Rod Draka - Série 1 (2022) (série)
Režie:
Miguel SapochnikScénář:
Sara HessKamera:
Fabian WagnerHudba:
Ramin DjawadiHrají:
Paddy Considine, Olivia Cooke, Emma D'Arcy, Matt Smith, Fabien Frankel, Ryan Corr, Leo Hart, Harvey Sadler, Shani Smethurst, Graham McTavish, Matthew Needham, Jefferson Hall, Gavin Spokes (více)VOD (1)
Obsahy(1)
O deset let později. Rhaenyra čelí Alicentiným neustálým dohadům o svých dětech, zatímco Daemon a Laena zvažují nabídku v Pentosu. (HBO Max)
Videa (2)
Recenze (96)
Touto cestou by som rád venoval House of the Dragon cenu za najhorší časový posun, aký som kedy v audiovizuálnom diele videl. Preobsadenie nedáva zmysel. Starnú iba určité postavy, nerozumiem že iné nemohli dostať aspoň slušnú masku pri takých rozpočtoch. Krkolomné skákanie v čase a vynechávanie snáď všetkého zaujímavého naďalej hrá prím a začína byť skutočne neznesiteľné. Mám pocit, že na konci seriálu by z neho šikovný strihač dokázal spraviť obstojnejší celovečerák, ako je tento divne zvolený a divákom prezentovaný patvar. ()
Dobrá epizóda, ale ani zdaleka nie dokonalá. Oproti predošlým dvom častiam bola v mnohých smeroch scenáristicky predvídateľná a zbytočne doslovná. Čo sa týka detí Rhaenyry, stačilo raz či dvakrát poukázať na to, že ich splodila s iným mužom. Tvorcovia to však zdôrazňovali toľkokrát a toľkými rôznymi spôsobmi, že už to bolo miestami otravné. Okrem toho ma príliš nenadchol ani záver, pri ktorom na dôležitom zvrate participovali neznámi aktéri a strážená pevnosť vzbĺkla lusknutím prsta. Celkom by ma zaujímalo, ako sa tam dostali a prečo po prepustení z väzenia jednoducho neutiekli kade ľahšie. Nuž, scenáristická barlička všetko vyriešila. ()
Na změnu hereček si musí člověk chvíli zvyknout, ale nakonec jsem to dokázal vstřebat po jedné epizodě. Sice královně a princezně to malinko ubírá na charismatu a roztomilosti, ale stále se to dá. Chválím nicméně děj, časový skok je opodstatněný a nyní nám seriál nabízí daleko více postav a možná i zajímavější zápletku. Znovu tleskám za výbornou hodinovou epizodu, při které jsme opět během chvilky poznali nové postavy a lehce si k nim vytvořili vztah. ()
Zvyknout si na nové tváře, nebylo zase tak obtížné. A vlastně celá epizoda, nebyla špatná. Oceňuji opravdu moc zdařilé draky. Asi nejrealističtější, jaké můžete v TV vidět. V jedné z nejsilnější scén uplynulých epizod, si animátoři řekli o nominaci za efekty. Co se týče děje, tak to neškodné intrikánské ňafání nejspíš skončilo. Teď už se přitvrdilo a je to jen dobře. Přesto není důvod k nadšení. Pořád se nedaří spojit do jednoho celku zajímavé události, s hereckou pastvou pro oči a uši. Doufal jsem, že to, co kdysi předváděla třeba Lena Headey, bude stát na Matt Smithovi. Ale postava Daemona, zatím jen neškodně doutná. Kombinace šokujících zvratů, skvěle napsaných postav a dialogů, byla ingredience, která dávala prvním řadám GoT pořádný říz. V Rodu draka, se tomu tvůrci aspoň trochu přiblížili až teď, v poslední třetině šesté epizody. To je...smutné. Nechci být nevděčný, ale čekám víc. ()
K režii šesté epizody seriálu Rod Draka se vrátil ten zdánlivě nejpovolanější - Miguel Sapochnik. Nejen showrunner (i když pouze pro 1. sérii) celého seriálu a režisér první epizody, ale i režisér některých z vrcholných epizod původní Hry o trůny, konkrétně epizod Tvrdodomov a Bitva bastardů. I díky raketovým skokům v čase poté bylo definitivně říct sbohem Milly Alcock v roli Rhaeneryry Targaryen a Emily Carey v roli Alicent Hightower a přivítat jejich náhradnice Emmu D´Arcy a Olivii Cooke. Skáče se v čase, někdo umírá, někdo se teprve narodí, intriky ovšem pokračují a oheň začíná být v pokrevní linii rodu Targaryen žhavější a žhavější. Právě před Emmou D´Arcy a Olivii Cooke stál nelehký úkol, obě dámy se ovšem svým předchůdkyním dokážou vyrovnat. Především Olivia Cooke má to štěstí, že se z Alicent Hightower definitivně stává zajímavější a komplexnější postava, která si uvědomuje, že její nejstarší syn Aegon II. v podání Tye Tennanta (syn Davida Tennanta) svou povahou může ohrozit mnohé (prozatím dokáže Aegon II. připomenout i všemi milovaného Joffreyho Baratheona). Stěžejní prostor ovšem nadále dostává rivalita mezi Alicent a Rhaenyrou, kdy Rhaenyra v podání D´Arcy dokáže prozatím zůstat nadále zajímavou postavou, především i díky tajemství, které má ovšem spíše blíže k veřejnému tajemství. A jestli je něco velmi zajímavé, je to právě manipulace s dětmi, kdy se rivalita mezi dospělými přenáší právě na potencionální dědice trůnu. Viserys II. v podání Paddyho Considina poté začíná krapet senilnět (maskéři ho uvěřitelně dokázali zestárnout) a naivně věřit ve spojení rodu, který je skrze věčné otázky o následnictví rozdělen ve dví, i díky dvěma ženám se silnou vůli to ovšem jednoduché nebude. V nejvyšších místech ostatně skutečně platí, že se nic neutají snadno a veřejné tajemství je očividné i díky chování jistých osob. Sympatické je ovšem nadále se chytat fantasticky napsaných dialogů, různých konfrontací a i gest, které jednotlivým postavám dodávají něco navíc. Harwin Strong v podání Ryana Corra si tak například táhle celou epizodu v jistých momentech krade pro sebe, jeho bratra Laryse Stronga v podání Matthewa Needhama je naopak po této epizodě nadále snazší nenávidět (nakonec se právě z něj stává takový předchůdce/nástupce Malíčka ze Hry o trůny). Právě Needham si ovšem očividně roli téhle bezpáteřní svině (nebo spíše krysy?) neskutečně užívá, především se ovšem ukazuje, že by se Laryse neměli bát pouze jeho nepřátelé, ale i jeho spojenci. Daemon Targaryen v podání Matta Smitha poté opět dostává nějaké ty vrstvy navíc a ukazuje se, že je skutečně pravděpodobně tou nejkomplexnější postavou z celého seriálu. Sekvence lítání na dracích je fantastická a dokazuje se, že v HBO se na seriálu nešetřilo (představuje se Vhagar, které se neříká královna všech draků pro nic zanic), jeho žena Laena Velaryon v podání Nanny Blondell poté též dostává poměrně dost prostoru a v rámci linky Daemona a Laeny dochází k paralele z první epizody a nakonec i silnému vyvrcholení této linky, které hodně dopomáhá nadále výrazný soundtrack Ramina Djawadiho. Ze šesté epizody vlastně v součtu nejde mít větší radost. Fantastičtí herci mají štěstí v silných dialozích, nadále je poté seriál protkaný spiknutími, vražděním a budováním dnů budoucích. Sapochnik se příště vrátí i k režii 7. epizody, stačí jen doufat, že ve schopném vedení příští týden neklesne..... () (méně) (více)
Reklama