Režie:
Eva SadkováScénář:
Václav NývltKamera:
Václav HanušHrají:
Radovan Lukavský, Jan Tříska, Miroslav Macháček, Rudolf Hrušínský, Jiří Holý, Jana Břežková, Luděk Munzar, Irena Kačírková, Vít Olmer, Karel Šebesta (více)Obsahy(1)
V roce 1965 vznikl podle scénáře Václava Nývlta (zároveň autor předlohy „Dva miliony svědků“) a pod režijním vedením Evy Sadkové kriminální snímek, kde vyšetřovatelé Suda (R. Lukavský) a Koval (J. Tříska) stojí tváří v tvář případu vraždy, která se udála doslova v přímém přenosu. Při premiéře původní televizní detektivky „Případ pro tři vrahy“ dramatika Petra Tarantíka (M. Macháček) je ve studiu zabit elektrickým proudem před očima miliónů diváků, celého štábu i ostatních účinkujících herec starší generace Faltys. Každý z mnoha přítomných může být pachatelem. Motiv však měli jen někteří. Například architekt Balabán (R. Hrušínský), milenec Faltysovy ženy (I. Kačírková), asistent režie Číž (V. Olmer), jenž stál o jeho chráněnku Jindřišku (J. Břežková), nebo herec Ajm (J. Holý), jehož k zavražděnému pojilo silné nepřátelství… (Česká televize)
(více)Recenze (46)
40% - Poměrně neznámá detektivka, kterou natočila dlouholetá televizní režisérka a na výsledku je to znát - ačkoliv je to film pro kina, vypadá spíše jako televizní inscenace. To samo o sobě by ještě nemuselo být na závadu. Tady se však hodně mluví a málo koná. Vztah vyšetřovatelů v podání Jana Třísky a Radovana Lukavského mi byl taky záhadou - na začátku vyšetřování Tříska Lukavského nezná a považuje ho za televizního zaměstnance. To tam byli vysláni každý odjinud? Námět jako takový byl celkem zajímavý, ale vyšetřování se táhlo a odhalení pachatele mi přišlo spíše jako dílo náhody než dedukce vyšetřovatelů, ačkoliv poctivě proškrtávali seznam podezřelých. ()
Škoda toho uspěchaného konce, některých nedovysvětlených pasáží (léky, sv. Jiří), ale herecké výkony, atmosféra, podání tehdejších televizních přenosů, hudba, dokonalost sama. Snad jen Tříska mi vadil, nedokázal emoce mladého a nadšeného eléva dát dostatečně najevo, takže jeho dialogy s Lukavským někdy nedávají ten smysl, který by měly. ()
Detektivka z televizního prostředí, kdy je během přímého přenosu zavražděna hlavní postava. Celý štáb je tím pádem podezřelý a záhadný mord přicházejí vyšetřit kriminalisté v podání Radovana Lukavského a Jana Třísky. Obrovská plejáda našich tehdejších hereckých es se spolehlivě postaralo o napětí i o zábavu, Rudla Hrušínský a Miroslav Macháček opět top. Moc mě překvapila Jana Břežková, za mlada byla výstavní koc, škoda, že potom pořád nosila to šílený afro :). Je zajímavé i sledovat, jak se natáčí přímý přenos v ateliéru a jak jsou přítomni všichni, co se kolem filmu motají. ()
"Můžete si vybrat svého vraha i svou smrt." Vyšetřování smrti v přímým přenosu mě bavilo. Usvědčení vraha mě zarmoutilo. Obávám se, že z týhle důkazní nouze by ho vysekal i tesař večerně studující práva. To je škoda, protože postavičky podezřelejch mě dost bavily. Zejména dramaturg Vorlíček to s dudlíkem docela rozjel, ale i poklidnej architekt Balabán byl hodně zábavnej a nejpodezřelejší byl osvětlovač Haukvic, protože seděl daleko a neměl motiv. Tohle bych prostě nechtěl vyšetřovat, ale soudruh kapitán Suda pojal tu rekonstrukci činu po Herculovsku a za mě to bylo docela dobrý. ()
Nesmírně miluji tento žánr. Detektivka z komunistického prostředí. Famózní Radovan, energií nabitý Tříska a úplně božský Macháček. Sadková ale režii nezvládla, je to upocené, málo srozumitelné a někdy i nudné. Hvězdy našeho filmu jako Velen, Korbelář a Ruda se snaží to zachránit. Udělali co mohli. Škoda takového dobrého krimi, které uchopí do rukou blbka. ()
Galerie (2)
Zajímavosti (1)
- Ve fázi scénáře měl snímek být třetím v sérii krimi filmů Vladimíra Čecha, následujícím po titulech 105% alibi (1959) a Kde alibi nestačí (1961) a měla v něm vystupovat dvojice Tůma (Karel Höger) a Líbal (Josef Bek). (snaked)
Reklama