Režie:
Ridley ScottKamera:
John MathiesonHudba:
Hans ZimmerHrají:
Anthony Hopkins, Julianne Moore, Giancarlo Giannini, Gary Oldman, Ray Liotta, Frankie Faison, Francesca Neri, Željko Ivanek, Hazelle Goodman, David Andrews (více)Obsahy(1)
Ticho bylo prolomeno... „Znepokojivé" (Time), „působivé" (The Wall Street Journal) a „napínavé" (Newsday) pokračování Mlčení jehňátek má „neobyčejný úspěch" (Us Weekly)! Anthony Hopkins je ve své staronové roli rafinovaného zabijáka Dr. Hannibala Lectera „perverzně dokonalý" (Rolling Stone), když po čase opouští svůj úkryt a vtahuje agentku FBI Clarice Starling (Julianne Moore) do životu nebezpečné hry, která prověří její sílu, chytrost... a loajalitu. Příval hrůzy a napětí a šokující vizuální efekty dělají z Hannibala „nejpůsobivější film, jaký kdy bude k vidění" (Joel Siegel, „Good Morning America"). (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (663)
Scott bojující s nepříliš duchaplným scénářem uchopil dr.Lectera z jiného konce než Demme. Nelze mu upřít snahu o udržení nastavené úrovně, především v prostřední florentské části, kde si inspektor Pazzi nestihne užít svých zasloužených třicet stříbrných.. Sebeochutnávka Liotty mi přišla servírována s vtipem a noblesou, nicméně byla krapet samoúčelná. ()
Scénář: David Mamet, Steven Zaillian .. Dr. Hannibal Lecter podruhé. A prosím nesrovnávat s Mlčením jehňátek, vyhnete se možnému zklamání. Ten film je úplně JINÝ, osobitý a přesto neméně kvalitní a zajímavý. Mnohé scény jsou velmi šokující a hodně brutální, jak se na žaludek kanibala sluší. Největší klad zde leží v režii, která spolu s hudbou překrývá i některé nedostatky. ()
Původní Mlčení jehňátek u mě dlouho bylo "pouze" skvělým thrillerem, ale s dalšími viděními v osobním žebříčku citelně stouplo. Psychologické profily postav i námět samotný byly jednoduše geniální, k tomu boží Hopkins s Fosterovou a pár chutných scén v příloze. Perla. Hannibal už v drzém názvu naznačuje, že Lecter tentokrát nebude "pomocná složka extrémního hnusu, využitelná při řešení jiného hnusu", ale přímo "titulní složka hnusu, které by měl někdo rozšlápnout ksicht, ačkoliv víme, že některé z nás nejspíše sežere". Pryč je aura neskutečně charismatické děsivosti, která sálala ze zdánlivě neškodného, uvězněného zločince. Trochu paradox, když má teď volné ruce. Problém je, že z ocelově neproniknutelného pojmu, který ohromoval lhostejností, inteligencí a zvrácenou šarmantností, se stala obyčejná oběť. Osoba, na kterou je tentokrát upírána všechna pozornost jedné scénáristicky chabé kriminálky. Klasická kočka a myš. Tak sledujeme předvídatelnou báchorku o policajtovi, který chce odměnu, jenže jak už to tak bývá, je za padouchem o krok pozadu. Clarice mezitím duševně onanuje nad záznamy s Lecterovým hlasem, někdejší Lecterova oběť dopadne přesně tak, jak se dá od začátku čekat a abych řekl pravdu, závěrečná půlhodina, se vším tím zachraňováním a prcháním, mi přišla jak pěkná hromada tvůrčí nemohoucnosti. Lecter je naštěstí pořád solidní bastard, Mooreová se s nástupem za Fosterovou poprala obstojně, pár scén donutí zvýšit pozornost a... má to docela dobrou atmosféru. 5/10 ()
Pokud bych měla Hannibala ohodnotit jediným slovem, tak by to bylo: důstojné. Hannibal určitě je důstojným pokračováním legendármího filmu. Dává velké množství příležitosti Hopkinsovi neslézt z plátna a velmi příjemně rozvinout vztah s jeho oblíbenou agentkou. Ano, Julianne Moore je jiná, nežli Jodie Foster, ale ono je to vlastně dobře. Clarice hodně vyzrála za tu dobu a jako kolemjdoucí divák nevyžaduju, aby měla stejnou tvář, jako během svých studií. Prostředí intelektuálně snobské Itálie pro mě také funguje jako příjemné ozvláštnění. Takže vzhůru za Červeným drakem. ()
,, Mimochodem, teď mne tak napadlo, že sním vaší ženu! '' ---- Ať si kdo chce co chce co chce říká, mně se t líbilo. A nepíši to zde jen proto aby se mi jednoho dne před obličejem neobjevil éterem napuštěný kapesník, který by mne odnesl na kuchyňské prkékno Dr. Hannibala... Hopkins byl skvělý i krásná Julianne. Část ve Florencii, kterou mám moc rád byla skvostná a ten koho napadlo do filmu vsadit božskou skladbu ,,Vide cor meum'' by zasluhoval zatraceně vysokou prémii! Tímto počinem byl film povýšen ještě kamsi dál a výš. Skvělý byl i Ray Liotta, který už asi za celou svoji kariéru nebude mít tepzastavující roli, než jakou měl zde... Já mám s filmem jediný problém, už si nikdy nedám můj oblíbený ,,mozeček'' s bramborem. A je úplně jedno, že se jedná o vajíčko s květákem. prostě je to mozeček... 4 snítky petrželky, která tak dobře voněla! :-) * * * * ()
Galerie (69)
Zajímavosti (40)
- S tržbami 58 milionů amerických dolarů se Hannibal stal v Severní Americe ve své době třetím nejrychleji vydělávajícím filmem za premiérový víkend. Lepších výsledků dosáhly jen filmy Ztracený svět: Jurský park (1997) a Star Wars: Epizoda I - Skrytá hrozba (1999). Celkové severoamerické tržby dosáhly 165,1 milionu amerických dolarů, celosvětové pak činily 351,7 mil. (Edgerton)
- Na hudbě k filmu se podílel také Patrick Cassidy, který pro něj zkomponoval skladbu „Vide cor meum“. Libretem je báseň z Danteho sbírky „Nový život“. Skladba byla později použita také ve filmu Království nebeské (2005), a to ve scéně, kdy umírá král Baldwin (Edward Norton). (Pani_Buko)
Reklama