Režie:
Ridley ScottKamera:
John MathiesonHudba:
Hans ZimmerHrají:
Anthony Hopkins, Julianne Moore, Giancarlo Giannini, Gary Oldman, Ray Liotta, Frankie Faison, Francesca Neri, Željko Ivanek, Hazelle Goodman, David Andrews (více)Obsahy(1)
Ticho bylo prolomeno... „Znepokojivé" (Time), „působivé" (The Wall Street Journal) a „napínavé" (Newsday) pokračování Mlčení jehňátek má „neobyčejný úspěch" (Us Weekly)! Anthony Hopkins je ve své staronové roli rafinovaného zabijáka Dr. Hannibala Lectera „perverzně dokonalý" (Rolling Stone), když po čase opouští svůj úkryt a vtahuje agentku FBI Clarice Starling (Julianne Moore) do životu nebezpečné hry, která prověří její sílu, chytrost... a loajalitu. Příval hrůzy a napětí a šokující vizuální efekty dělají z Hannibala „nejpůsobivější film, jaký kdy bude k vidění" (Joel Siegel, „Good Morning America"). (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (663)
Původní Mlčení jehňátek u mě dlouho bylo "pouze" skvělým thrillerem, ale s dalšími viděními v osobním žebříčku citelně stouplo. Psychologické profily postav i námět samotný byly jednoduše geniální, k tomu boží Hopkins s Fosterovou a pár chutných scén v příloze. Perla. Hannibal už v drzém názvu naznačuje, že Lecter tentokrát nebude "pomocná složka extrémního hnusu, využitelná při řešení jiného hnusu", ale přímo "titulní složka hnusu, které by měl někdo rozšlápnout ksicht, ačkoliv víme, že některé z nás nejspíše sežere". Pryč je aura neskutečně charismatické děsivosti, která sálala ze zdánlivě neškodného, uvězněného zločince. Trochu paradox, když má teď volné ruce. Problém je, že z ocelově neproniknutelného pojmu, který ohromoval lhostejností, inteligencí a zvrácenou šarmantností, se stala obyčejná oběť. Osoba, na kterou je tentokrát upírána všechna pozornost jedné scénáristicky chabé kriminálky. Klasická kočka a myš. Tak sledujeme předvídatelnou báchorku o policajtovi, který chce odměnu, jenže jak už to tak bývá, je za padouchem o krok pozadu. Clarice mezitím duševně onanuje nad záznamy s Lecterovým hlasem, někdejší Lecterova oběť dopadne přesně tak, jak se dá od začátku čekat a abych řekl pravdu, závěrečná půlhodina, se vším tím zachraňováním a prcháním, mi přišla jak pěkná hromada tvůrčí nemohoucnosti. Lecter je naštěstí pořád solidní bastard, Mooreová se s nástupem za Fosterovou poprala obstojně, pár scén donutí zvýšit pozornost a... má to docela dobrou atmosféru. 5/10 ()
Takže místo Jodie Fosterové Julianne Mooreová? Nemám nic proti druhé jmenované, ale bez Jodie to už není ono. Jinak to mělo docela náboj, ikdyž už tu nebylo to kouzlo z prvního dílu. Trochu spíšené pocity ve mně vyvolala scéna s večeří (je vůbec možné, ikdyž je člověk hodně, hodně nadrogovaný, stále jednat a být vzhůru, když mu někdo druhý právě krájí kousek mozku?). No, ale díky znovu excelentnímu Hopkinsovi hodnotím 4*. ()
Scénář: David Mamet, Steven Zaillian .. Dr. Hannibal Lecter podruhé. A prosím nesrovnávat s Mlčením jehňátek, vyhnete se možnému zklamání. Ten film je úplně JINÝ, osobitý a přesto neméně kvalitní a zajímavý. Mnohé scény jsou velmi šokující a hodně brutální, jak se na žaludek kanibala sluší. Největší klad zde leží v režii, která spolu s hudbou překrývá i některé nedostatky. ()
Řekněme si to pěkně polopatě: u "Lecterovské trilogie" platí - co režisér, to unikátní podání. Ale pokud míníte kázat o neskutečných nechutnostech, které tu jsou k vidění, rád bych všechny přítomné upozornil, že v knize se dočkáte daleko větších chuťovek. Ale zhodnoťme si dílko Ridleyho Scotta - ke všeobecnému zklamání se neshledáme s Clarice Starlingovou v podání božské Jodie, ale "jen" s Julianne Mooreovou. Ona to možná nakonec není taková škoda, protože závěr knihy a filmu se diametrálně liší, a nerad bych viděl one and only Clarice jednat podle filmového scénáře. Prostě by to nějak nebylo ono. Co ale je přesně ono, je prostřední část filmu, do posledního detailu kopírující předlohu - úchvatná Florencie, Palazzo Vecchio, Sál Lilií, geniální přednášky z historie umění, malý ostrý Harpy:), prostě brilantní. A s Florencíí souvisí poslední věc, ke které se tu míním vyslovit, a to soundtrack. Hodně ambientní hudba a ruchy Hanse Zimmera vám, za laskavého přispění filmových monologů Hannibala Lectera, prožene mráz po zádech, aby se v závěru mistr rozloučil nádhernou operní árií na text Danteho La Vita Nuova, Vide Cor Meum (kterou uvidíte v už opěvované Florencii). Nicméně právě Vide Cor Meum pochází od Patricka Cassidyho;) Dear Clarice, I have followed with enthusiasm the course of your disgrace and public shaming... ()
Pre mňa rovnako dobré ako Mlčanie jahniat. Možno sa tomu divíte, ale tým, že Hannibal bol tento krát na slobode to bolo miestami zaujímavejšie ako predošlý film, ktorý mi v prvej polke prišiel dosť pomalý a rozbehol sa až ku koncu. V Scottovej réžii mi to prišlo vyvážené. Predošlý film síce mal šokujúcejšie scény a lepšiu atmosféru, ale Scott ponuka zaujímavú hru, mačku s myšou (znova nechýbajú fajn napísané postavy a dialogy). Neviem s akého dôvodu preobsadili herečku Jodie Foster, za herečku, ktorú si s ňou mýlim, ale na počudovanie ma Julian bavila viac Jodie. Hopkins ako inak, znova perfektne démonicky, krvavé scény a dobré finále taktiež nechýbajú. Kľudne by som si dal ešte jeden diel. 80% - 4* ()
Galerie (69)
Zajímavosti (40)
- V knižní předloze má Hannibal Lecter (ve filmu Anthony Hopkins) cestovní doklady pro útěk z Florencie ukryty v tzv. Ďáblově brnění. (Cenobita)
- Režíe byla nabídnuta Davidu Fincherovi, ten ji ale odmítl. (Elisebah)
- Keď Dr. Lecter (Anthony Hopkins) vysvetľuje inšpektorovi Pazzimu (Giancarlo Giannini), že je potomkom slávneho florentského rodu Pazzi, vychádza zo skutočných udalostí z roku 1478. Vtedy členovia rodu Pazzi zosnovali sprisahanie proti rodine Medici, konkrétne chceli zabiť bratov Lorenza a Giuliana. Lorenzo de'Medici prežil a Francesco, Jacopo a Renato de'Pazzi boli povesení z okna Palazzo della Signoria, presne tak, ako to popisuje Lecter. (cica)
Reklama