Režie:
Bradley CooperKamera:
Matthew LibatiqueHrají:
Bradley Cooper, Carey Mulligan, Matt Bomer, Maya Hawke, Sarah Silverman, Vincenzo Amato, Michael Urie, Sam Nivola, Brian Klugman, Miriam Shor, Alexa Swinton (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Strhující milostný příběh, který zachycuje celoživotní přátelství dirigenta a skladatele Leonarda Bernsteina s Felicií Montealegre Cohn Bernsteinovou. (Netflix)
Videa (3)
Recenze (121)
Takovou sračku už jsem dlouho neviděl. Sebestřednost Bradleyho Coopera nezná mezí, televizní ořízlý formát měl být asi součástí uměleckého žebrání Bradleyho Coopera o ocenění. Na tohle jsem neskutečně alergickej. Je asi minuta po konci a mám chuť jít odhlásit Netflix za tohle. Jsem sice schopen uznat herectví Coopera, ale psychicky jsem teď v tak agresivním rozpoložení, že nemůžu nic jinýho než dát odpad a nejradši bych téhle pozeřině dal plnou toitoiku a ne jen nějakej odpad. Takhle mě nevytočila ani Síla psa a že to taky byla oscarová žebračka se vším všudy. Fuj tajksl tohle to. ()
Tady asi můžeme chválit Bradleyho Coopera a Carey Mulligan za jejich výkony a nutno dodat, že to bude zasloužené. Problém tohohle filmu pro mě bylo to, že jsem se u něj nudil a když věřím, že skutečný příběh Bernsteina byl zajímavý, tak tady mě vůbec nebavil a neměl jsem potřebu se o něj více zajímat. ()
„Já chci Oscara! …. Já chci konečně ku*va už toho Oscara!“. ___ Ano, kamera výborná, hudba čarokrásná (ale za tu Cooper nemůže), zestaršující masky fantastické. Ale málo platný, chvílemi jsem si připadal jak na pimprlovém divadle, kde se hlavní aktér tak moc snaží, že si ani neuvědomuje, že ta, co měla být až druhá v pořadí, ho drtivé přehrává. Ano, Carey Mulligan si dala Bradleyho velkou boxerkou herecky K.O. po pár minutách, protože ona na rozdíl od něho působila autenticky, přirozeně a nepotřebovala k tomu tip top prostetika. A marně jsem se snažil celou dobu určit, o čem to vlastně mělo být. Aby to bylo o géniovi v objetí múz, který byl zároveň tak trochu kokot, na to je to příliš vágní a neurčité, kde se postavy jen tak míhají, přicházejí a odcházejí a nic z toho neplyne. A jestli to mělo být o magické síle hudby, tak snad jenom ve scéně z katedrály, jinak se na mě ujištění, proč byl Bernstein tak velký skladatel, ani vlastně za celou dobu nepřeneslo. Ale možná to tak Cooper chtěl, podle úvodního titulku, že „…umělecké dílo neodpovídá na otázky, ale vyvolává je…“, a já mu jenom křivdím, že. Ale sorry Bradley, občas mám právo i na trocha povrchního diváckého očekávání :o) ()
Tohle se bohužel Bradleymu Cooperovi nepovedlo. Scénář je velmi špatný, jedná se o naprosto nezajímavý film. Čekal jsem, že se dozvím, jak se Bernstein proslavil, že film bude pojednávat o jeho hudební kariéře, ale bohužel film byl z větší části o jeho soukromém životě a o tom, jak neustále podváděl svoji manželku s muži. Technicky film kvalitu má, ale bohužel scénář je slabý. ()
Jo, je evidentní, že Bradley cílí na Oscary, což by ale ještě samo o sobě nemuselo vadit, kdyby mě za ty dvě hodiny byl schopen přesvědčit alespoň o tom, proč by mě Bernsteinův životní příběh měl vlastně zajímat. Je to načančaný, místy teatrální a hudebně pompézní (což je zásluha Bernsteina, ne filmu) a přesto nudou prozívaný. Vedle Barbie nejhorší Oscarovka. ()
Galerie (214)
Photo © Netflix
Zajímavosti (15)
- O scéne, v ktorej Leonard Bernstein diriguje Londýnsky symfonický orchester v katedrále v Ely v roku 1976, Bradley Cooper povedal: „Tejto scény som sa veľmi obával, pretože sme ju robili naživo... nahrávali ma naživo. Mal som ich dirigovať. A strávil som šesť rokov učením sa, ako dirigovať šesť minút a 21 sekúnd hudby. Podarilo sa mi dostať k surovým záberov, kde som mohol vidieť Leonarda Bernsteina [dirigovať] v katedrále v Ely... A tak som si to musel naštudovať." (Arsenal83)
- Film obsahuje Bernsteinove skladby, ktoré osobne vybral Cooper. (Arsenal83)
- Bradley Cooper sa dostal pod paľbu kritiky židovských umelcov a organizácii, že na stvárnenie Bernsteina nosil protetiku. Napríklad anglická židovská herečka Tracy-Ann Oberman napísala, že "ak Cooper nedokáže rolu zahrať sám, tak ho neobsadzujte - najmite židovského herca. Ak dokázal zahrať Josepha Merricka (rola Slonieho muža vo West End Theatre) s vážnymi deformáciami tváre bez protetiky, potom by mal byť schopný zvládnuť hrať židovského muža takisto bez protetiky“. Bernsteinove deti však obhajovali Cooperovo použitie protetiky na stvárnenie ich otca a uviedli, že s Cooperom spolupracovali počas celého procesu výroby filmu a že ich „otec by s tým bol v pohode“. (Arsenal83)
Reklama