Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hrdiny ztřeštěné podívané je početná rodina Karafiátových, která se v nastupujících tržních podmínkách rozhodne zanechat dosavadního způsobu obživy (kradení smutečních věnců a jejich přetváření v umně vázané kytice) a začít podnikat. Světlo světa tak spatří svérázná cestovní kancelář Český ráj, postavená na geniálním nápadu nevozit chudé české turisty do zahraničí, ale naopak, bohaté cizince do Čech. Díky svérázné reklamní kampani se skutečně podaří v Paříži obsadit autobus pestrou směsicí Francouzů a vyrazit. Tím však podnikatelské starosti Karafiátových teprve začínají. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (375)

honajz 

všechny recenze uživatele

90. léta a brněnský milionář a kšeftař Hošna má sen o brněnském Hollywoodu. Podaří se mu financovat jen první amatérsky pojatou vlaštovku, než ho zavřou do kriminálu a je konec snů. Z tohoto pohledu historických nespoutaných devadesátek ke potřeba tenhle film brát. A popravdě patřil tehdy k těm v kinech navštěvovanějším. Vlastně předznamenal novácké televizní programy pro ženy u žehlicího prkna a pro vypnutí po celodenní dřině. Jinak z toho mám podobné pocity jako choze. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Když máte stupidní scénář, nevykouzlíte z něj dobrý film ani s takovými herci, jako jsou v tomto "díle". Těmi samozřejmě nemyslím Romana Skamene a Jitku Asterovou, kteří příliš mnoho hereckého umu nepobrali. Pro připomenutí počátků devadesátých let u nás celkem zajímavé, ale moje hvězdičky jsou v podstatě jen za scénu z náměstí v Rakovníku. Hádejte proč? :-) Konec filmu je vyloženě trapný a byl jsem rád, když už opravdu nastal. ()

Reklama

Zagros 

všechny recenze uživatele

Ano, je to docela slaboučký snímek, ale odpady si schovávám ještě pro horší věci. Fialky mají několik podařených scén a občas dobrý vtip. Navíc fungují i jako dobrý obrázek porevolučních podnikatelů se vším možným. Dvě hvězdy si u mě s přehledem obhájí, i když se na ně pravděpodobně již nikdy nepodívám. ()

Kimon 

všechny recenze uživatele

Tento film je zrcadlem naší vlastní ubohosti a hlouposti. Ano, proto se nás tak moc osobně dotýká a některé z nás to dokonce pobuřuje a uráží. Tento film jasně ukazuje tvář naší ubohosti a malosti, kterou v nás po mnoho let pěstoval "soudruh". Prostě a jednoduše: "vstupujeme do vyspělé Evropy a máme přitom holé prdele a ještě nám to někdo ukazuje v plné kráse"!! No tohle když nás neurazí, tak co tedy jiného? Že? Buďme tedy nad věcí a zasmějme se své vlastní hlouposti. Dokážeme tím sami sobě, že jsme schopní sebekritiky a že vlastně ten film o nás ani není. /je zajímavé, že film tolik zesměšňující naši naivitu (ne)financoval podnikatel Rudolf Hošna, který údajně, jak víte či nevíte, sám svou ubohost prokázal tím, že naivním hercům a ostatním tvůrcům nezaplatil honoráře a ti byli nuceni domáhat se svých práv soudní cestou - prostě byly toho plné noviny. A vy? ... Vy si udělejte vlastní názor/ ()

HawkeyP odpad!

všechny recenze uživatele

Existují dvě kategorie vyloženě špatných filmů. Ty, které jsou v kině nesnesitelné, ale v televizi se dají přežít a u některých se člověk i pár vteřin pobaví. No, a pak jsou ty druhé, které jsou nestravitelné i v televizní podobě a jejich sledování představuje fyzické i psychické utrpení; což je případ i této zpatlaniny a zločinu proti kinematografii. Doporučuji všem, kteří nevěří, že existuje něco horšího, než je Kameňák. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (12)

  • Helena Růžičková několikrát přiznala, že film trpí jistými nedokonalostmi, což bylo způsobeno několika důvody, které předcházely samotnému natáčení, či vystupovaly na povrch v jeho průběhu. Herečka se nikdy netajila tím, že by chtěla Čechům v nelehkých porevolučních dobách přinést komedii, která by navázala na předchozí úspěchy československé kinematografie na tomto poli. Proto se svým synem napsala příběh o obyčejné rodině, která vstupuje do rodící se tržní ekonomiky, prostřednictvím cestovní kanceláře. Tento příběh měl celkem odlišnou podobu, než jaká byla nakonec ve filmu. Financování se ujal kontroverzní podnikatel Rudolf Hošna, který si jako podmínku financování kladl, aby Fialky byly prvním porevolučním moravským filmem. To bylo velmi problematické, protože ve stejné době (léto 1992) natáčela na Moravě režisérka Věra Chytilová film Dědictví aneb Kurvahošigutntág (1992). Hošna trval na tom, aby Fialky vstoupily do kin dřív, takže celé natáčení bylo poznamenáno velkým spěchem. K režii byl vybrán Milan Růžička, což také nebyla příliš šťastná volba, protože, ač ne nijak špatný režisér, měl s režií filmové komedie velmi malé zkušenosti. Růžičková to okomentovala slovy: „Dokonce mu i takový mistr jako pan Lipský dodával ještě další fóry a on na to nijak nereflektoval“.  Film se nakonec dostal do kin dva týdny před Dědictvím, ale kvalitativně byl jinde, což Růžičkovy velmi mrzelo. (cundak)
  • V knize "Rozmarná léta českého filmu" je vzpomínáno: "Na place se děly neuvěřitelné věci. Režisér musel do filmu dostat producentovu vilu, takže se dopsala scéna, jak jede autobus, pomalovaný obrázky Libora Vojkůvky, do Brna a ve švenku se kamera na tři vteřiny zastaví pohledem na vile. Potom se musela při natáčení v Paříži do filmu narychlo obsadit producentova milenka, a když tento zjistil, že jí režisér svěřil jen roli němou, zakázal režisérovi přístup na produkční porady. Potom se zjistilo, že podle smlouvy mají Jiří Růžička a Helena Růžičková stejně velké role, tak se rychle dopsala scéna jízdy králů, v níž měl jet Jiří na koni, ale pak se zase zjistilo, že ho žádný kůň neunese..." (NIRO)
  • Pohřební auto, které se objevuje v průběhu celého filmu, patřilo pohřební službě v Berouně. Po havárii a několikaletém odstavení bylo v roce 2007 sešrotováno. (Stejšn)

Reklama

Reklama