Režie:
Stefano SollimaKamera:
Paolo CarneraHrají:
Greta Scarano, Pierfrancesco Favino, Jean-Hugues Anglade, Elio Germano, Giulia Gorietti, Claudio Amendola, Alessandro Borghi, Lidia Vitale (více)Obsahy(2)
Řím je město moci, kde zločin hledá co nejpřímější cestu, jak všem vnutit svůj vlastní zákon. Film Suburra je příběhem o velkých penězích roztočených kolem plánované výstavby, která má pobřeží v Ostii proměnit v italské Las Vegas. Tento projekt mají pomoci prosadit zkorumpovaný politik Filippo Malgradi, zapletený až po krk s podsvětím; mafián známý jako Číslo 8, který je hlavou mocné rodiny ovládající území Ostie, a především Samuraj, nejobávanější představitel římského podsvětí a zástupce mafie z jihu. Mechanismus dokonalého plánu se ale začíná rozpadat kvůli lidem, kteří žijí na okraji těchto mocenských her. Příběh o zločinu se odehrává ve velmi krátkém časovém úseku sedmi dní, během nichž se rozpoutá brutální válka, která nakonec do svého mlýnku na maso vtáhne vinné i nevinné, zločince, obyčejné lidi, zaprodané politiky i chamtivé kardinály. Poslední den pak nastává Apokalypsa. (Cinemart)
(více)Videa (12)
Recenze (489)
WAU... Nečakal som až takto intenzívny filmový zážitok, od talianskeho režiséra, Stefana Solima !!! Je to v prvom rade talianska odysea gangsterských kruhov, ktorí majú medzi sebou nevybavené účty. Všetko toto rozpútal, ako prvý, jeden zo skorumpovaných politikov, Filippo Malgradi. Pri nočnej zábave na hoteli s prostitútkami si vyšli poriadne z kopýtka, až sa táto mladá deva predávkovala na smrť + niečo navyše, tesne predtým... Politik povedal ďalšej žene, ktorá bola pritom, aby sa zbavila tohoto tela. Ona zavolá kamarátovi, ktorý jej s tým, akože pomôže, lebo potom začne vydierať tohto politika, ktorý si na oplátku zaobstará človeka, aby dal tomuto faganovi príučku, že takéto veci sa nerobia. Ten človek, ktorý ho mal len postrašiť, ho chladnokrvne zabije, a tým sa začína niekoľkodňové dejstvo snímku, odohrávajúceho sa v novembri roku 2011, ktorého predznamenáva blížiaca sa APOKALYPSA, ktorá sa o všetko postará, nemyslím, že by mala nastať prírodná, ale to, že posledný deň sa všetko vyhrotí medzi zúčastnenými, ale až jedna žena, dá vzápätí za všetkým týmto definitívnu bodku ! Vskutku, strašne napínavý film s viacerými zaujímavými postavami, ktoré dlhú dobu miešajú kartami, niektorí majú výhodu nad ostatnými, neskôr sa karta zase obracia, a povýšený bude ponížený, a to pred vlastnými ! Vynikajúci film, ktorý ma viac, ako dve hodiny držal v šachu, ako to skončí, i keď som presne vedel, čo sa na koniec blíži... Ba, ani CIRKEV, nie je nevinná ! Rýchlo. Pozrite si to, inak veľmi oľutujete !!! V Taliansku by som žiť na trvalo nechcel, táto krajina je pekná na pohľad, ale vo vnútri sa skrýva niečo oveľa horšie, ako sa zdá, zlomyseľnejšie, že je Slovensko oproti tomu nevinná ľalia. No, ani štát, v ktorom žijem, nie je na tom z hľadiska korupcie, nič extra ! Prakticky si môžu vymeniť kabáty ! ()
Lze říct, že gangsterský film má jedny z těch konzervativnějších recipientů a o to víc lze obdivovat fatální lyrický přístup Sollimi, který vykresluje zkorumpované a zločinem prorostlé prostředí jako bezvýchodný mikrosvět, kde se setkávají lidé ze všech společenských žebříčků, které spojuje rezignace na morální a etické hodnoty. Kladné hrdiny zde nevedeme, v zásadě téměř každému zde přejeme zasloužený trest a tedy film vstupuje do diváka primárně svou náladou. K tomu využívá poměrně atypické postupy, kdy mnoho scén nemá například prostorové expozice. Často je zde scéna zahájena záběry na s dějem zdánlivě nesouvisející činnosti, které postupně budují prostor, v němž se daná sekvence bude odehrávat. Což funguje hlavně z toho důvodu, že ony scény jsou podstatně delší než je zvykem a navzdory právě té náladotvorné atmosféře jsou poměrně procedurální. Ideálním příkladem je přestřelka v supermarketu, což je epizoda, která se odehraje ve čtyřech patrech obchodního domu, ačkoli její protagonisté se setkají pouze v jednom z obchodů na jejím počátku. Velké celky, zabírající obecně povědomé interiéry obchoďáku a civilní oběti zde proráží právě onu hranici zločineckého světa a světa civilního. Výslednému tvaru se pak daří udržovat i přes revenge finále zkrachovalou náladu, protože jakkoli mnoho zla bylo potrestáno, jednalo se stejně jen v kolečka stále se točícího soukolí, které jen s drobnými obměnami bude fungovat na věky dál. ()
Fenomenální vizuální stylizace, atmosferický soundtrack, aneb M83 tak jak je máme nejraději a precizní vykreslení podsvětí. To vše v dravém, nekompromisním a silně neamerickém podání od taliánů, kteří tu svojí mafii mají prostě v malíčku jako málokdo. Interesantní záležitost, která je tak nabombená a sebevědomá, že z ní nelze odtrhnout oči/uši. Jeden z filmů roku, kterému chybí ještě ostřejší finále. ()
Omylem jsem si pustil tuhle spletenou zdlouhavou eurogangsterku plnou chabých ksichtů, geniální feťácký muziky, artově bloumající kamery a hezký římský multi-kulturní bezpohlavnosti, která vám (zdá se) buď sedne na 5 hvězd, nebo budete moct být hrdí, že jste to zvládli s přestávkou přes noc dokoukat. ()
…a sedmý den stvořil Bůh předčasné volby... Provázanost organizovaného zločinu a politických špiček překvapí rozhodně méně než angažovanost vatikánského mobu a to ještě na policii, soudce a státní zástupce protentokrát nezbyl časový prostor.. Hutný týden řetězových reakcí v prohnilém univerzu chatrné morálky a opojné moci. Škoda teatrálního konce politické linie i krajně nepravděpodobných úspěchů nejslabších ryb v římském rybníku hříchu, ale zase na druhou stranu, znáte to o té myši zahnané do kouta.. Soundtrack, ač svým Heat/Drive stylem hodně nepůvodní, vtiskl filmu specifickou tvář a potvrdil kouzelnou moc vhodně zvoleného hudebního doprovodu. ()
Galerie (81)
Zajímavosti (9)
- Výraznou hudební složkou filmu jsou skladby formace M83 z jejich původní tvorby. Film obsahuje celkem 13 skladeb M83 (včetně těch nejslavnějších): Outro, Midnight City, Wait, Violet Tree, Sister (Part I+II), Waves Waves Waves, My Own Strange Path, By the Kiss, We Own the Sky, On a White Lake Near a Green Mountain, In the Cold I'm Standing, Bruits de train. (POMO)
- Všetky miesta, na ktorých sa film nakrúcal, sú autentické (Rím, Ostia), až na osobné priestory, v ktorých býva Pápež – tieto scény sa natáčali v štúdiu. (k4li)
Reklama