Rod Draka - Série 1 (2022) (série)
Režie:
Miguel SapochnikScénář:
Sara HessKamera:
Fabian WagnerHudba:
Ramin DjawadiHrají:
Paddy Considine, Olivia Cooke, Emma D'Arcy, Matt Smith, Fabien Frankel, Ryan Corr, Leo Hart, Harvey Sadler, Shani Smethurst, Graham McTavish, Matthew Needham, Jefferson Hall, Gavin Spokes (více)VOD (1)
Obsahy(1)
O deset let později. Rhaenyra čelí Alicentiným neustálým dohadům o svých dětech, zatímco Daemon a Laena zvažují nabídku v Pentosu. (HBO Max)
Videa (2)
Recenze (96)
Tak to zabili. Člověk získal nějaký vztah k postavám, ale 10ti letý časový skok mnoho změní. Vůbec mi to nesedlo, dějové nitky zpřetrhány a navázat se je za mne nepodařilo. A primárně se řeší politika, bastardi a vlivy lidí/rodů. A dračí polítačky s nějakým tím grilováním to nezachrání. Jak velká škoda... 45% ()
Dobrá epizóda, ale ani zdaleka nie dokonalá. Oproti predošlým dvom častiam bola v mnohých smeroch scenáristicky predvídateľná a zbytočne doslovná. Čo sa týka detí Rhaenyry, stačilo raz či dvakrát poukázať na to, že ich splodila s iným mužom. Tvorcovia to však zdôrazňovali toľkokrát a toľkými rôznymi spôsobmi, že už to bolo miestami otravné. Okrem toho ma príliš nenadchol ani záver, pri ktorom na dôležitom zvrate participovali neznámi aktéri a strážená pevnosť vzbĺkla lusknutím prsta. Celkom by ma zaujímalo, ako sa tam dostali a prečo po prepustení z väzenia jednoducho neutiekli kade ľahšie. Nuž, scenáristická barlička všetko vyriešila. ()
Na změnu hereček si musí člověk chvíli zvyknout, ale nakonec jsem to dokázal vstřebat po jedné epizodě. Sice královně a princezně to malinko ubírá na charismatu a roztomilosti, ale stále se to dá. Chválím nicméně děj, časový skok je opodstatněný a nyní nám seriál nabízí daleko více postav a možná i zajímavější zápletku. Znovu tleskám za výbornou hodinovou epizodu, při které jsme opět během chvilky poznali nové postavy a lehce si k nim vytvořili vztah. ()
Velmi slabý díl, který nikterak nenavazoval na předchozí díl. Rhaenyru hraje velmi nesympatická herečka a jen se prohlubují neshody mezi královnou, princeznou a jejich rozmazlenými dětmi. Princezna má smůlu, že se děti potatily a řeší spoustu problémů s tím spojených. Jinak jsem si užila originální sebevraždu. V tomto díle se zřejmě jen buduje půda pro budoucí boj mezi dětmi. ()
No nechápu, proč zrovna tato epizoda je tak podceňovaná. Larysův závěrečný Shakespearovský dialog se kterým se dá v mnohém souhlasit přestože to je sociopatický přístup, tak sám o sobé je za pět hvězd. Oceňuji nakonec volbu udělat z Velaryonů černochy, protože to dělá z Viseryse a Rhaenyry mnohem větší svině. Jinak obě herečky jsou naprosto fantstické a navázali na předchozí mladší dámy s nadhledem a grácijí. Daemon je dospělejší, usedlejší a vidět ho s kompletně změněným pochodem myšlenek to je něco naprosto fantastického stejně jako interakce s rodinou. Těším se na další epizody. ()
Reklama