Režie:
Bryan SingerScénář:
Christopher McQuarrieKamera:
Newton Thomas SigelHudba:
John OttmanHrají:
Stephen Baldwin, Gabriel Byrne, Benicio Del Toro, Kevin Pollak, Kevin Spacey, Chazz Palminteri, Pete Postlethwaite, Suzy Amis, Giancarlo Esposito (více)Obsahy(1)
Podvodníček je jedním ze dvou přeživších masakru v losangeleském přístavu. Pomocí rozsáhlých retrospektiv líčí vyšetřovateli spletitou změť událostí, které jej i s jeho kumpánem přivedly na pašeráckou loď... Po únosu kamionu v New Yorku je pět zločinců zatčeno a podrobeno výslechu. Protože nikdo z nich není vinen, plánují se policii pomstít. Operace probíhá hladce, ale pak se ukazuje, že za vším stojí mistr legendárního zločinu Keyser Söze. Je zřejmé, že každý z nich Sözeho v určitém ohledu poškodil. V rámci odvety pak následkem výbuchu na lodi zemře 27 mužů. Nyní však vyvstává zásadní otázka – kdo je vlastně Keyser Söze? (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (1 309)
Parádny herecký výkon Kevina Spaceyho, úžasný scenár Christophera McQuarrieho, dokonalá réžia Bryana Singera a krásny soundtrack Johna Ottmana....................... Soundtrack John Ottman: 1. Main theme ,2. Getting on board ,3. The story begins ,4. Payback time ,5. Farewell Fenster ,6. "He's here" ,7. The garage ,8. Verbal Kint ,9. Keyser appears ,10. "It was beautiful" ,11. The arrests ,12. Redfoot ,13. New York's finest ,14. Kobayashi's domain ,15. The killing of a rat ,16. "I work for Keyser Söze" ,17. The faces of his family ,18. The plan begins ,19. Back to the pier ,20. Casing the boat ,21. A gift ,22. The greatest trick ,23. The water ,24. Les sons et les parfums tournent dans l'air du soir, ()
Naprosto bezchybná kriminálka, s bravurními hereckými výkony, skvělou atmosférou a jednou nečekanou pointou. Na rozdíl od jiných filmů postavených na pointě, tento film na ní nestojí. To zjistíte při dalších zhlédnutích, kdy si můžete doslova vychutnávat každý záběr a sledovat, jak brilantně je celý příběh budován až do svého závěru. Bryan Singer se předvedl jako zručný režisér a svou pověst si ani v dalších filmech nezkazil. A oscarový výkon Kevina Spaceyho? K tomu není třeba nic dodávat, kdo viděl, ví o čem mluvím. ()
#80 "The man with the plan." Velmi dobrý krimi thriller, ve kterém nechyběla ani akce (vzdáleně jsem si při všem tom plánování vzpomněl na A-Team) ani dobrý scénář (v tomhle mi to zase připomíná Lucky Number Slevin). Plnou dávku (jako u předchozích filmů) tomu ale stejně nemůžu napálit, protože (to je mix obojího a plně se tak neukáže ani jeden z aspektů a navíc) jsem zhruba od poloviny věděl jak to dopadne a to je pak to celkové vyznění filmu o poznání chudší, bohužel. V budoucnu je možné, že ta jedna hvězda tomu ještě přiletí ;) Jinak ale rozhodně palec nahoru pro Singera a taaaaakhle velkeeej potlesk pro Kevina Spaceyho, jehož patolízalský výraz bude mít vždy můj respekt. ()
Rafinovaný, kvalitní scénář umožňuje tvůrcům neustále překvapovat a s divákem si hrát jako kočka s myší. Ten až do posledního záběru neví, na čem vlastně je a díky originalitě snímku a a jeho vtipnosti tak vznikl slavný thriller často vykrádaný a citovaný v dalších filmech a seriálech. Celkový dojem: 95 %. ()
Bryan Singer předvedl nečekaně vyzrálou režii (teprve 30 let + druhý film) a vytvořil geniální, detailně propracovanou kriminálku s dokonalým scénářem a extrémně přesvědčivým Kevinem Spaceym. Ačkoliv dechberoucí závěrečná pointa je vskutku nevídaná a je asi to hlavní, co Usual Suspects proslavilo, film zdaleka nestojí pouze na ni, divák si ho může bez problémů užít i po opakovaném zhlédnutí... "The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist" 9/10 ()
Galerie (67)
Zajímavosti (59)
- Policistu, který mluvil k podezřelým během předváděčky, hrál scenárista filmu Christopher McQuarrie. Jeho pobídka k postavě Benicia Del Tora (Fenster), aby text přečetl anglicky, nebyla ve scénáři, reakce Del Tora tak byla skutečná. (casyy)
- Film byl v roce 2008 zvolen Americkým filmovým institutem desátým nejlepším filmem v žánrové kategorii mysteriozní. (Karlos80)
- Ve scéně, kdy Redfoot cvrnkne cigaretu po McManusovi, měl Peter Greene trefit Stephena Baldwina do hrudníku. Místo toho však zasáhl obličej, Baldwinova reakce tak byla autentická. Bryanu Singerovi se scéna v této podobě líbila natolik, že ji ve filmu ponechal. (casyy)
Reklama