Kamera:
Jacob MøllerHudba:
Martin DirkovHrají:
Jacob Lohmann, Simon Sears, Arian Kashef, Josephine Park, Dulfi Al-Jabouri, Michael Brostrup, Imad Abul-Foul, Morten Brovn, Mads Rømer Brolin-Tani (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Je nejasné, co se přesně stalo, když byl devatenáctiletý Talib Ben Hassi v policejní vazbě. Policisté Jens a Mike jsou na běžné hlídce v kodaňském ghettu ve chvíli, kdy v rádiu oznámí Talibovu smrt. Zpráva roznítí nekontrolovatelný vztek mezi mládeží v ghettu, kteří touží po odplatě. Najednou se oba policisté ocitají v pastí a musí bojovat zuby nehty, aby našli cestu ven. Nadčasový thriller o policejní brutalitě a rasovém napětí vás stejně jako francouzský film Bídníci nenechá chladným vůči násilí všude kolem. (Film Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (72)
Dánsky akčný triler s veľmi aktuálnou tématikou rasizmu, migrantov a nepokojov v Európe, ktoré už čiastočne vidíme aj u nás. Shorta sa v tomto ohľade veľmi umne nestavia na žiadnu stranu(neonacisti vs extrémni liberáli) a ukazuje jednu(migranti, ich ghettá v európskych mestách, prepadávanie obchodov, okrádanie ľudí, polícia ktorá si s nimi nevie rady) ale aj druhú stranu mince(polícia a jej pracovníci tiež nemajú čisté ruky a často podnecujú nepokoje a na základe rasy šikanujú i slušných ľudí, ktorí sa snažia iba žiť normálnym životom a pracovať). V tomto ohľade bol pôsobivý a v rámci možnosti toho že sledujete fiktívny film aj uveriteľný charakterový prerod oboch hlavných postáv a ich zmena postojov a názorov počas filmu. Herecky ako vždy v dánskych filmoch bez problémov, akcia slušná a vo výsledku si u mňa Dáni pripisujú ďalší zaujímavý film, ktorý sa podľa mňa oplatí vidieť. už len kvôli naozaj veľmi aktuálnej téme. 75% ()
Po francuzskych Bedaroch z roku 2019 prichadza danska Shorta,nie je to az take intenzivne,napinave,drsne a atmosfericke ako hore spominany film,ale aj tak je to kvalitne natocene,dobre herecky zvladnute,pacila sa mi aj kamera a prostredie,kde to natacali,takze spokojnost,dam plne hodnotenie,aj ked s prizmurenim oboch oci...:-) ()
Ano, ano!!! Taxe mají točit filmy! Nesympatický, samozřejmě hloupý!!!(jak jinak) zkurvený předsudečný rasista a zapřisáhlý xenofob spolu se sympatickým, filantropickým, chytrým a megasprávňáckým sluničkářem mají problém v naprosto přirozené a všemi chtěné hnědodánské ummě plné jen a jen bílých ovcí, spravedlivě rozhořčené po hnusně rasistickém zakleknutí krystalicky nevinného Hassana ibn Floyda. A jak už to v Novém světě musí chodit, sluníčkář rád položí za svou svatou a neoddiskutovatelnou pravdu život, zkurvený rasista zchytří a prozří, jaký byl zaslepený předsudečný debil, vezme práci v neziskovce a naučí se ze srdce milovat všechny ty kulturně nádherné a společensky totálně prospěšné islamisty, co ho postřelili, a se kterými se přeci každý tak rád podělí o generacemi zasraných privilegovaných otrokářů vybudovaný blahobyt. Je mi teď upřímně líto například Saudské Arábie, Ománu, Jemenu, Jordánska, Sýrie a dalších tolik pokrokových zemí, jejichž pilíře společnosti raději odcházejí do roztrhání těla pracovat pro rozvoj západní civilizace nevěřících psů, než aby přispěli ke zvelebování své rodné hroudy až k dokonalému chalífátu. A kromě té přízemní demagogie to navíc byla na hlavu postavená a zoufale nudná Shračka. Loučím se předvolebním heslem čektekových antifasmažek – Mohamedán do každé rodiny! Pěkně za tím korektním světem všude kolem zaostáváme. Musíme si tedy pořádně vrhnout rukávy, soudruzi, a začít daleko usilovněji pracovat na těch lepších zítřcích. Vždyť bez práce s budováním přistěhovaleckých ghett v žádném případě nejsou koláče v podobě nepokojů v nich! ()
Asi takhle nějak by měl vypadat bravurně natočený a skvěle zahraný film o palčivých problémech současné společnosti upozorňující na zkaženou morálku, kde dobro a zlo nelze jednoznačně definovat. Jedná se o hodně podobné téma, jímž se zabývá i snímek Bídníci, mám však neodbytný pocit, že dánský thriller Shorta francouzský počin v mnohém převyšuje. Už jen samotná zápletka týkající se úmrtí mladíka tmavé pleti po brutálním zásahu strážců pořádku, kvůli němuž dochází k vypuknutí nepokojů v kodaňském ghettu, se mi jeví podstatně reálnější. Hlavně jsem si však připadala jako bych se v té bezvýchodné situaci ocitla s těmi dvěma policisty i já sama a popravdě mi z toho nebylo vůbec dobře. Navíc jsem téměř neustále byla napnutá až k prasknutí, jak to celé dopadne. Závěrečné rozuzlení mě osobně docela překvapilo. A musím říct, že mě ani v nejmenším nezklamalo, ba právě naopak. (90%) ()
Osobně mám podobné partizánské zdrhačky z nepřátelských zón rád. Jen je teda škoda, že tento film se odehrává v Kodani. Pro pár nelogičností ale přece takový film neodsoudím, kór když vypovídá o dnešní době. Co taky naplat, že jeden z těch policajtů je rasista jak hovado. Alespoň to otevírá otázky na obou frontách. K těm pak přichází napětí, akce a šok z toho, čeho jsem byl svědkem. Výsledek je tak asi jeden z prvních dánských filmů, který na férovku otevírá současné problémy své země, co jsem viděl. ()
Galerie (14)
Zajímavosti (3)
- Hlavné postavy Mike Andersen (Jacob Lohmann) a Jens Høyer (Simon Sears) prešli pred začiatkom natáčania rozsiahlym výcvikovým táborom s technickým poradcom Dennisom Petersenom. (ShortyIC)
- Rocková pieseň, ktorú môžme počuť v jednej scéne v rádiu vo vozidle, je „Drinking With Myself“ od kapely Alabama Black Snakes. Produkčný dizajnér filmu, Gustav Pontoppidan, hrá v tejto kapele na bicie. (ShortyIC)
- Ghetto Svalegården v Kodani, kde sa film odohráva, je vymyslené. (ShortyIC)
Reklama