vyššie pomenovaný: "Aj majster tesár sa raz utne," ktorý si spočiatku svoju lát[s]ku, nastavil ozaj hodne privysoko, a ktorú už následne ani viac nedokázal preskočiť, tak extrémne vysoko rúbal, až povedzme, že dorúbal, ale nebudem ešte príliš predbiehať nasledujúce udalosti; veď to divák naostatok aspoň sám na vlastné oči posúdi, ako sa veci vlastne majú...  Mňa osobne to zasiahlo na absolútne maximum, čo sa pred mojim užasnutým zrakom po celý čas postupne a systematicky odohrávalo, ako by to bolo vystrihnuté z dobového katalógu na prelome storočí → toto stačí raz vidieť, ako o tom sto krát počuť a silný vizuálny zážitok a bohaté dojmy vám vystačia v spomienkach na celý život! • À propos, a toho "nešťastníka" predstavoval Serge Reggiani. ()

Reklama

liquido26 

všechny recenze uživatele

3,5 Určitě hezky natočený film se zajímavým příběhem a silným koncem, ale pro mě to bylo zbytečně moc natahované a obzvlášť ty romantické pasáže mě dost nudily. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Už jsem docela zapomněl, že se takové filmy kdysi točily. Na hřísné lidi z Prahy, Modravy, Kladna či Brna, včetně tisíce repríz, se nedívám, takže nemám srovnání. Nemám asi proto, že nechci. Prostý příběh, dobře natočený. ()

senor 

všechny recenze uživatele

Klenot. Becker byl mistr, škoda že je skoro zapomenut. Spolu s Dírou a Grisbi jeho vrcholné dílo. Jednoduchý příběh, ale tohle nemůže nikdy zestárnout. ()

Reklama

Reklama