Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Praha třicátých let minulého století. Do nabité tramvaje nastupuje mladá hezká dívka. Rázem upoutá pozornost mládence, který nejen oceňuje dívčin půvab, ale hlavně se snaží nenápadně ukrást její kabelku. A tak se seznamujeme s jednou z hlavních postav filmu Smrt černého krále, s podvodníkem, kapsářem a vůbec podivnou existencí Josefem Kořínkem alias Pépim. Kromě něj je příběh zalidněn dalšími postavičkami z pražské periferie. Ve filmu pochopitelně nechybí ani rozšafný rada Vacátko a jeho nerozluční vyšetřovatelé Brůžek a Bouše. Mají smutnou povinnost - vypátrat vraha inkasisty Krále, jenž byl nalezen mrtev a jenž cestou z banky přišel o sumu, která by mohla zajímat spoustu lidí z jeho okolí... Námětem k filmu se stala povídka "Otec Goriot ze Záběhlic" z knihy povídek Jiřího Marka "Panoptikum hříšných lidí". Vedle představitelů populární pražské mordparty pana Vacátka - Jaroslava Marvana, Josefa Bláhy a Josefa Vinkláře - se ve filmu setkáte s Vlastimilem Brodským, Stanislavem Fišerem, Janou Brejchovou, Josefem Somrem a Antonií Hegerlíkovou. Uslyšíte i několik "staropražských" písniček Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse v interpretaci Věry Nerušilové. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (134)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Ze čtyř celovečerních filmů pro mě možná i nejlepší díl, kde se projevuje i určitá sociální kritika systému, jinak snímek má všechny klady Sequensova cyklu Hříšní lidé města pražského, tzn. zajímavé charaktery, dobré vykreslení prostředí a výbornou hudební stránku. O skvělém hereckém obsazení v čele s Marvanem ani není třeba vykládat. Celkový dojem: 80 %. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Poslední celovečerní film ze série Hříšní lidé města pražského je nejsmutnější. Když zazní ten kouzelný klarinet, jsem v pasti. Mistr Liška dokázal každému filmu vtisknout tu pravou atmosféru, ať už se jednalo o cokoliv. Obsazení opět bezkonkurenční a zahrané s naprostým lidským umem, prostředí první republiky dokonalé. Hříšní lidé města pražského - ať už seriál nebo celovečerní filmy jsou nejlépe natočeným odkazem doby třicátých let minulého století - jak kriminálními případy, tak onou dobou, jak se dříve žilo. Jiří Sequens byl režisérem, který ve vyprávění prvorepublikových případů neměl konkurenci a velice rád se k jednotlivým dílům i seriálu pražské Čtyřky moc rád vracím. Takže někdy zase nashledanou pane rado Vacátko, pane Bouše, pane Brůžku a pane Mrázek (pozdravujte Kokiho). ()

Reklama

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Celý čas som dychtivo čakal na nejaký rasistický podnet, lebo toto šetriť treba aj prípadne po smrti a čierny kráľ vzbudzoval vo mne znepokojenie zo zbytočného nálepkovania na základe farebnej príslušnosti. Našťastie sa však nič nestalo, zápisník som odložil a užil celkom grotesknú kriminálku s pánmi hercami vo forme. ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Z těch čtyř nebo kolika celovečerních příběhů z Panoptika Jiřího Marka se mi tenhle líbí snad nejvíc. Včetně toho překvapivého závěru, v němž se z vraždy vyklube sebevražda skutečného defraudanta a nešťastného člověka Krále. V každém případě je lahůdkou podívat se na krásné herectví dnes už takřka všech zesnulých nebo těžce nemocných herců. Takové v dnešní herecké generaci nenajdeme... K tomu všemu atmosféra prvorepublikové pražské periferie s jejich figurkami a drobnými zlodějíčky, kteří nebyli chytání po vzoru FBI. A žádné výstřely, prosím... ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

To jsem si krásně zavzpomínala, dávno tomu, co jsem tento snímek viděla poprvé.. Rada Vacátko a jeho parta vyšetřovatelů má nový případ „zapeklitej a čert jim ho byl dlužnej“ se spoustou podezřelých.. Herecký ansámbl nesmírně sympatický, za všechny bych jmenovala Josefa Kemra, Vlastimila Brodského a Stanislava Fišera, k tomu nádherná hudba Zdeňka Lišky a úžasná atmosféra starých časů, u mě opakovaně spokojenost.. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (10)

  • Režisér Sequens vzpomínal, jak se měl točit pohřeb. Jenže den před natáčením nebyl na hřbitově ani jeden hrob vykopaný a tak přes noc požádal kolegy ze štábu a za láhev rumu mu ten hrob vykopali. (cariada)
  • Panelák je v pozadí vidět i při scéně, kdy se Král (Vlastimil Brodský) vrací s penězi a udělá se mu nevolno. V tu chvíli kamera zabere Standu Kopečného (Jaroslav Moučka) a domek. Za domkem vykukuje poměrně velký kus paneláku. (jis)

Reklama

Reklama