Reklama

Reklama

Rodina na baterky

  • USA The Mitchells vs. the Machines (více)
Trailer 4

Obsahy(1)

Nesmírně talentovaná, leč trochu samotářská Katie Mitchellová je přijata na vysokou školu svých snů. Plány na odlet jí však překazí její táta Rick, svérázný milovník přírody, který rozhodne, že spolu se zbytkem rodiny Katie na vysokou školu odvezou, aby se ještě vzájemně naposledy užili. S Katie a Rickem se se na výlet vydává divoce pozitivní mamka Linda, mladší bratr Katie Aaron a roztomile vypasený psík Monchi. Plány Mitchellových však překazí nenadálá vzpoura spotřebičů, neboť všude po světě se proti lidem vzbouří elektronická zařízení, která mají lidé tak rádi, od mobilních telefonu po nejnovější modely osobních robotů. Za pomoci dvou porouchaných, ale za to přátelských robotů, se musí Mitchellovi vypořádat se svými problémy, spojit síly a zachránit svět. (Falcon)

(více)

Videa (3)

Trailer 4

Recenze (370)

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

[VIDĚNO 4.5.] ____ Ikonické tvůrčí duo Phil Lord & Chris Miller - které nám přineslo takové instantní kultovní žánrovky jako 'Lego Movie', 'Zataženo občas trakaře', anebo revoluční 'Spider-verse' - by mělo na pár let, zejména při psaní scénářů a produkování filmů, vypustit z pracovního harmonogramu šlukování DMT. Tentokrát nám totiž nadělili neskutečně překombinovanej audiovizuální epileptickej záchvat, při jehož sledování mě permanentně provázel dojem, jako bych čuměl na takřka dvouhodinový TikTokový video, až mě z tý experimentální animace, kde převážně dominují křiklavý akvarelový textury, akutně bolely oči.... Netflixovský animák 'Rodina na baterky' - který se okamžitě po svém releasu stal jedním z nejpopulárnějších filmů měsíce na této platformě - tematizuje relativně aktuální motiv civilizační obsese moderními technologiemi a akcentuje jejich negativní dopad na lidské vztahy, a částečně varuje před dominantou AI - tedy umělé inteligence. V animáku záměrně figuruje velmi frenetické až hyperaktivní tempo a zvláště pak infantilní trapnohumor, který akurátně sedí jak na asociace dysfunkčního kvarteta rodiny Mitchellových a jejich šilhajícího psa, tak na obecně bizarní a přitom tak banální příběhové aluze, jimiž je duo Lord/Miller tak notoricky známo - nemluvě o tom, že animák je v podstatě multižánrovým koktejlem akčního sci-fi a rodinného road-movie, který je plný nejrůznějších popkulturních referencí - takže stoják pro geeky je zaručený.... Co si ale budem, 'Rodina na baterky' je taková ta typická patologická metafora o důležitosti rodiny - ovšem byť je 'Rodina na baterky' na můj vkus příliš infantilní a dětinský animák, i přes všecky negace dokazuje, že i nesčetněkrát omletý námět může brilantně fungovat, dostane-li se do rukou progresivních tvůrců, kteří onen příběhový potenciál nevyužijí nazmar - větší šílenost totiž letos nejspíš neuvidíte. Netflix má každopádně bravurně nakročeno stát se legitimním monopolem v produkci svérázných animáků s uměleckými ambicemi - a já mu to, byť s obezřetností sobě vlastní, víceméně přeju.... // VERDIKT: robota do každé rodiny! // 🤖👾 ()

luka4615 

všechny recenze uživatele

Svérázný a výrazně osobitý animovaný počin, který Vás svým pojetím a vtahující animací vtáhne a už nepustí. Snímek The Mitchells vs. the Machines rovněž zaujme i užitým tématem, které se navíc nebojí originálně ohýbat a vkládat do něj mnohdy neočekávané odkazy na jiné snímky. Musím zde samozřejmě vyjma krásné animace zmínit i třeskutý dabing, úchvatné tempo či bláznivé roboty Erika a Deborah 5000, kteří už tak absurdní a komediálně laděné situace (obří Furby vládne) povznášejí na zcela nové úrovně. Pokud tedy hledáte svěží animovaný film, který Vás bude bavit od začátku až do konce, vězte, že jste ho právě našli. Skvělá práce! (Netflix) „I'm here to bust criminals and lick my own butt. And I'm all out of criminals!” ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Spider-Man: Paralelní světy byl zásadní animovaný film. A to nejen díky tomu, že vyhrál Oscara a odstartoval novou franšízu. Především si totiž Sony Pictures Animation nechalo patentovat speciální techniku, která spočívá v použití mixu počítačové animace s ručně kreslenými dodělávkami. Dalo se tak velmi snadno očekávat, že tenhle nový specifický styl animace použije Sony Pictures Animation i ve svých nadcházejících filmech, což dokazuje i novinka studia s názvem The Mitchells vs. the Machines AKA Rodina na baterky. Tu se Spider-Man: Paralelní světy pojí též producentská dvojice Phil Lord/Chris Miller, přičemž o scénář a režii se postarala dvojice Mike Rianda/Jeff Rowe. Otázka je poté na skladě- má ten pár let nazpátek průlomový styl animace ještě co nabídnout? Rozhodně ano! Rodina na baterky dokazuje, že má tenhle přelomový styl animace rozhodně budoucnost. Háček pochopitelně tkví v tom, že není Rodina na baterky takovou revolucí jako právě zmíněné Paralelní světy, neokoukanost a dokonalost animace to ovšem rozhodně neshazuje. Neskutečně živelná animace, neskutečně chytrý humor a především také animák, který má povedený scénář, zajímavé postavy a především v něm fungují emoce, satirická rýpnutí i sofistikované nápady. Člověk by vlastně vůbec nepoznal, že to netočili Lord s Millerem, protože v mnoha ohledech film snadno připomene Zataženo, občas trakaře nebo Lego příběh. Především i proto, že film není vyloženě pro nejmenší děti a mnoho jeho humoru si rozhodně užijí mnohem dospělejší diváci. Rodina na baterky překvapivým způsobem funguje i jako jistý komentář závislosti na moderních technologiích. Právě závislost a posedlost na nich nejen, že způsobí potencionální konec světa, ale především zkomplikuje vztahy jedné americké rodinky. A co víc může stmelit komplikovanou rodinu, než nebezpečné moderní technologie od mobilů po nejmodernější záchody. Vzniká tak neskutečně zábavný a pohodový film, který si může užít celá rodina z různých důvodů a především to pořád neztratí energii ani nápaditost. Především to ale celé skutečně funguje po emocionální stránce. A to především i proto, že má scénář zajímavé a dobře napsané postavy, které jsou navíc skvěle nadabované. A to nemluvím ani tak o Danny McBrideovi nebo Maye Rudolph, ale především o Olivii Colman, která je naprosto skvělá volba na roli zlé umělé inteligence a mohla by si z fleku tykat s H. A. L. em z 2001: Vesmírná odysea. Hlasové obsazení Rodiny na baterky dokazuje, že dabovat skutečně nemůže každý a že správná volba dabingu hraje roli. Důkazem toho je i Doug the Pug jako Monchi, nejroztomilejší mops v historii kinematografie! Film má navíc dle očekávání spousty výtečných odkazů a především má i výtečného skladatele Marka Mothersbaugha, co se opět nebojí využít specifickou hudební dramaturgii. A opravdu je film zdrojem mnoha výborných vizuálních nápadů, které pramení právě z výběru té patentované animace. V mnoha ohledech jde o tak šílené nápady, kterými jsou tak proslulé filmy z dílny dvojice Lord/Miller a přesto ty šílené nápady nadále fungují a dokáží překvapit a pobavit. Pod slupkou toho specifického vizuálního přístupu se možná dá tak trochu říct, že se Rodina na baterky vlastně vydává ve stopách typických rodinných animovaných filmů, kde v mnoha z nich lze též nalézt komplikovaný vztah otce a dcery. Zároveň i přes své hravé tempo je především ve finále lehčí přetažení možná tak trochu znát. A i přes jiný přístup už ta animace pochopitelně nemá takový WOW efekt jako kdysi v případě Paralelních světů. I tyto lehké výtky ovšem nesnižují fakt, že je Rodina na baterky dalším výjimečným animákem, který má mnoho pozitivních aspektů a funguje jednoduše super. Osobně se vůbec nebudu divit tomu, když na konci roku bude Rodina na baterky patřit mezi animáky roku. A to ne kvůli tomu, že bych podceňoval konkurenci, která do konce roku dorazí. Rodina na baterky totiž laťku nastavila dost vysoko a jde o povedený pohodový animák s výtečnou animací, skvělým humorem a zajímavými postavami. A s mopsem! Povedená podívaná, která zaručeně bude fungovat pro menší i větší diváky....... () (méně) (více)

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Riandovi a Rowovi se nechtělo čekat na adaptaci Robocalypsy a tak dali dohromady tenhle invencí narvaný animák o zhmotněném technologickém bubákovi a hledání porozumění mezi tátou a dcerou. Všechno zaštiťují Miller s Lordem a jejich humor z obrazovky sálá všemi směry. Vizuál míchá dvou i trojrozměrnou animaci, neony ve stylu Trona a šilhajícího psa, který připomíná prase nebo bochník chleba. Skvělá rodinná dynamika, moc fajn poselství. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Brzy už to budou tři roky, co jsem  z Netflixovských animáků zklamáně (ale nadšeně!) zhlédl Spongeboba: Houba na útěku. Tohle je stejně jako třetí filmový Spongebob hodně barevné,  jen na rozdíl od něj i zábavné. Teda stejně jako BMW12 mě nejvíce bavila první polovina plná takového toho rodinného a zároveň virtuálního humoru,  ale ani ten bojovací dojezd nebyl špatný. Ještě jsem nikdy neviděl film, kde by byla hlavním padouchem mobilní aplikace, to je pravda. To nastínění mezigeneračního středu bylo zajímavé a klidně mohlo být ještě konkrétněji využito.  Do mých nejoblíbenějších animáků se tahle moderní jízda asi nezařadí, ale pohoda. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (27)

  • První film od Sony Pictures Animation, kde hlavní hrdinka patří k LGBT komunitě. (Puxina)
  • Ústredie vzbúrených strojov svojím vzhľadom a modro-fialovo-oranžovými farbami odkazuje na film TRON (1982), ktorý tiež pojednáva o počítačových technológiách a virtuálnom svete. (ČSFD)
  • Film byl dokončen 24. září 2020. (LUKICKK)

Související novinky

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

30.12.2021

Rok 2021 proběhl z hlediska kinematografie v o něco menší nejistotě než rok 2020, kdy byly v důsledku virové epidemie zavírány kinosály a filmové premiéry se houfně odsouvaly, což trvalo až do… (více)

Oscarová Olivia Colman se připojuje k Marvelu

Oscarová Olivia Colman se připojuje k Marvelu

20.04.2021

Herečka Olivia Colman (Favoritka, The Father) se letos uchází o svého druhého Oscara, má za sebou taky čerstvě druhou sérii seriálu Koruna, v němž ztvárnila královnu Alžbětu II., a rovněž nadabovala… (více)

Reklama

Reklama