Režie:
Ridley ScottKamera:
John MathiesonHudba:
Hans ZimmerHrají:
Anthony Hopkins, Julianne Moore, Giancarlo Giannini, Gary Oldman, Ray Liotta, Frankie Faison, Francesca Neri, Željko Ivanek, Hazelle Goodman, David Andrews (více)Obsahy(1)
Ticho bylo prolomeno... „Znepokojivé" (Time), „působivé" (The Wall Street Journal) a „napínavé" (Newsday) pokračování Mlčení jehňátek má „neobyčejný úspěch" (Us Weekly)! Anthony Hopkins je ve své staronové roli rafinovaného zabijáka Dr. Hannibala Lectera „perverzně dokonalý" (Rolling Stone), když po čase opouští svůj úkryt a vtahuje agentku FBI Clarice Starling (Julianne Moore) do životu nebezpečné hry, která prověří její sílu, chytrost... a loajalitu. Příval hrůzy a napětí a šokující vizuální efekty dělají z Hannibala „nejpůsobivější film, jaký kdy bude k vidění" (Joel Siegel, „Good Morning America"). (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (663)
Scott bojující s nepříliš duchaplným scénářem uchopil dr.Lectera z jiného konce než Demme. Nelze mu upřít snahu o udržení nastavené úrovně, především v prostřední florentské části, kde si inspektor Pazzi nestihne užít svých zasloužených třicet stříbrných.. Sebeochutnávka Liotty mi přišla servírována s vtipem a noblesou, nicméně byla krapet samoúčelná. ()
Je nesmyslné srovnávat Hannibala s Mlčením jehňátek, neboť jsou to dva naprosto odlišné filmy. Jediná spojující indicie je hlavní osoba filmu - Hannibal Lecter. Je jasně patrné, že režii si vzal na starost vizuální mág Ridley Scott a tah to nebyl vůbec španý. Děj je o dost jednodušší a lineárnější, přičemž se tvůrci soustřeďují více na skloubení vizualizmu (úchvatná Florencie) a brilantní atmosféry (Zimmerova hudba, vynikající kamera). Úvodní syrová přestřelka tak působí v tak citlivém, záběr po záběru detailně vypiplaném filmu, jako pěst na oko. Hopkins zde těží především ze svého hlasu, než-li skutečného herectví, což opravdové fandy Lectera může trochu mrzet, oproti tomu Oldman v roli Masona je vynikající a maskéři si zase jednou vyhráli. ()
Původní Mlčení jehňátek u mě dlouho bylo "pouze" skvělým thrillerem, ale s dalšími viděními v osobním žebříčku citelně stouplo. Psychologické profily postav i námět samotný byly jednoduše geniální, k tomu boží Hopkins s Fosterovou a pár chutných scén v příloze. Perla. Hannibal už v drzém názvu naznačuje, že Lecter tentokrát nebude "pomocná složka extrémního hnusu, využitelná při řešení jiného hnusu", ale přímo "titulní složka hnusu, které by měl někdo rozšlápnout ksicht, ačkoliv víme, že některé z nás nejspíše sežere". Pryč je aura neskutečně charismatické děsivosti, která sálala ze zdánlivě neškodného, uvězněného zločince. Trochu paradox, když má teď volné ruce. Problém je, že z ocelově neproniknutelného pojmu, který ohromoval lhostejností, inteligencí a zvrácenou šarmantností, se stala obyčejná oběť. Osoba, na kterou je tentokrát upírána všechna pozornost jedné scénáristicky chabé kriminálky. Klasická kočka a myš. Tak sledujeme předvídatelnou báchorku o policajtovi, který chce odměnu, jenže jak už to tak bývá, je za padouchem o krok pozadu. Clarice mezitím duševně onanuje nad záznamy s Lecterovým hlasem, někdejší Lecterova oběť dopadne přesně tak, jak se dá od začátku čekat a abych řekl pravdu, závěrečná půlhodina, se vším tím zachraňováním a prcháním, mi přišla jak pěkná hromada tvůrčí nemohoucnosti. Lecter je naštěstí pořád solidní bastard, Mooreová se s nástupem za Fosterovou poprala obstojně, pár scén donutí zvýšit pozornost a... má to docela dobrou atmosféru. 5/10 ()
Mlčení jehňátek je můj nejmilejší thriller a na Hannibala jsem se těšil opravdu těch deset let. Srovnával-li bych, je to dost slabší. Ve filmu skoro není napětí, převažuje černý humor - ten mám také rád, ale v jehňátkách bylo obojí. Na druhou stranu je tu Anthony a navíc docela dobrá atmosféra ve Florencii - dokud je film zde, je to docela fajn, moc se mi líbila postava italského policisty. Závěrečná scéna mi přijde docela vtipná (alespoň celé kino se smálo) a doufám, že Scott ani nechtěl, aby to bylo strašidelné (spíše je to pěkně halucinogenní). Vyloženě trapný mi přišel ten motiv s lidožravými prasaty. ()
Dr. Lecter se vrací v krvežíznivém stylu, ale spokojenost tentokrát nepanuje. Nejhorším možným startem je veškeré počínání Clarice, která mě s tváří unylé Julianne nutila usnout každou svou replikou na téma "střílela jsem na ženu s dítětem". Díky dokonalému Hannibalovi a překvapivě zdatně sekundujícímu Liottovi je ze zdánlivě zbytečného filmu nakonec dostatečně napínavý thriller, ale zdlouhavá hluchá místa ho odsuzují k nálepce násilím přišitého sequelu. ()
Galerie (69)
Zajímavosti (40)
- Na hudbě k filmu se podílel také Patrick Cassidy, který pro něj zkomponoval skladbu „Vide cor meum“. Libretem je báseň z Danteho sbírky „Nový život“. Skladba byla později použita také ve filmu Království nebeské (2005), a to ve scéně, kdy umírá král Baldwin (Edward Norton). (Pani_Buko)
- Natáčení filmu probíhalo ve Florencii, Washingtonu, Richmondu, Montpelieru a Ashevillu. Natáčelo se od 8. května do 25. srpna 2000. (helen catter)
- Julianne Moore (Clarice Starling) vzpomínala na své rešerše: "Lidé, se kterými jsem se seznámila v FBI, měli úžasný smysl pro humor a dokázali neuvěřitelně riskovat. Tak třeba ty dvě agentky, Monique a Lou, plánovaly zátah na drogové dealery, ale když mě viděly, klidně přede mnou vysypaly kabelky a ukázaly mi, kde nosí pouta a pistole. Mají třeba speciální pouzdra, která drží na kalhotách. Mnoho agentek nosí želízka po kapsách, ale některé ženy je zase mají radši v kabelce. Člověk by si myslel, že na to jsou předpisy, ale když si s lidmi v branži promluvíte, zjistíte, že záleží na individuálním vkusu. Tyhle ženské byly skvělé. A připadalo mi bezva, že všechny mají dlouhé vlasy. Lou mi dokonce řekla: 'A ne, aby sis je nechala ostříhat!' protože už je unavovalo, jak ve filmech vidí agentky FBI jen v kostýmku a s mikádem." (NIRO)
Reklama