Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hrdiny ztřeštěné podívané je početná rodina Karafiátových, která se v nastupujících tržních podmínkách rozhodne zanechat dosavadního způsobu obživy (kradení smutečních věnců a jejich přetváření v umně vázané kytice) a začít podnikat. Světlo světa tak spatří svérázná cestovní kancelář Český ráj, postavená na geniálním nápadu nevozit chudé české turisty do zahraničí, ale naopak, bohaté cizince do Čech. Díky svérázné reklamní kampani se skutečně podaří v Paříži obsadit autobus pestrou směsicí Francouzů a vyrazit. Tím však podnikatelské starosti Karafiátových teprve začínají. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (375)

xaver 

všechny recenze uživatele

Hodně nepovedený pokus, který sice nepostrádá humor, ale ten je často za hranicí vkusu. V tomto případě nemám ani výhrady proti těm, kteří to hodnotili jako odpad, nicméně za některé herecké výkony dávám 2*, protože ti herci snad ani nemohou za scénář a režii, i když je pravda, že mohli odmítnout hrát v takovém pochybném projektu. Zejména se divím Heleně Růžičkové, která excelovala v Troškově trilogii Slunce, seno… ()

Likan7 

všechny recenze uživatele

Trhala fialky dynamitem je pro mě osobně stravitelnější než příšerný Slunce, seno, erotika. Je vlastně docela škoda, že se tahle střešněná pitomá komedie nedočkala pokračování. Je to sice šíleně hloupý a trapný, ale pro mě je to takový trochu guilty pleasure. Jen ta cuchta, co skončila s básníkem, by si zasloužila vylískat! ()

Reklama

dainio 

všechny recenze uživatele

Chytlavá ústřední melodie a některé gagy od Skameneho, jsou asi tím jediným, co se dá v tomto porevolučním braku vypíchnout jako nějaké pozitivum. Jinak se totiž jedná o naprostou magorii s velice trapnými výkony, scénářem, který byl sepsán zřejmě na "míse" a velkým dostatkem pořádných nelogičností. Už tak chabý pokus těžit z chabé Troškovy tvorby. ()

VanTom 

všechny recenze uživatele

Tento film mě překvapil hned dvakrát. Poprvé v kině, kde jsem se vcelku dost bavil, aniž bych to očekával, a podruhé v televizi po pár letech, kdy jsem se zasmál jednou (když Roman Skamene frajersky naskakuje do auta) a 90% filmu jsem se nudil (aniž bych to očekával). To jen potvrzuje, že hodnotit "umělecké" dílo po jednom zhlédnutí (poslechu) je velmi, velmi ošemetné. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Dialogy, u kterých by člověk zaplakal. Zoufalé hledání humoru za pomoci všech atributů porevolučního dění. Ale vážně nerozumím tomu, že Helena Růžičková po Homolkách a Vlaku dětství a naděje vstoupila do něčeho takového. O dalších zúčastněných nemluvě. Nebo já nevím - přece zkušený herec už při čtení scénáře musí rozpoznat, že to bude hovadina, ne? Omluvou snad může být finanční přínos, kterého se hercům v té době příliš nedostávalo. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (12)

  • Vekslák (Roman Skamene) jezdí ve voze Audi 90 Coupé cabrio, vyráběném v Německu v letech 1991 až 1996. (JARDAHONDA)
  • Filmování probíhalo v Paříži, Rakovníku, Praze, Brně a na hradě Špilberk. Natáčelo se také ve vinných sklepech v Petrově a na zámku Koloděje. (M.B)
  • Helena Růžičková několikrát přiznala, že film trpí jistými nedokonalostmi, což bylo způsobeno několika důvody, které předcházely samotnému natáčení, či vystupovaly na povrch v jeho průběhu. Herečka se nikdy netajila tím, že by chtěla Čechům v nelehkých porevolučních dobách přinést komedii, která by navázala na předchozí úspěchy československé kinematografie na tomto poli. Proto se svým synem napsala příběh o obyčejné rodině, která vstupuje do rodící se tržní ekonomiky, prostřednictvím cestovní kanceláře. Tento příběh měl celkem odlišnou podobu, než jaká byla nakonec ve filmu. Financování se ujal kontroverzní podnikatel Rudolf Hošna, který si jako podmínku financování kladl, aby Fialky byly prvním porevolučním moravským filmem. To bylo velmi problematické, protože ve stejné době (léto 1992) natáčela na Moravě režisérka Věra Chytilová film Dědictví aneb Kurvahošigutntág (1992). Hošna trval na tom, aby Fialky vstoupily do kin dřív, takže celé natáčení bylo poznamenáno velkým spěchem. K režii byl vybrán Milan Růžička, což také nebyla příliš šťastná volba, protože, ač ne nijak špatný režisér, měl s režií filmové komedie velmi malé zkušenosti. Růžičková to okomentovala slovy: „Dokonce mu i takový mistr jako pan Lipský dodával ještě další fóry a on na to nijak nereflektoval“.  Film se nakonec dostal do kin dva týdny před Dědictvím, ale kvalitativně byl jinde, což Růžičkovy velmi mrzelo. (cundak)

Reklama

Reklama