Režie:
Ridley ScottKamera:
John MathiesonHudba:
Hans ZimmerHrají:
Anthony Hopkins, Julianne Moore, Giancarlo Giannini, Gary Oldman, Ray Liotta, Frankie Faison, Francesca Neri, Željko Ivanek, Hazelle Goodman, David Andrews (více)Obsahy(1)
Ticho bylo prolomeno... „Znepokojivé" (Time), „působivé" (The Wall Street Journal) a „napínavé" (Newsday) pokračování Mlčení jehňátek má „neobyčejný úspěch" (Us Weekly)! Anthony Hopkins je ve své staronové roli rafinovaného zabijáka Dr. Hannibala Lectera „perverzně dokonalý" (Rolling Stone), když po čase opouští svůj úkryt a vtahuje agentku FBI Clarice Starling (Julianne Moore) do životu nebezpečné hry, která prověří její sílu, chytrost... a loajalitu. Příval hrůzy a napětí a šokující vizuální efekty dělají z Hannibala „nejpůsobivější film, jaký kdy bude k vidění" (Joel Siegel, „Good Morning America"). (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (663)
Scott bojující s nepříliš duchaplným scénářem uchopil dr.Lectera z jiného konce než Demme. Nelze mu upřít snahu o udržení nastavené úrovně, především v prostřední florentské části, kde si inspektor Pazzi nestihne užít svých zasloužených třicet stříbrných.. Sebeochutnávka Liotty mi přišla servírována s vtipem a noblesou, nicméně byla krapet samoúčelná. ()
Hannibala jsem viděl jako druhého, ale stejně poprvé až v roce 2006. A čekal jsem od něj hodně, i když jsem si nemysel, že uvidím druhá Jehňátka nebo Vetřelce, ale Ridley mě opět překvapil. Natočil sice pár filmů dnes již spoustou pokládaných za klasiky, jenže mně se od něj líbil jenom Vetřelec a Legenda. Hannibal mi přišel dost nudný, oproti atmosférickému dramatu Mlčení a zábavné kriminálce Drakovi. Julianne Moore jsem sice nikdy nemusel (Big Lebowski je zvláštní výjimka) a i zde mi zážitek ničí ještě víc už jen srovnáním s božskou Jodie Foster. A to je podle mě největší chyba, že tu Jodie není (asi to byla výmluva, když zde odmítla hrát kvůli pojídání lidského masa). S ní bych se smířil i s placatým a zdlouhavým scénářem a nezáživným dějem. Kdyby sehnali dobrýho scénáristu, mohl vzniknout kvalitní film. Takhle je z něj jen průměr slabej asi jako káva zdarma pro zákazníky. Co se týká brutality, asi jsem už trošku otupěl, protože mi právě přišlo, že se jí snažili vyhnout kvůli co největším masám diváků. Kromě toho sekání ruky na konci byl až neuvěřitelně beznásilný. A to sekání vypadalo spíš jak špatnej vtip. A ještě taková drobnost, nemyslím, že by u FBI povolili vlasy delší jak po ramena. ()
Proč já mám vždycky pocit u druhých, třetích či n-tých pokračování divný pocit... :-( Musím přiznat, že jsem čekal, že to bude horší... kvality Mlčení jehňátek to sice nedosáhlo, ale úplné demence také ne. Já osobně mám raději J.Moore než J.Foster (věc názoru a pohledu), A.Hopkins tady předvádí svůj "standard", ale chameleon G.Oldman, tak ten! ten je tady super....chro chro... :-) ()
„Keď s vami budem hovoriť, spoznáte to podľa toho, že sa na vás budem pozerať.“ Tyrania! 450-stranový a 10 rokov písaný Harrisov veľko-román je lepší, ale i tak stvoril Ridley Scott s výdatnou pomocou producentov De Laurentiisovcov a Branka Lustiga, riadne sexuálne zafarbený úchylný masakér, ktorého viacero scén vstúpilo do análov (resp. mozgu... doslova). Nádherná atmosféra/výprava (florentská časť, Masonova rozľahlá farma, akvárium s úhorom), ľudožravé prasatá (!), hriešny trubadúr Giancarlo Giannini a jeho črevá (na DVD v bonusoch na vás čakajú EŠTE KRVAVEJŠIE vystrihnuté scény), rafinovaná Mathiesonova kamera, vtipné dialógy ("Chce ju znásilniť, zabiť alebo zjesť?" - "Asi všetko dokopy, len neviem, v akom poradí."), úžasná Zimmerova hudba (úvodné titulky, prestrelka na rybacom trhovisku, beh lesom) a delikátne zvrhlý scenár Zailliana/Mameta. Je toho skrátka veľa, čo ma zaujalo (ale tiež chápem, čím a prečo fanúšikov MLČANIA JAHNIAT tento tvrdý sequel pohoršil). Universal s MGM sa s tým neondejú a šokujúco prekračujú v mainstreame (ktorým vysokorozpočtový triler JE) neprípustné až neprijateľné hranice. Noblesný, romantický, psychologický. HOROR! Hopkins to bravúrne podojil (fakt nie každý 64-ročný herec inkasuje za jediný film 15 milliónov). ()
Pre mňa rovnako dobré ako Mlčanie jahniat. Možno sa tomu divíte, ale tým, že Hannibal bol tento krát na slobode to bolo miestami zaujímavejšie ako predošlý film, ktorý mi v prvej polke prišiel dosť pomalý a rozbehol sa až ku koncu. V Scottovej réžii mi to prišlo vyvážené. Predošlý film síce mal šokujúcejšie scény a lepšiu atmosféru, ale Scott ponuka zaujímavú hru, mačku s myšou (znova nechýbajú fajn napísané postavy a dialogy). Neviem s akého dôvodu preobsadili herečku Jodie Foster, za herečku, ktorú si s ňou mýlim, ale na počudovanie ma Julian bavila viac Jodie. Hopkins ako inak, znova perfektne démonicky, krvavé scény a dobré finále taktiež nechýbajú. Kľudne by som si dal ešte jeden diel. 80% - 4* ()
Galerie (69)
Zajímavosti (40)
- První záběr ve Florencii odpovídá Lecterově (Anthony Hopkins) kresbě v Mlčení jehňátek (1991). (Elisebah)
- Na hudbě k filmu se podílel také Patrick Cassidy, který pro něj zkomponoval skladbu „Vide cor meum“. Libretem je báseň z Danteho sbírky „Nový život“. Skladba byla později použita také ve filmu Království nebeské (2005), a to ve scéně, kdy umírá král Baldwin (Edward Norton). (Pani_Buko)
Reklama