Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dramatický film o dvou důstojnících napoleonské armády, kteří jeden na druhého útočí v nelítostných soubojích. Jejich spor začal maličkostí, ale vzrostl v posedlost, která ovládla životy obou mužů na dlouhých 30 let. Film natočený podle povídky Josepha Conrada vypráví o vášni, cti a nenávisti. Na Vás čeká úchvatně vizuálně zpracovaný příběh s nečekaným koncem. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (237)

Matty 

všechny recenze uživatele

Ridley Scott ve svém debutu více „maluje“ než vypráví, což je vzhledem k atraktivnímu historickému kontextu trochu škoda, mrazivé dokonalosti obrazů (obzvlášť těch zimních) to ale nijak neškodí. Trojhvězdičkový základ za slast vizuální bych rád obohatil hvězdičkami za slast zvukovou (invenčnější hudba) a slast intelektuální (méně monotónní zápletka). Bohužel nemohu. 70% Zajímavé komentáře: tron, Shaqualyck, Sheldra, tartan ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Ne náhodou si Ridley Scott odvezl z Cannes cenu za nejlepší debut. Příběh dvou důstojníků Napoleonovy armády, pro které se vzájemný souboj časem stal posedlostí. V době, kdy už sami nevědí, proč se vlastně bijí, působí jejich rivalství absurdně. Keith Carradine i Harvey Keitel zvládli své role bravurně. Snad ještě parádnější je podmanivá krása obrazu (90%). ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Jak jinak by mohl Ridley Scott začít, než ve velkém stylu? Mysleli si to tehdy v případě jeho debutu alespoň kritici a diváci, kteří ocenili jeho výtvarné vzdělání a silné vizuální cítění. Jedna neschopnost překonat zničující nenávist dvou mužů, kteří nejednou bojují na kordy i muškety, je hlavním motivem jeho prvotiny. V průběhu několika se dva důstojníci opakovaně utkávají, přičemž příčina sporu už je zapomenuta, zůstává jen potřeba dotáhnout rituální konflikt do konce. Scott s pověstí vizionáře schopného vytvářet emotivně plnokrevné filmové světy a tvůrce kultovních kousků (a že jich bylo) využil doby napoleonských válek a nechává se fascinovat soubojovou choreografií. A my mu to baštíme i neuvěřitelných 40 let poté. Jen měl tehdy víc vyprávět.. ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Barry Lyndon z výprodeje. Ridley Scottovi slouží ke cti že jsou Soupeři jeho celovečerní prvotinou, a na to vůbec nedopadli špatně. Fanaticky se soustředí vyloženě jen na celoživotní antagonismus sympaťáka Carradina a magora Keitela, a na jejich opakované duely na mnoho různých způsobů, s minimem příběhové omáčky okolo... což pomáhá tempu docela krátkého filmu, ale nepomáhá představení osobností postav nebo nedej bože i jejich okolí, o obraz doby se tu snaží opravdu jen velmi minimálně, a ty postavy až do konce zůstanou charakterizovatelné jen jako "sympaťák" a "magor". Na film od mnoha jiných režisérů by to stačilo, na Scotta co o dva roky později přišel s Vetřelcem je to málo. 7/10 ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Jestli Soupeřům něco chybí, tak je to lepší základní zápletka, neboť oba husaři se snaží jeden druhého zabít když už ne pro nic, tak pro absolutní koninu, která ze zúčastněných osob dělá entity s iq bludného kořenu. Ovšem i tak se Scottovi povedlo vytvořit příjemný historický film, kterému sluší nižší rozpočet (kostýmy jsou sice skvělé, ale není přítomna ani jedna davová scéna), díky němuž můžou mít souboje náležitě komorní atmosféru, které by ale slušela větší osudovost a náboj. Nebo útok vesmírných sleďů. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (15)

  • Ridley Scott získal na filmovém festivalu v Cannes cenu pro nejlepší debutní film. (Terva)
  • Snímek byl natočen na motivy povídky "Duel", kterou napsal Joseph Conrad. (Terva)
  • Natáčení probíhalo v Sarlat-la-Caneda ve francouzském Dordogne. Finálový souboj byl natočen ve zříceninách zámku Commarque, 15 km severozápadně od města Sarlat-la-Canéda. (Terva)

Reklama

Reklama