Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Uznávaný režisér a scenárista Olivier Assayas natočil kultovní celovečerní snímek, pojmenovaný podle hrdinky němého filmového seriálu Les Vampires z roku 1915; záludné, démonické i svůdné lupičky šperků. V této zvláštní hře s pravidly a povahou kinematografie do současné Paříže přijíždí skutečná hongkongská herečka Maggie Cheung, aby ztvárnila Irmu Vep v adaptaci upírské klasiky. Tehdejší hvězda akčních filmů je vtažena do chaotického natáčení pod vedením vyhaslého režiséra nové vlny Reného Vidala (Jean-Pierre Léaud). Ten si stejně jako zbytek štábu není zcela jist tím, co a proč dělá, a produkce je od počátku odsouzena k neúspěchu. Assayas vytvořil nejen film o filmu, ale také o stavu a problémech v branži. A zároveň stvořil vizuálně úchvatnou poctu slavnému dílu. (Cinemax)

(více)

Recenze (31)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Osamělost v cizím světě, nepochopení, touha dát průchod tomu, co uvnitř cítíme a vidíme tak jasně...a neúspěch. Vnitřní neúspěch a opět nepochopení. Těžký život dobrodruha, chtělo by se říct. Příběh režiséra Vidala by sám o sobě byl tak leda do artového kina, o to víc vzhledem k úkolu, který se rozhodl přijmout. Irma Vep toho divákovi dává daleko víc než studii osamělosti táhnoucí se paralelně celým filmem. Přináší magii němého filmu, která čiší z ukázek nabídnutých nám k lepšímu pochopení režiséra, a k tomu ještě Maggie, také kouzelnou. Je to právě její postava, díky které se dostaneme do zákulisí a pronikneme k těm vedlejším epizodkám a historkám, malému poznávání lidských povah a osobností, a také k samotnému Vidalovi. Dostaneme nahlédnout do toho, co má dělat "dobrý režisér", po čem údajně volá publikum a jsme o kousek blíž pochopení toho všeho. A pak přijde opět magické finále, silné a mrazivé...na které bych ovšem bez režijních poznámek asi nestačil. Těmi poznámkami myslím onu scénu, ve které asistent režie vysvětluje Maggie "hypnotickou" stránku věci, což je náhodou také scéna, ve které tato paní herečka předvede skvělou etudu strachu a nedůvěry. Až je jednomu líto, že ten film opravdu nevznikl...kombinace klasických scén zvukových (mimochodem Irma Vep má výborně vybranou doprovodnou hudbu), němých a těch čistě Vidalových by měla velkou sílu. Možná. Jisté ale je to, že samotná Irma Vep od Oliviera Assayase ode mě dostane 80% a vznikne další trapné obdivné PS k Maggie Cheung:) PS: Maggie, ještě že jsi se stala herečkou. Budeš nám tak zachována navždy, a to je víc než si zasloužíme;) ()

Eodeon 

všechny recenze uživatele

Irma Vep je film o smyslu, proč vznikají filmy. Jedná se tedy o velmi paradoxní snímek (rád bych viděl jeho inspiraci - původní film Louise Feuilladea). Nabízí se otázka, proč tedy někdo natočil tento film? Odpověď je možná o pár kapitol dál. O čem dále je tedy Irma Vep? O lidských tužbách, co se nikdy nemohou splnit, o úzkostném stavu při uvědomění si této skutečnosti? Z tohoto pocitu bezmoci a ubohosti ve srovnání s drtivou mocí reality ovšem často plyne inspirace a odhodlání umělců. Nepochopení a beznaděj provází i mnoho režisérů, jejichž vizím svět odmítá porozumět. Nejinak je tomu zde. Hlavní hrdinka (Maggie Cheung, která hraje sama sebe) se coby čínská herečka, obsazená do francouzského filmu "průměrného" režiséra, dostává do komplikovaného soukolí vztahů štábu na natáčení. Potíže začínají už u samotného režiséra Reného (Jean-Pierre Léaud), který je obdařen citem pro pochopení krásy, ale ne talentem pro její zachycení a zobrazení. Od toho se odvíjí celá řada problémů, které nutně zasáhnou každého na pracovišti. Nastává komplikovaný střet zájmů, v jehož středu se nachází právě naše hrdinka, představitelka role odvážné upíří krásky, Irmy Vep. Tady začíná skutečný příběh, který je, jak je nyní patrné, více než o natáčení o lidech a o jejich ubohých cílech a vyšších principech. Mnohé vypráví detailně zaměřená, pohybující se kamera, účelný scénář a výborná práce s hudbou. Ta nezaznívá často, tvůrci rádi experimentují s použitím ticha. Když se dokážete skrze tento způsob vyprávění vžít do chladně vykreslených lidských pocitů a iluzí, dočkáte se i velmi mocné, umělecké a krásné gradace. ()

Reklama

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Nebyla jsem si jistá, zda mám tenhle film dokoukávat do konce - vesměs průměrná podívaná (třebaže by se tu samozřejmě daly nalézt skryté symboly touhy člověka něco dokázat, atp.) o tom, jak se režisér snaží natočit moderní remake slavného filmu, avšak okolnosti mu nepřejí a nakonec z toho vyleze něco, co by stálo jen za zmačkání a vyhození do koše - a on se psychicky zhroutí. Ovšem ještě před tím, než je odvezen (snad do nějakého ústavu - nepamatuji se), stvoří z natočeného paskvilu něco, co mě nutí zahodit celý předchozí film do hajzlu a mít silné nutkání dát plný počet - ovšem to samozřejmě udělat nemůžu, a tudíž jsou to "pouhé" 4*... ()

3497299 

všechny recenze uživatele

Inteligentně vystavěná variace na Truffautovu Americkou noc (a podobné filmy o filmu) s prvky komedie na způsob Woodyho Allena. Francouzský režisér s geniální, ale těžko předatelnou tvůrčí vizí podléhá hysterickým reakcím a pohybuje se na hraně šílenství, celý štáb je prolezlý korozí vzájemných animozit a herečka – hongkongská hvězda Maggie Cheung – ztvárňuje svoji titulní roli v natáčeném remaku slavného francouzského “seriálu” Les Vampires Louise Feuillaudeho z roku 1915 mnohem lépe a živěji v soukromí během pokoutného dobrodružného podniku za vlahé hotelové noci. Spolu s Demonloverem jsem viděl Irmu Vep po mnoha letech podruhé a mám Olivera Assayase čím dál raději. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Tak tohle opravdu nebyl mainstreamový film. Film vlastně o ničem, ale nuda to není. Hodně se mi líbily záběry z toho starýho filmu či seriálu a docela bych ho chtěl i vidět. To nový přetočení s Maggie Cheung mělo taky něco do sebe. A tím se dostávám k hlavnímu kladu filmu. Maggie Cheung je hrozně roztomilá a přirozená, možná proto že to ani zas tak nehrála. Irma Vep určitě není film pro každého a takový Woody Allen by to asi nazval uměleckou masturbací, ale stejně se mi to líbilo. :-)))) ()

Galerie (16)

Reklama

Reklama